;
coinex

نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت معرفی شد [+ویدو]

نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت اولین آزمایش پروازی خود را با موفقیت به پایان رساند. این پرواز آزمایشی در منطقه چورلو انجام شد.

اولین پهپاد جنگی ترکیه با موتور جت فراصورت مدتی پیش به نام کیزیللما یا سیب سرخ رونمایی شد و روز گذشته نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد. خبر موفقیت پروازی و ویدیو مربوط به آن توسط شرکت صنایع دفاعی ترکیه موسوم به Baykar در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: پهپاد DJI Mini 3 رونمایی شد [+ قیمت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد]

نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت

شرکت صنایع دفاعی ترکیه که اخیرا نامش بسیار بر سر زبان‌ها افتاده در توییتی در این باره نوشته: «اولین سفر Bayraktar KIZILELMA در تاریخ غرورآمیز ما برجسته خواهد شد.»

در ویدیویی که توسط حساب کاربری توییتری این شرکت منتشر شده، پهپاد جنگی کیزیللما را میبینیم که با کنترل از راه دور از پایگاهی در شمال غربی منطقه چورلو در فاصله 85 کیلومتری استانبول از زمین بلند می‌شود و سپس با موفقیت فرود می‌آید.

نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت معرفی شد [+ویدو]

مدیر ارشد فناوری شرکت Baykar در این ویدیو تکمیل پرواز افتتاحیه موفق کیزیللما را اعلام کرده است. سرویس اینترنتی FlightRadar هم که حرکت لحظه‌ای پروازها را روی نقشه نشان می‌دهد، تأیید کرده که هواپیمایی ناشناخته با کد BYK07 روز چهارشنبه بر فراز فرودگاه چورلو حرکت کرده است.

تولید پهپاد جنگی ترکیه با موتور فراصوت در ماه مه 2021 به پایان رسید. این هواپیما از موتور جت فراصوت برخوردار است و می‌تواند پنج ساعت در آسمان باشد و تا ارتفاع 10 کیلومتری نیز بالا برود. به گفته شرکت سازنده، پهپاد آن‌ها مانورپذیری بالایی دارد و می‌تواند حتی از روی کشتی‌هایی که باند کوتاه دارند نشست و برخاست داشته باشد.

گفته می‌شود این پهپاد قادر به انجام مبارزات هوایی است و می‌تواند ماموریت‌های عادی پهپادها را هم به سادگی انجام دهد. مدیر ارشد فناوری این شرکت می‌گوید:

«این پهپاد با نام کیزیللما (سیب سرخ) کاملاً نامرئی نیست و در دوربین‌ها دیده می‌شود، اما از مزیت تشخیص‌پذیری پایین بهره می‌برد.»

نکته جالب اینکه ترکیه پیش از این در نتیجه همکایر با روسیه از خرید جنگنده‌های اف 35 پیشرفته آمریکایی محروم شده بود. با این حال، مدیر ارشد شرکت Baykar با اشاره به اینکه دیگر تفاوتی ندارد که جنگنده‌ها از خارج به کشور برسند یا نه گفت:

«اگر پهپادها به کشور وارد می‌شدند، نمی‌توانستیم (این جنگنده‌های تولید داخل) را ببینیم. شاید بهتر شد که آن‌ها دیگر به ما پهپاد نفروختند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر