;
coinex

بازیگران سریال شهباز [بیوگرافی + عکس]

مجموعه پلیسی «شهباز» درباره یک گروه سایبری است که به دنبال یک هکر بین المللی هستند. در این نوشتار به زندگینامه بازیگران سریال شهباز می‌پردازیم.

«شهباز» مجموعه تلویزیونی جدید شبکه پنج به کارگردانی حمیدرضا لوافی و نویسندگی مینا خدیوی با موضوع پلیس سایبری و فضای مجازی ساخته شده است.

تهیه‌کنندگی این سریال را امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علینقی‌پور بر عهده دارند. در مجموعه «شهباز» بازیگران مطرح از جمله آرش مجیدی، علیرضا آرا، رضا داودنژاد، میلاد میرزایی و فاطیما بهارمست به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال شهباز

تصویر برداری شهباز از بهمن سال گذشته شروع شد و اوایل آذرماه سال جاری به پایان رسید. این سریال به دلیل محتوای سابیری از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای زیادی برخوردار است.

بازیگران سریال شهباز
بیوگرافی و عکس بازیگران سریال شهباز

علاوه بر بازیگرانی که در بخش بالا نام بردیم، مهدخت مولایی، نیما نادری، غزال نظر، سیروس همتی، پاوان افسر، مهسا باقری، مریم سرمدی، رحمان باقریان، سیامک اشعریون، ابتسام بغلانی، فیلیپ ساپرکین و یوفی تیان بازیگران این سریال پلیسی معمایی جدید هستند.

در ادامه علاوه بر خلاصه داستان و اسامی عوامل تولید این مجموعه، بیوگرافی و عکس بازیگران سریال شهباز را نیز به شما ارائه می‌دهیم.

آرش مجیدی

بازیگران سریال شهباز

آرش مجیدی، متولد هفتم اردیبهشت ماه سال 1353 در آباده شیراز است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی بوده و بازیگری را با اجرا نمایش در تئاتر آغاز کرد. او در همان ابتدای راه بازیگری چنان قوی و خوب ظاهر شد که توانست به مقام اول بازیگری استان دست یابد.

پدر آرش مجیدی کارمند ذوب آهن و مادرش معلم بوده که در حال حاضر هر دو بازنشسته شده‌اند. با این که خانواده‌اش هنر دوست هستند و به موسیقی و کتاب علاقه دارند، در ابتدا با فعالیت فرزندشان در بازیگری موافق نبودند، اما حالا نظرشان تغییر کرده است.

مجیدی در سال 1377 با ایفای نقش در فیلم شوکران بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد. سپس با بازی در نقش یک پلیس، در سریال رستگاران شناخته شد.

این بازیگر توانمند در سال 1389 با نقش‌آفرینی در مجموعه زیر هشت به کارگردانی سیروس مقدم خوش درخشید و پس از آن با بازی هنرمندانه‌اش در سریال ارمغان تاریکی ساخته‌ی جلیل سامان به اوج شهرت رسید.

آرش مجیدی در سال 1383 (30 سالگی) با خانم میلیشیا مهدی نژاد که او نیز بازیگر است، ازدواج کرده که حاصل زندگی موفق این زوج هنرمند یک فرزند دختر بنام میشا است.

آرش مجیدی درباره شغل آینده دخترش گفته است: «من و همسر به این نتیجه رسیدیم اگر دخترمان میشا بخواهد بازیگری را برای شغل آینده‌اش انتخاب کند؛ باید امکانات را در اختیارش قرار دهیم. ما باید دنیا را تا آنجا که خودمان شناختیم به او بشناسانیم و کمک کنیم که خودش به دید تازه‌ای از دنیای اطرافش برسد و به توانایی خودش آگاه شود.»

بیشتر بخوانید:

فاطیما بهارمست

بازیگران سریال شهباز
زندگینامه بازیگران سریال شهباز

بیوگرافی بازیگران  سریال شهباز را با فاطیما بهارمست ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی دهم تیر ماه سال 1375 در تهران است. او دارای دیپلم کارگردانی سینما از هنرستان سوره و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

بهارمست در 6 سالگی با اجرای برنامه کودک وارد تلویزیون شد. سپس در سال 1383 با بازی در نقش درسا در مجموعه چموش و خموش ساخته‌ی شاهین باباپور بازیگری را به طور حرفه‌ای دنبال کرد. وی با ایفای نقش در سریال آخرین بازی به کارگردانی حسین سهیلی زاده به شهرت رسید.

این بازیگر جوان علاوه بر سینما و تلویزیون در تئاتر نیز فعالیت می‌کند. بهارمست در تله تئاتر بابابرفی و خاله بهار، دیگه عاشق شدن فایده نداره، تلورانس، یک اپرای صابونی، توارد، رئال مادرید ۱۱ بارسلونا ۱، راندوو، حریق، هر آنچه که دوست داری از دست خواهی داد و بوکسور به ایفای نقش پرداخته است.

فاطیما بهارمست اهل ورزش نیست اما به موسیقی علاقه‌مند است و ویولن می‌نوازد.

رضا داودنژاد

بازیگران سریال شهباز

رضا داوودنژاد متولد بیست‌و‌نهم اردیبهشت ماه سال 1359 در تهران است. او دیپلم رشته علوم انسانی دارد و در 6 سالگی با ایفای نقش در فیلم «بی پناه» بازیگری را تجربه کرد.

وی تا 18 سالگی از بازیگری فاصله گرفت. در نوجوانی وارد کار شیرینی و آشپزی شد و با راهنمایی سامان گلریز به کلاس‌های آشپزی تخصصی رفت و پس از آن لوازم تخصصی شیرینی‌پزی خرید و شروع به کار کرد.

اما در 18 سالگی با نقش‌آفرینی در فیلم «مصائب شیرین» نامزد بهترین نقش اول جشنواره بین المللی فیلم فجر شد و همین موضوع انگیزه‌ای شد تا دوباره به دنیای بازیگری برگردد.

داودنژاد اولین بار در ماه رمضان 1381 با سریال «پشت کنکوری‌ها» وارد قاب تلویزیون شد و با همین مجموعه به شهرت رسید.

رضا داوودنژاد در 28 سالگی با «غزل بدیعی» خواهر مرحومه عسل بدیعی (بازیگر) نامزد کرد و دو سال بعد باهم ازدواج کردند. داوودنژاد داور هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان (۱۳۸۱) بود.

بیشتر بخوانید:

مهسا باقری

بازیگران سریال شهباز
عکس بازیگران سریال شهباز

در ادامه معرفی بازیگران سریال شهباز می‌رسیم به مهسا باقری که زاده‌ی هشتم آذر ماه سال ۶۸ در تهران است. وی بازیگری را از سال 94 با اجرای ئتاتر آغاز نمود. باقری در سینما حضور جدی نداشته است و بیشتر در تلویزیون و تئاتر فعال است.

او در سریال گاهی به پشت سرت نگاه کن هم ایفای نقش کرد و با همین مجموعه شناخته شد. او در سال ۹۶ در نقش سرو در سریال علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرده است که توانست نقش خود را به خوبی بازی کند.

مهسا باقری علاوه بر بازیگری، در زمینه مدلینگ هم فعالیت دارد و با شرکت‌های داخلی پوشاک همکاری می‌کند. وی شهرت بیشتر خود را با بازی در نقش سوگل در سریال آسپرین که در نمایش شبکه خانگی پخش شده است بدست آورد.

میلاد میرزایی

بازیگران سریال شهباز

میلاد میرزایی متولد سی شهریور ماه سال 1369 در بابل است. او فارغ التحصیل رشته  مهندسی کامپیوتر و دانشجوی انصرافی دانشگاه شهید بهشتی است. میرزایی بازیگری را از 15 سالگی با حضور در کلاس تئاتر استاد ابوالحسنی شروع کرد.

میرزایی در کودکی لکنت زبان داشت. او در این باره گفته است: «در بچگی لکنت زبان داشتم و این موضوع باعث شد رو به تنهایی بروم تا اینکه روزی به شکل اتفاقی سوار یک تاکسی شدم که پیرمردی نیز در آن تاکسی بود. آن پیرمرد به من پیشنهاد داد برای بهتر شدن لکنت زبانم به کلاس تئاتر بروم. این شد که سال 84 به کلاس تئاتر رفتم. برای درمان لکنت زبان روزانه تا 17 ساعت تمرین فن و بیان می‌کردم تا جایی که شش ماه بعد از شروع آنقدر خوب شد که به عنوان گوینده به رادیو دعوت شدم.»

میلاد میرزایی در 25 سالگی با فیلم ماه در جنگل بازی وارد دنیای بازیگری در سینما شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی به جمع بازیگران تلویزیون پیوست.

وی در سال 95 در سریال چرخ و فلک نقش کوتاهی بازی کرد. پس از  آن حضور موفقی در سریال نوار زرد، محکومین و رنج پنهان بدست آورد. میرزایی در سال 97 با بازی در سریال بانوی عمارت در نقش رشید به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

مهدخت مولایی

بازیگران سریال شهباز
زندگینامه بازیگران سریال شهباز

مهدخت مولایی در پانزدهم فروردین ماه سال 1370 در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری است و به صورت جدی فعالیت هنری خود را از تئاترهای دانشجویی دانشگاه آغاز کرد. وی در 24 سالگی اولین حضورش جلوی دوربین را با بازی در نقش کوتاهی در فیلم دختر به کارگردانی رضا میرکریمی تجربه کرد.

مهدخت مولایی در 28 سالگی پس از چندین سال فعالیت حرفه‌ای در تئاتر و سینما، با بازی در نقش فرزانه در سریال پلیسی امنیتی ترور خاموش وارد قاب تلویزیون شد.

این بازیگر توانمند سابقه تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی چندین فیلم کوتاه را دارد. پدران، عنکبوت، بوتاکس، گوش سیاه، برودت تابستان، سورنجان، ویلایی‌ها، عادت نمی‌کنیم، دوئت، سیاوش، ترور خاموش، سیزیف، بال پنجم و دن کیشوت آثار کارنامه هنری مهدخت مولایی هستند.

دیدگاه مهدخت مولایی درباره تفاوت بازی در فیلم کوتاه و بلند: «در فیلم کوتاه عموما تو رابطه‌ات با عوامل فرق می‌کند، تمرینات خیلی متفاوت است اما روند فیلم بلند در پیش تولید خیلی جدی‌تر پیگیری می‌شود. اما به نظرم بازی در فیلم کوتاه دلنشین‌تر است.»

علیرضا آرا

بازیگران سریال شهباز

بیوگرافی بازیگران سریال شهباز را با علیرضا آرا به پایان می‌رسانیم. علیرضا محمدی که با نام هنری علیرضا آرا شناخته می‌شود در سیزدهم دی ماه سال 1354 در تهران متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی عمران است. وی در 9 سالگی برای بازی در نقش اصلی یک فیلم تلویزیونی انتخاب شد و با ایفای این نقش شیفته بازیگری، تصویر و سینما شد.

ایشان در سال 1373 با حضور در کلاس داستان نویسی آقای «سید جواد جزینی» و خانم «راضیه تجارت» که در حوزه هنری برگزار می‌شد، کم کم نوشتن را آغاز کرد. یک سال بعد با زنده یاد «جهانگیر صمیمی فرد» یک نمایش با نام «ایراندخت» در جشنواره تئاتر فجر اجرا کرد.

علیرضا آرا در سال 1377 اولین تجربه تصویری خود را با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «گمشده» به کارگردانی مسعود نوابی به دست آورد. او به صورت جدی سال 1394 با سریال «پشت بام تهران» کارش را ادامه داد و با همین مجموعه شناخته شد. آرا در سریال‌های موفق «زیر پای مادر»، «عقیق»، «دلدار» و «از سرنوشت» نیز نقش‌آفرینی کرده است.

ایشان علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی و خوانندگی نیز فعالیت کرده است. وی در سال 1382 یک آلبوم برای کودکان با نام «لالاهای طلایی»منتشر کرد که هفت قطعه داشت.

علیرضا آرا در سال 1384 با «شبنم مقدمی» که او هم بازیگر است ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید:

داستان سریال «شهباز»

در خلاصه داستان سریال شهباز آمده است: «شهباز دو سال در انتظار چنین روزی نشسته است، روزی که همه قرار است با پیدا کردن ارغوان، نفسی به راحتی بکشند. غافل از این که این بازی چرخشی دیگر در پیش دارد.»

بازیگران سریال شهباز
بیوگرافی بازیگران سریال شهباز

سریال پلیسی معمایی شهباز در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای ساخته شده است و علاوه بر ماجرای یک هکر بین‌المللی، به داستان افرادی که در فضای مجازی از آن‌ها سوء استفاده شده و درواقع به گونه‌ای طمعه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند نیز می‌پردازد. این سریال در حال حاضر در مرحله امور فنی پس از تولید قرار دارد.

عوامل تولید سریال «شهباز»

  • کارگردان: حمیدرضا لوافی
  • نویسنده: مینا خدیوی
  • تهیه‌کنندگان: امیرحسین آشتیانی‌پور و مهدی علینقی‌پور
  • دستیار یک کارگردان: بهنام جعفرپور
  • مدیر تولید: مقصود میرهاشمی
  • مدیر تصویربرداری: فردین ناصری
  • طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام
  • مدیر صدابرداری: روح الله جعفربگلو
  • موسیقی متن: حبیب خزائی فر
  • مدیربرنامه ریزی: مهدی آقایی
  • طراح چهره پردازی: جلال امیری مرند
  • تدوین: رضا کردبچه
  • آهنگساز: حبیب خزائی فر
  • طراح جلوه‌های ویژه رایانه ای: کامیار شفیع پور
  • صداگذار: عرفان ابراهیمی
  • عکاس: پیام نصیری خرم

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال شهباز نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

آرش مجیدی، علیرضا آرا، رضا داودنژاد، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، فاطیما بهارمست، غزال نظر، سیروس همتی، پاوان افسر، مهسا باقری، مریم سرمدی، رحمان باقریان، سیامک اشعریون، ابتسام بغلانی، فیلیپ ساپرکین و یوفی تیان در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کارگردان سریال شهباز کیست؟

سریال شهباز جدیدترین ساخته‌ی حمیدرضا لوافی است.

سریال شهباز چند قسمتی است و موضوع آن چیست؟

مجموعه شهباز در 30 قسمت 42 دقیقه‌ای با موضوع پلیس سایبری و فضای مجازی ساخته شده است.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال شهباز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر