;
coinex

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ از کجا پروکسی واتساپ پیدا کنیم؟

روز گذشته ویل کت کارت مدیر واتساپ در متا با انتشار توییتی رسما از آغاز به کار قابلیت پروکسی در واتساپ خبر داد. در این مطلب به نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی می‌پردازیم.

ویل کت‌کارت روز گذشته در توییتی با اشاره مستقیم به ایران از مشکلات دسترسی به پیامرسان واتساپ در کشور ما و برخی کشورهای دیگر اشاره کرد و ضمن همین بحث از افزوده شدن قابلیت پراکسی به واتساپ خبر داد. این قابلیت تا حد زیادی مشابه با قابلیت پروکسی در تلگرام است که دقیقا در موقعیتی مشابه برای کاربران ایرانی ایجاد شد. اما برای اطلاع از چگونگی راه اندازی پراکسی واتس اپ با ما باشید.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور: تمکین کنید تا اینستاگرام رفع فیلتر شود!

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

بیش از 100 روز از زمان فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام، پلتفرم‌های کاربردی و محبوب شرکت متا در ایران می‌گذرد. در این مدت و با وجود همه صحبت‌ها در خصوص مضرات فیلترینگ این دو پلتفرم کارکردی برای اقتصاد دیجیتال کشور، مسئولین همواره در اشاره به شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام، از ضرورت وجود نمایندگی متعهد شرکت متا در ایران سخن به میان آوردند و حاضر به رفع مسدودیت این دو پلتفرم نشدند.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟

در این میان حتی مرکز ملی فضای مجازی با ارسال نامه‌ای به شرکت متا، تیری در تاریکی انداخت تا مدعی شود در تلاش برای رفع این معضل است. اما همانطور که همه می‌دانیم، عدم پاسخ متا به این نامه محرز بود و وقتی متا رسما اعلام کرد با حکومت ایران مذاکره نمی‌کند، فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی عدم پاسخگویی متا را مجوز فیلترینگ قانونی اینستاگرام و واتساپ اعلام کرد تا بدین ترتیب، بهانه لازم برای تداوم فیلترینگ فراهم شود. اما متا نشان داد که عدم دسترسی ناعادلانه کاربران ایرانی به پلتفرم‌های خود را برنمی‌تابد و در آغازین روزهای سال نوی میلادی، هدیه کریسمس و عیدی ایرانیان را معرفی کرد؛ پروکسی واتساپ رونمایی شد!

در وبلاگ واتساپ در خصوص پروکسی واتساپ آمده که اتصال از طریق پروکسی به واتساپ «سطح بالای حریم‌ خصوصی و امنیتی» که واتس‌اپ ارائه می‌کند را حفظ خواهد کرد. برای آگاهی از نحوه اتصال به پروکسی در واتساپ با ما باشید اما این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر هیچ منبع خاص و مشخصی برای یافتن پروکسی‌های واتساپ وجود ندارد.

روش راه اندازی پروکسی در واتساپ

در توییت ویل کت‌کارت هم به خوبی و به زبان فارسی مشخص بود که از کجا می‌توان تنظیمات پروکسی واتساپ را فعال کرد، اما محض آگاهی بار دیگر اشاره می‌کنیم. برای اینکار ابتدا بدون توجه به نوع سیستم عامل گوشی، کافی است از گزینه سه‌نقطه در بالا سمت راست واتساپ به بخش تنظیمات واتساپ (Setting)‌ وارد شوید. در این بخش و مطابق تصویر زیر، گزینه Storage and Data (فضای ذخیره‌سازی و داده) را انتخاب کنید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟
نحوه اتصال به پروکسی واتساپ

در این بخش کمی به سمت پایین اسکرول کنید تا آخرین گزینه که حالا اضافه شده را ببینید. گزینه‌ای به نام Proxy Setting یا تنظیمات پروکسی که با انتخاب آن وارد صفحه مربوط برای جایگذاری پروکسی می‌شوید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟
وصل کردن پروکسی در واتساپ

در این بخش و مطابق تصویر زیر ابتدا باید گزینه Use Proxy یا استفاده از پروکسی را روشن کنید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟

سپس در پایین همین بخش با انتخاب گزینه Set Proxy یا تنظیم پروکسی، اطلاعات پروکسی را وارد کرده و با انتخاب گزینه Save یا ذخیره، به آن وصل شوید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی ؛ چطور به پراکسی واتساپ وصل شویم؟
نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

اگر اتصال موفق باشد علامت تیک سبز رنگ نمایش داده می‌شود. اگر هنوز نمی‌توانید پیام‌های واتس‌اپ را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید امکان دارد آن پروکسی مسدود شده باشد. برای حذف پروکسی مسدود شده می‌توانید روی نشانی آن نگه دارید و سپس نشانی پروکسی جدیدی را وارد کنید.

گفتنی است که برخلاف تلگرام، در واتساپ و در حال حاضر نمی‌توان از چند پروکسی به طور همزمان استفاده کرد یا بین پروکسی‌ها جابجا شد و صرفا می‌توان از یک پروکسی واحد استفاده کرد و در صورت منقضی شدن آن باید نسبت به تعویض پروکسی اقدام کرد.

نکته مهم: از آنجایی که در حال حاضر واتساپ نه قابلیت جستجوی فراگیر چون تلگرام را دارد و نه قابلیتی مشابه با کانال با دسترسی عمومی، در حال حاضر یافتن پروکسی واتساپ کمی چالش‌برانگیز خواهد بود. اما در حال حاضر می‌توانید با جستجوی عبارت پروکسی واتساپ در اپلیکیشن تلگرام به نتایج قابل قبولی برسید و از پروکسی‌هایی که در تلگرام عرضه می‌شود، برای واتساپ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی چیست؟ نظرات خود در این مورد را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    درود بسیار عالی خیلی خیلی ممنونم از محبتتون الهی همیشه زنده سلامت باشین الهی خدا همیشه حفظتون کنه مراقبتون باشه الهی

    پاسخ

    تلگرام اگر لیسانس باشه ؛ واتساپ ششم ردی است!! عرضه ندارند! بروند از تلگرام یاد بگیرند!…

    پاسخ

    اون قسمت آخر اطلاعات پروکسی از کجا باید پیدا کنیم و بعد وارد کینم

    پاسخ

    سگ دیگه میره واتساپ؟

    پاسخ

    واتساپ من آخرین نسخه و به روز است. 2.22.24.78 ولی گزینه پروکسی را نداره.. میشه راهنمایی کنید روی کدام نسخه این گزینه پروکسی ظاهر میشه؟

    پاسخ

    منم این گزینه رو نداشت
    الان تو تنظیمات
    فضای ذخیره سازی
    آخرین آیتم
    پروکسی اضافه شده

    پاسخ

    سلام. تا چند روز پیش که برای اندروید نیومده بود هنوز و روی آیفون هم برای برخی فعال شده بود و برای برخی با اینکه آپدیت بودن هنوز فعال نشده بود! ولی به زودی میاد و نگران نباشید.

    پاسخ

    منو صفحه رو بکش پایین آخر صفحه است من خودم از ۱۰ سایت دانلود کردم فک میکردم آپدیت نیست ولی اشتباه میزدم =)

    پاسخ