;
coinex

کشف یک روستای 7 هزار ساله در شیراز

اخیرا باستان‌شناسان موفق به کشف یک روستای 7 هزار ساله در شیراز شدند. گفته می‌شود که قدمت آن به پیش از تاریخ مربوط می‌شود.

طی پنجمین فصل کاوش پیرامون این روستا، باستان‌شناسان یک دیوار سنگی بزرگ کشف کرده‌اند. بنابر اطلاعات منتشر شده زمان ساخت دیوار مذکور به بیش از هفت هزار سال قبل بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: قدیمی ترین جمله مکتوب دنیا کشف شد

کشف یک روستای 7 هزار ساله در شیراز

عموم مردم تاریخ را در استان فارس و شیراز تنها مربوط به هخامنشیان و تخت جمشید می‌دانند، اما باستان‌شناسان آثار تاریخی بسیار زیادی از این منطقه کشف کردند که متعلق به مردمی است که هزاران سال پیش از هخامنشیان ساکن این منطقه بوده‌اند.

دیوار سنگی باستانی در شیراز

هنوز هدف از ساخت این بنا مشخص نشده است و در حال‌حاضر به صورت دقیق نمی‌توان گفت که کاربرد آن برای مردم هفت هزار سال پیش در چه مواردی بوده است.

با این‌حال باستان‌شناسان اعتقاد دارند این بنا برای موارد غیر معمولی مورد استفاده قرار می‌گرفته و کاربردهای عجیبی داشته است. کشف چنین بنایی باعث می‌شود که ارزش تاریخی استان شیراز بیش از پیش افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف یک روستای 7 هزار ساله در شیراز چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار داخلی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر