;
coinex

نخستین شورلت کوروت هیبریدی رونمایی شد؛ پرشتاب‌ترین کوروت تاریخ!

نخستین شورلت کوروت هیبریدی در هفتادمین سال عرضه نسخه کوروت رونمایی شد. این خودرو هیبریدی در واقع پرشتاب‌ترین مدل تاریخ کوروت تاکنون است.

براساس گزارش BBC، کوروت به عنوان یکی از مشهورترین خودروهای آمریکایی محسوب می‌شود که لقب پورشه آمریکا را در اختیار دارد. نخستین مدل کوروت در سال 1953 در بازار عرضه شد و تا به امروز شاهد ساخت هشت نسل از آن بوده‌ایم. در نسل هشتم که دو سال پیش به بازار عرضه شد، برای اولین‌بار با موتوری تعبیه‌شده در پشت صندلی راننده روبرو بودیم.

در هفتادمین سال عرضه مدل کوروت کمپانی شورلت، نخستین شورلت کوروت هیبریدی رونمایی شده است. طبق ادعای این خودروساز آمریکایی، شورلت کوروت ای-ری (E-Ray) عنوان پرشتاب‌ترین مدل این خودرو را در تاریخ کوروت یدک خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: بعد از دوج، شورولت کامارو برقی هم در راه است!

ویژگی‌های نخستین شورلت کوروت هیبریدی

این مدل از نظر ظاهری نسبت به مدل‌های معمولی کوروت دارای ظاهری اسپرت‌تر است. به منظور جاگذاری لاستیک‌های پهن‌تر عرض خودرو 9 سانتیمتر بیشتر شده است. همچنین با طرح متفاوت سپرها نسبت به مدل‌های دیگر کوروت روبرو هستیم.

موتور الکتریکی ای-ری به باتری کوچکی مجهز است که محل قرارگیری آن بین دو صندلی خودرو خواهد بود. خودرو توانایی حرکت تا حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت را صرفاً با نیروی باتری خواهد داشت. طبق ادعای شورلت ای-ری نخستین اقدام این خودروساز جهت تولید یک مدل کاملا الکتریکی از این خودروی اسپرت بوده است.

نخستین شورلت کوروت هیبریدی

جدیدترین مدل کوروت دارای یک موتور الکتریکی در جلو علاوه بر موتور هشت‌سیلندر بنزینی، است که نیروی تولیدی خود را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. ترکیب این دو موتور منجر به تولید 655 اسب بخار نیرو شده که برخلاف مدل‌های قبلی کوروت به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. با افزودن گشتاور موتور الکتریکی و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، توانایی بهتری برای کنترل خودرو روی جاده‌های لغزنده به ارمغان خواهد آمد.

طبق اعلام شورلت خودرو مناسب هر چهار فصل است و از این نظر رانندگان نباید نگران جاده‌های یخزده باشند. تاثیر مهم موتور الکتریکی در افزایش شتاب این خودرو است. از این نظر شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر در ساعت) خودرو 2.5 ثانیه به ثبت رسیده است. طبق ادعای این خودروساز ای-ری توانایی پیمودن مسیر یک‌چهارم مایل (402 متر) را در 10.5 ثانیه خواهد داشت. این اعداد حتی بهتر از برخی مدل‌های اسپرت پورشه 911 است.

از سوی شورلت هنوز تاریخ دقیقی جهت عرضه کوروت الکتریکی معین نشده است. طبق شایعاتی قیمت پایه شورلت کوروت ای-ری کمی بیشتر از 104 هزار دلار خواهد بود. قیمت پایه گران‌ترین مدل این خودرو هم 122 هزار دلار عنوان شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین شورلت کوروت هیبریدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر