;
coinex

گرانترین لوگوهای دنیا ؛ هزینه لوگوی برندهای مشهود چقدر است؟

طراحی لوگو به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات جهت ارتقا کسب و کارهای مختلف شناخته می‌شود، زیرا نقش فراوانی در مسیر موفقیت و رشد دارد؛ به‌طوریکه می‌توان گفت گرانترین لوگوهای دنیا برای معرفی برندهای خاص طراحی شده‌اند.

لوگو هر برند به نوعی شناسنامه و هویت آن محسوب می‌شود و از این جهت، طراحی اصولی آن موضوع مهمی است. امروزه خیلی از مشاغل معروف، هزینه‌های زیادی را صرف طراحی لوگو اختصاصی برای خود کرده‌اند و این لوگوها به عنوان پر هزینه ترین لوگوهای دنیا شهرت زیادی کسب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گرانترین لوگوهای دنیا

از آن جایی که شناخته شدن برند می‌تواند موجب پیشرفت زیادی شود، ساخت لوگو نیز اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر هم خیلی از کسب‌وکارها، گرانترین لوگوهای دنیا را دارند. در ادامه، برخی از گرانترین لوگوهای جهان را معرفی کردیم. اگر می‌خواهید بدانید هزینه لوگوی برندهای مشهور چقدر بوده، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

گرانترین لوگوهای دنیا
گرانترین لوگوهای دنیا

لوگو مک دونالد

از جمله موفق‌ترین و معروف‌ترین لوگوهایی که شهرت زیادی در سطح بین‌المللی به دست آورده، می‌توان مک دونالد را نام برد. این لوگو با این که بسیار ساده است، یکی از پر هزینه ترین لوگوهای دنیا به شمار می‌رود.

لوگو مک دونالد در سال 1952 توسط طراح Gerorge Dexter طراحی شده و به شکل 2 قوس طلایی زیبا یا حرف M است. این برند ویژگی‌های خارق العاده‌ای دارد و از این جهت نیز توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده و موجب شده برادران مک دونالد شاهد موفقیت‌های بیشتری باشند.

لوگو NeXT

لوگو NeXT

یکی دیگر از گرانترین لوگوهای جهان مربوط به شرکت NeXT است. این لوگو توسط طراح گرافیک Paul Rand طراحی شده و ارزش بالایی دارد. استیو جابز صاحب این لوگو، یکی از بنیان‌گذاران شرکت اپل بود که به دلایلی از شرکت اخراج شد و برای رقابت با شرکت سابق خود، تمام تمرکزش را روی NeXT قرار داد.

جابز برای ساخت این لوگو حدود 100.000 دلار هزینه کرد و در نهایت صاحب هویت تجاری منحصر به فردی شد. طراح لوگو نیز در نهایت کتابچه‌ای 100 صفحه‌ای با اطلاعات و جزئیات دقیق، به عنوان راهنما در مورد شرکت Next نوشت.

لوگو Symantec Brand & Acquisition
هزینه لوگوی برندهای مشهور

لوگو Symantec Brand & Acquisition

این برند هم به عنوان یکی از گرانترین لوگوهای دنیا شناخته شده است. لوگو Symantec Brand & Acquisition بسیار ساده بوده اما با توجه به معیارهای خاصی آن را طراحی کرده‌اند. این شرکت جهت طراحی و ساخت مجدد لوگو خود تا کنون بیش از 1 میلیارد دلار هزینه کرده است.

شاید با خودتان بگویید که هیچ لوگویی آن قدر ارزش ندارد که چنین قیمت بالایی برای آن پرداخت شود، اما این شرکت امنیتی حاضر به پرداخت کردن این مبلغ شده است. عنصر مهم و کلیدی لوگو Symantec Brand & Acquisition علامت «چک» بوده که نشان دهنده عملیات موفقیت‌آمیز است. این علامت برای یک شرکت امنیتی که وظیفه تأمین امنیت سایت‌ها را بر عهده دارد، بسیار مناسب است.

همچنین بهتر است بدانید رنگ زرد و دایره شکل این لوگو به معنی ثبات و تداوم محافظت است. تمام این ترکیب‌ها و ویژگی‌های خارق العاده در کنار هم برای لوگو احساس اعتماد، امنیت و محبوبیت را معنا می‌دهد.

البته خیلی از افراد، طراحی مجدد این برند را شکست خورده و بیهوده می‌دانند زیرا آن‌ها معتقدند که به غیر از هزینه سنگینی که برای این طراحی لوگو پرداخته شده، این برند هنوز جهت رسیدن به مقام قبلی خود که بسیار بزرگ و محبوب بوده، در حال تلاش است اما نتوانسته جایگاه قبلی خود را بازگرداند.

لوگو BBC

لوگو BBC

حال که هزینه لوگوی برندهای مشهور را گفتیم، جا دارد لوگو BBC را نیز نام ببریم. مطمئنا برای یک بار هم که شده، نام برند BBC به گوش‌تان خورده یا آن را دیده‌اید. این شرکت مدت بسیار زیادی است که تحت این لوگو کار خود را ادامه می‌دهد و روزانه اطلاعات جدیدی منتشر می‌کند.

در این جا طراحان یک لوگو مینیمالیسم را باز طراحی کرده‌اند و حروف سفید را بر روی زمینه‌ای سیاه ایجاد کرده‌اند. هر کدام از این حروف در یک مربع قرار گرفته‌اند و زیبایی خاصی دارند.

باز طراحی این لوگو از دیدگاه خیلی از افراد موفقیت‌آمیز بوده، اما ناگفته نماند که برای ساخت آن مبلغ 1 میلیون و 800 هزار دلار پرداخته شده است. این مبلغ به ریال تقریبا حدود 550 میلیارد ریال می‌شود‌. این برند نیز بدون شک یکی از پر هزینه ترین لوگوهای دنیا محسوب می‌شود.

گرانترین لوگوهای جهان
گرانترین لوگوهای جهان

بیشتر بخوانید:

لوگو CitiBank

یکی دیگر از گرانترین لوگوهای دنیا که حدود 20 سال پیش طراحی شده، لوگو citibank است. این لوگو در واقع یک آرم ماندگار بوده و ارزش زیادی دارد. با توجه به گردش حساب این سازمان بانکی، در اصل می‌توان گفت هزینه بالایی که جهت طراحی لوگو citibank پرداخته شده، بسیار ناچیز است.

نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد، این است که لوگوی مورد نظر برای اولین بار ایجاد شده و باز طراحی یک لوگو خاص نیست. آن‌ها ابتدا نماد لوگو را بر روی یک دستمال طراحی کردند و سپس به طراحی و ایجاد لوگو اصلی پرداختند.

لوگو British Petroleum Logo & Marketing

لوگو British Petroleum Logo & Marketing

این شرکت معروف همان‌طور که از نامش مشخص است، در آلودگی محیط زیست نقش دارد. از این جهت نیز مدیران آن تصمیم گرفته‌اند مشتریان خود را متقاعد کنند که تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا شرکتی دوستدار محیط زیست باشند. این برند مشهور تصمیم گرفته از روانشناسی رنگ‌ها در بازیابی، بالاترین بهره را ببرد.

لوگو British Petroleum Logo & Marketing شبیه به یک گل بوده که از درون خورشید رشد کرده است. توجه داشته باشید هزینه لوگوی برندهای مشهور اغلب با توجه به مواردی خاص تعیین می‌شود، برای ساخت این لوگو نیز 218 میلیون دلار هزینه شده است.

بهتر است بدانید پیام بازیابی و ایده لوگو ابتدا متقاعد نمودن مشتریان جهت سازگار شدن با محیط زیست بود، ولی این کار با شکست مواجه شد. حتی برخی از افراد این برند را متهم کردند که مردم را گمراه می‌نمایند زیرا با این که از صنعت نفت درآمدزایی می‌کنند، اما پیام اصلی برندشان حفاظت از محیط زیست است.

پر هزینه ترین لوگوهای دنیا
پر هزینه ترین لوگوهای دنیا

لوگو Pepsi

برند پپسی که شهرت جهانی دارد، آخرین بار در سال 2008 مبلغ 1 میلیون دلار جهت باز طراحی لوگو به شرکت آرنل پرداخت کرد و از این طریق توانسته در لیست گرانترین لوگوهای دنیا قرار بگیرد. این لوگو تا به امروز مورد تمجید افراد زیادی قرار گرفته و در نوع خود بی‌نظیر است.

چندین سال پیش طی مدارک فاش شده از شرکت آرنل، مشخص شد که در باز طراحی لوگو Pepsi از کد داوینچی بهره گرفته‌اند. البته بعد‌ها هم ثابت شد که این لوگو طبق جهان هستی، رنسانس و نظریه‌ نسبیت طراحی و ساخته شده است. پرداخت مبلغ 1 میلیون دلاری جهت طراحی لوگو پپسی چندان مسئله خاصی نیست و از نظر خیلی‌ها بسیار معقول است.

لوگو London 2012 Olympics Logo

لوگو London 2012 Olympics Logo

لوگو London 2012 Olympics Logo در واقع یک لوگو نسبتا پیچیده و خاص است که سبک مکعبی در هنر را یادآور می‌شود. ارتباطی که باعث ایجاد این مورد از گرانترین لوگوهای جهان شده، بسیار بحث برانگیز و مهم بوده که نباید آن را نادیده گرفت.

بیشتر به نظر می‌رسد که این لوگو از نظر تنظیمات، بیشتر از حد نرمال پر شده ولی طراحی آن بالاتر از نیم میلیون دلار هزینه برده است. به نظر می‌رسد در لوگو London 2012 Olympics Logo طراحان سعی کرده‌اند معماری شهر لندن را باز آفرینی نمایند. نتیجه طراحی این لوگو تا به امروز انتقادات زیادی به همراه داشته و مورد بحث زیادی نیز واقع شده است.

لوگو Belfast

لوگو Belfast

یکی دیگر گرانترین لوگوهای دنیا Belfast بوده که نزدیک 280 هزار دلار برای طراحی آن صرف شده است. طراحان این لوگو سعی کرده‌اند یک آرم پیچیده و غیر قابل فهم طراحی نکنند و به راحتی نام خود را در آن محصور نمایند.

لوگو Belfast در واقع یادآور آهن رباهایی بوده که در خیابان‌های توریستی شهرهای محبوب، فروخته می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. البته باز هم این هزینه‌ای که جهت طراحی لوگو پرداخته شده، چندان منطقی و مناسب به نظر نمی‌رسد.

لوگو Posten Norge

لوگو Posten Norge

برای ساخت لوگو Posten Norge، طراح از ایده‌هایی مبتکرانه اما ساده بهره گرفته و همین امر موجب شده ارزش بالایی به دست آورد. زمانی که شرکت دولتی پست در نروژ تصمیم گرفت نام تجاری خود را تغییر دهد، این لوگو طراحی شد.

این مورد از گرانترین لوگوهای جهان به شکل دایره‌ای طراحی شده که تقسیم به 2 قسمت شده و این قسمت‌ها هم‌دیگر را تکمیل می‌کنند. پیام اصلی لوگو Posten Norge بسیار واضح بوده و نشان می‌دهد که نامه‌ها یا پیغام‌ها از فرستنده، به گیرنده تحویل داده خواهد شد. برای طراحی این لوگو نیز 55 میلیون دلار هزینه کرده‌اند.

لوگو Australia & New Zealand Banking Group (ANZ)

لوگو Australia & New Zealand Banking Group (ANZ)

لوگو ANZ هم به عنوان یکی دیگر از پر هزینه ترین لوگوهای دنیا شناخته شده است. این لوگو در حین ادغام 2 بانک بزرگ طراحی شده و نتیجه ترکیب حروف اول نام این بانک‌ها در یک اختصار است. برای ساخت این لوگو طراحان تصمیم گرفتند، به هیچ عنوان قوانین روانشناسی بازاریابی را پایمال نکنند و از رنگ‌های آبی و سفید جهت ایجاد پیوند امنیت، ثبات و ایمنی استفاده کرده‌اند‌‌.

برای طراحی این لوگو حدود 15 میلیون دلار خرج شده و هنگامی که این شرکت برای اولین بار در اندونزی از لوگو جدید برند خود رونمایی کرد، مورد انتقاد زیادی از سوی مردم واقع شد.

لوگو Mercedes Benz

لوگو Mercedes Benz

لوگوی مرسدس بنز، در سال 1903 طراحی شد و حدود 20 سال بعد به ثبت رسید. این لوگو یک ستاره مثلثی شکل بوده که نشان می‌دهد برند بر زمین، دریا و هوا تسلط دارد. البته از زمان طراحی لوگو تا به امروز دچار تغییرات زیادی شده و توجه خیلی از افراد را به خود جلب نموده است. این لوگو که جزو با ارزش ترین و گرانترین لوگوهای دنیا به شمار می‌رود، ارزش فوق العاده‌ای دارد و برای ساخت آن هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند.

لوگو Starbucks

لوگو Starbucks

لوگوی استارباکس یک تصویر جالب از پری دریایی بوده که در طول زمان‌های مختلف تغییرات زیادی بر روی آن صورت گرفته است. اسطوره شناسان یونان معتقدند، پری‌های دریایی با اغوای ملوانان موجب غرق شدن کشتی‌ها می‌شدند و همین امر باعث شد تا طراحان لوگوی معروف استارباکس، از این ایده جهت جذب عاشقان قهوه بهره بگیرند. با این که در لوگوی مورد نظر، نام استارباکس حذف شده اما همچنان یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین قهوه‌های دنیا را دارد.

لوگو Accenture

لوگو Accenture

شرکتی که در حال حاضر آن را با نام Accenture می‌شناسند، در واقع یک برند سازی دوباره از شرکت مشاوره Anderson بوده که حدود 100 میلیون دلار برای آن خرج کرده‌اند. این شرکت دائما جهت توسعه و رشد آینده تلاش می‌کند و لوگوی آن مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

هزینه لوگوی برندهای مشهور چگونه تعیین می‌شود؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که هزینه لوگوی برندهای مشهور چقدر است؟ این سوال جواب مشخصی ندارد زیرا هزینه تمام لوگوها به یک میزان نیست و این مسئله به عوامل مختلف همچون درخواست مشتری، نوع برند، تخصص طراح و کیفیت لوگو بستگی دارد.

علاوه بر این موارد، هر طراح گرافیک ممکن است معیارها و موارد مختلفی را جهت تعیین هزینه طراحی لوگو خود داشته باشد. معمولا لوگوهای گران قیمت و با ارزش دارای ویژگی‌های مهمی همچون سهولت درک، سادگی و شفافیت پیام بازاریابی هستند و بر روی آن‌ها به طور تخصصی کار شده است.

برخی از شرکت‌ها نام خود را به طور مستقیم در لوگو وارد می‌کنند و برخی دیگر نیز از طریق قدرت تصاویر و رنگ‌ها، موفق به انجام این امر شده‌اند. معمولا لوگوهایی که ساده هستند اما مفهوم دقیق و واضحی را به کاربران می‌رسانند، قیمت بیشتری دارند.

البته ناگفته نماند که نوع کسب و کار نیز در تعیین قیمت طراحی لوگو نقش دارد. در صورتی که کسب و کارتان بزرگ است و با سرمایه بالایی کار می‌کنید، بهتر است از یک لوگو خاص و حرفه‌ای استفاده کنید چون لوگوی شما، اعتبار برند را تا حد قابل توجهی تعیین می‌کند.

گرانترین لوگوهای دنیا نیز با ارزشی که دارند، موجب توسعه کسب و کارها می‌شوند و صاحبان آن‌ها بعد از مدتی می‌تواند به راحتی سرمایه‌شان را بازگردانند. شاید با خودتان فکر کنید خیلی از گرانترین لوگوهایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم، اصلا ارزش این هزینه‌ای که برای آن‌ها شده را ندارند اما در نظر داشته باشید که تأثیر کمی هم در پیشرفت شرکت نداشته‌اند.

مهم ترین نکات برای طراحی یک لوگو خاص

مهم ترین نکات برای طراحی یک لوگو خاص

حال که با گرانترین لوگوهای جهان آشنا شدید، بهتر است نکات کلیدی جهت ساخت لوگو را نیز بشناسید تا اگر زمانی قصد داشتید لوگوی خود را بسازید، شاهد بهترین نتیجه ممکن باشید. بنابراین اصول‌های پایه‌ای که در ادامه مقاله جهت ساخت یک لوگوی عالی ذکر می‌شود را نادیده نگیرید.

  • برای ساخت لوگویی عالی، تناسب را در نظر بگیرید و سعی کنید جزئیات‌ به وضوح در آن قابل مشاهده باشند.
  • اصول طراحی لوگو را در نظر بگیرید و سعی کنید موارد اضافه را حذف کنید.
  • اگر قرار است لوگوی شما به عنوان قسمتی از طراحی بیلبورد در سطحی بزرگ به نمایش گذاشته شود، از متناسب بودن ابعاد و اندازه آن اطمینان حاصل نمایید.
  • معمولا لوگوهای رنگی مورد توجه کاربران بیشتری قرار می‌گیرند اما لوگویی که قصد طراحی آن را دارید، حتی اگر به شکل سیاه و سفید باشد هم باید بتواند تأثیر خود را روی مخاطبان به جای بگذارد. در غیر این صورت شاید مجبور شوید دوباره یک لوگوی جدید طراحی کنید.
  • همان‌طور که متوجه شدید گرانترین لوگوهای دنیا اغلب به شکل ساده هستند. پس شما هم سعی کنید لوگویی انتخاب نمایید که عاری از هر گونه در هم ریختگی و پیچیدگی باشد.
  • اگر عناصری در لوگوی‌تان وجود دارد که نقش مهمی در کلیت طرح ایفا نمی‌کنند، حتما آن‌ها را دور بریزید و مطمئن شوید مخاطبان می‌توانند به راحتی پیام کسب و کار را از طریق آن طرح بفهمند.
  • توجه داشته باشید لوگوهایی که عناصر تزئینی زیادی در آن‌ها به کار رفته، اغلب موجب حواس‌پرتی مخاطب از هدف اصلی خواهد شد. پس بیشتر سراغ طرح‌های ساده که نیازی به توضیحات کارشناسی ندارند، بروید.
  • طرحی که انتخاب می‌کنید بهتر است بی‌زمان و ماندگار باشد زیرا اگر طرح خود را دائما به شکل مجدد طراحی کنید، مشتریان‌تان گیج خواهند شد.
  • طرح لوگو جذابی برای خود انتخاب کنید و نسبت به تأثیر رنگ‌ها در آن بی‌تفاوت نباشید. مثلا استفاده از رنگ قرمز نشان دهنده حس عشق، تهاجم، شور و انرژی است.
  • توجه داشته باشید اغلب شرکت‌های جهانی که پر هزینه ترین لوگوهای دنیا را دارند، لوگوهای خود را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی بمانند. شما نیز بهتر است لوگوتان را به گونه‌ای طراحی کنید که هیچ وقت قدیمی نشود.
  • برای طراحی یک لوگو منحصر به فرد، از طراحان حرفه‌ای و کار بلد کمک بگیرید و این کار را دست هر کسی نسپارید.
  • اگر ایده به خصوصی مد نظرتان نیست، عجله نکنید و از افراد باتجربه در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با گرانترین لوگوهای دنیا آشنا کنیم و اطلاعات مناسبی در اختیارتان قرار دهیم. از این رو فراموش نکنید که طراحی اشتباه و نامناسب لوگو می‌تواند موجب شود فرصت‌های مطلوب و مشتریان زیادی را از دست بدهید. پس از شما هم می‌خواهید مانند خیلی از افراد معروف، هزینه زیادی را صرف ساخت و طراحی لوگو کنید، بهتر است از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا دچار ضرر نشوید و بهترین خروجی ممکن نیز حاصل شود.

سوالات متداول

برای طراحی لوگو چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

لوگوهای ساده که پیام تجاری شما را به‌سرعت منتقل می‌کند، ازجمله بهترین لوگوها هستند. در این مقاله، به نکاتی که باید هنگام طراحی لوگو مد نظر قرار دهیم، اشاره کردیم.

هزینه لوگوی برندهای مشهود چگونه تعیین می‌شود؟

این سوال جواب مشخصی ندارد زیرا هزینه تمام لوگوها به یک میزان نیست و این مسئله به عوامل مختلف همچون درخواست مشتری، نوع برند، تخصص طراح و کیفیت لوگو بستگی دارد. علاوه بر این موارد، هر طراح گرافیک ممکن است معیارها و موارد مختلفی را جهت تعیین هزینه طراحی لوگو خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گرانترین لوگوهای دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر