;
coinex

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو

در شرایطی که تسلط سامسونگ بر بازار اندروید چند سالی است تداوم دارد، با تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی متوجه می‌شویم که اوپو و ویوو به مرور در حال گرفتن‌ سهم بیشتری از بازار هستند.

در حال حاضر اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی دنیا است و تا این لحظه 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد. گرچه برندهای زیادی در دنیای اندروید فعال هستند و گوشی‌های مختلفی روانه بازار می‌کنند اما همچنان به نظر می‌رسد انتخاب عموم مردم جهان برند کره‌ای سامسونگ است. اما آیا غول کره‌ای دنیای فناوری می‌تواند در سالیان آینده هم در برابر رشد روزافزون برندهای چینی مقاومت کند؟

بیشتر بخوانید: بنچمارک‌های گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ سامسونگ بالاخره اپل را شکست می‌دهد؟

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ آینده‌ای که از آن چینی‌ها است!

گرچه سامسونگ از نظر درآمد و تعداد کاربران محصولات اندرویدی در بازار پیشرو است اما واقعیت امر این است که سهم سامسونگ و هواوی در تمام سالیان اخیر به طور تدریجی در حال کاهش بوده و از سوی دیگر دو برند جدید اوپو و ویوو به مرور سهم خود را افزایش داده‌اند.

سقوط سامسونگ و هواوی

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو

سامسونگ از همان آغازین سال‌های عرضه اندروید، از نظر سهم بازار پیشتاز بوده و در تمام سالیان بعد از آن‌ هم با کمی افت‌وخیز جایگاه برترش را حفظ کرده‌ است. آن‌ها در سال 2010 با فاصله‌ای نه‌چندان زیاد از اچ‌تی‌سی و دیگر رقبای آن زمان خود پیشی گرفتند.

سامسونگ حتی تقریبا در بازه‌هایی از زمان بیش از 50 درصد سهم کل محصولات اندرویدی عرضه شده به بازار را در اختیار گرفته بود اما در سال گذشته، این برتری محض به چالش کشیده شد.

در تایید این موضوع باید گفت، داده‌های AppBrain نشان می‌دهد سهم سامسونگ از محصولات اندرویدی عرضه شده به بازار در ماه فوریه 34.6 درصد بوده است، درحالیکه سهم این شرکت در بازه‌ زمانی مشابه سال گذشته 35.4 درصد بود.

ازطرف دیگر هواوی را داریم که سال گذشته 6.9 درصد از بازار محصولات اندرویدی را به‌خود اختصاص داده بود و این رقم در سال جاری به 6.4 درصد کاهش یافته است. البته هواوی طبیعتا اگر با مشکلات عدیده ناشی از تحریم‌های آمریکا مواجه نبود، وضعیتی کاملا متفاوت با امروز داشت!

رشد چشمگیر اوپو و ویوو

در شرایط افول هواوی و سامسونگ، داده‌های جدید نشان می‌دهد که برندهای چینی سهم خود را در این حوزه به خوبی افزایش داده‌اند. به طور مثال سهم شیائومی به عنوان دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دنیا در فاصله بین فوریه 2022 تا 2023 رشد خوبی داشته و از 14.3 به 14.6 رسیده است.

دیگر تولیدکنندگان بزرگ چینی یعنی اوپو و ویوو نیز در این مدت رشد خوبی داشته‌اند. این دو برند مجموعا 22.6 درصد از بازار محصولات اندرویدی را در اختیار دارند و به طور خاص،‌ اوپو 10.5 و ویوو 10.1 درصد بازار را به خود تخصیص داده‌اند.

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو

این در حالی است که سهم این دو شرکت در فوریه سال گذشته میلادی به ترتیب 9.9 و 9.3 بوده است و این یعنی هردو در فوریه 2023 رشدی 0.6 و 0.8 درصدی را تجربه‌کرده‌اند و سهم 22.6 درصدی آن‌ها واقعا چشمگیر است!

داده‌های AppBrain همچنین دیدگاهی درمورد سایر شرکت‌های سازنده‌ محصولات اندرویدی ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال سهم بازار ریلمی در فوریه‌ ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل 0.2 درصد افزایش یافته و سهم موتورولا در این بازه با کاهش 0.4 درصدی مواجه شده است. آمازون نیز در این فهرست دیده می‌شود که البته سهم آن در بازار دستگاه‌های اندرویدی ثابت بوده است.

برداشت کلی از این آمار این است که به طور کلی، شرکت‌های چینی و به طور خاص شیائومی، اوپو و ویوو در حال گسترش حضور خود در بازار گوشی‌های اندرویدی هستند، موضوعی که به طور خاص و در درجه اول باید برای سامسونگ نگران‌کننده باشد.

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو
تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو

تسلط گلکسی بر بازار محصولات پریمیوم!

گرچه اوپو و ویوو در بازار محصولات اقتصادی و میان‌رده عملکرد بسیار ایده‌آلی ثبت کرده و محصولات خوبی دارند، اما در بخش گوشی‌های بالارده و با وجود تمام خلاقیت‌های به کار رفته در ویوو ایکس 90 پرو پلاس و اوپو فایند ایکس 5 پرو، همچنان این سامسونگ است که حداقل در زمینه آمار فروش برتری دارد!

تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی ؛ سقوط تدریجی سامسونگ و هواوی و خیزش ناگهانی اوپو و ویوو

براساس اطلاعات ارائه‌شده ازطرف AppBrain، اساسا سری گلکسی غول کره‌ای همچنان محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی در دنیا هستند و پرچمداران این شرکت تا ماه فوریه به تنهایی 7.4 درصد سهم بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص داده‌اند.

سامسونگ البته به سادگی از بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده کنار نکشیده است و برای مثال، گلکسی A12 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های اقتصادی این شرکت است که بنابر آمارها 2.1 درصد از کل گوشی‌های اندرویدی به فروش رسیده در سال را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تحلیل بازار گوشی‌های اندرویدی چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را از تکراتو بخوانید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر