;
coinex

وزیر فرهنگ از فعالیت 34 میلیون گیمر در کشور خبر داد

وزیر ارشاد از فعالیت 34 میلیون گیمر با میانگین سنی 23 سال و روند رو به رشد در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در کشور خبر داده است.

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آخرین نشست هیئت‌مدیره‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اطلاعاتی از جدیدترین پیمایش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در کشور ارائه کرد.

طبق گزارشی از روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هفدهمین نشست هیئت‌مدیره‌ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با دستور جلسه «ارائه‌ی برنامه تحولی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در راستای سند تحول دولت مردمی و وزارت فرهنگ» و «هماهنگی درخصوص نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فضای مجازی» و «ارائه‌ی آخرین پیمایش ملی مصرف بازی‌های دیجیتال» در محل وزارتخانه ارشاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: تشخیص سرویس رادار گیم به عنوان بدافزار توسط آنتی‌ویروس‌های معتبر؛ جاسوسی از گیمرها؟

فعالیت 34 میلیون گیمر در کشور

طبق اعلام وزیر ارشاد، از سال 1389 تا 1400 تعداد کل گیمر‌های ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالانه‌ برابر با 7 درصد بوده و درمقایسه ‌با پیمایش سال 1398 با افزایش بیش از 2 میلیون نفر روبرو بوده است. علت اصلی این رشد بازی‌های موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گسترده به موبایل و اینترنت بوده است.

34 میلیون گیمر

اسماعیلی در این جلسه آماری به این شرح اعلام کرده که از 34 میلیون نفر بازیکن در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی کشور 4 میلیون نفر به‌طور‌ حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند.

او ضمن اشاره افزایش سرانه‌ بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در گروه‌های سنی مختلف به لزوم تقویت همه‌جانبه‌ این حوزه تاکید کرد:

«هیچ محصولی مانند بازی‌های دیجیتالی از مصرف چشمگیر فرهنگی برخوردار نیست. بر همین اساس، باید با فرهنگ‌سازی طبق ذائقه‌سازی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد».

او ضمن اشاره به جدیدترین پیمایش این بخش اعلام کرد: «باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از‌پیش‌تعیین‌شده وزارت فرهنگ در دوره‌ی جدید در این حوزه دست پیدا کنیم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فعالیت 34 میلیون گیمر در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر