coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ناشران اخبار کذب مجازات می‌شوند / بزرگنمایی اخبار هم جرم است!

هفته گذشته خبری در خصوص طرحی برای پیگیری حقوقی انتشار اخبار کذب در فضای مجازی منتشر شد و حالا یک نماینده مجلس از مجازات ناشران اخبار کذب خبر داده است.

هفته گذشته در تکراتو خبری مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن طرحی توسط مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حقوقی و قضایی انتشار اخبار کذب در فضای مجازی منتشر کردیم. در صورت تصویب چنین طرحی، افرادی که در فضای مجازی دست به انتشار اخبار کذب می‌زنند، بایستی پاسخگوی عملکرد خود در مراجع قضایی باشند. این مورد خصوصا بعد از حوادث اخیر کشور و انتشار اخبار بسیار در فضای مجازی، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: حمایت ایران خودرو از کودک همسری ؛ برخی شروط خرید خودرو حذف شد!

ناشران اخبار کذب در فضای مجازی مجازات می‌شوند

در همین خصوص، محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با طرح مورد بحث گفت: «طبق طرح جدید مجلس، افرادی که اخبار کذب را نشر بدهند قاعدتا باید پاسخگوی تبعات سوء آن باشند. این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند. منتشرکنندگان این اخبار اگر نتوانند جبران خسارت بکنند، باید مجازات شوند». وی همچنین درباره بزرگ‌نمایی اخبار تصریح می‌کند:

قطعا چارچوب‌هایی درباره بزرگ‌نمایی اخبار در این طرح در نظر می‌گیریم. گاهی اوقات یک مسئله در یک محدوده کمی و کیفی خاص اتفاق افتاده و اشخاص خواسته یا ناخواسته برای استفاده خاص آن را در مقیاس‌های بزرگتر جلوه می‌دهند. بزرگ جلوه دادن اخبار ممکن است ثمرات سوء برای جامعه یا افرادی داشته باشد، در این صورت اشخاص سازنده آن باید پاسخگوی آن باشند. زمانی که جزئیات این طرح در کمیسیون بررسی می‌شود، مقیاس‌ها و معیارهای آن مشخص خواهد شد.

ناشران اخبار کذب مجازات می‌شوند / بزرگنمایی اخبار هم جرم است!

البته ایران در این مورد تنها نیست و چندی پیش ترکیه هم طرحی برای کنترل انتشار اخبار کذب در فضای مجازی تصویب کرد. نکته مهم در خصوص وضعیت ایران اما این است که ملاک تشخیص خبر کذب از غیرکذب مشخص نیست، به علاوه تعدد روایات رسمی که بعضا از رسانه‌های پذیرفته‌شده دولتی اعلام می‌شود خود چالش‌آفرین است!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طرح مجلس برای مجازات ناشران اخبار کذب چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر