;
coinex

زبان برنامه نویسی کریستال به زودی جای پایتون را می‌گیرد

یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید همواره منجر به افزایش خلاقیت ذهن می‌شود به این منظور زبان برنامه نویسی کریستال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

براساس گزارشی از نکست وب، زبان برنامه نویسی کریستال تحت عنوان زبانی شناخته شده که مثل زبان سی سریع و مانند زبان روبی روان است.

بیشتر بخوانید: آپدیت One UI 5.1 تا هفته آینده برای این گوشی‌های سامسونگ منتشر می‌شود

برخی ویژگی‌های زبان برنامه نویسی کریستال

برخی مزایای این زبان برنامه‌نویسی، سازگاری با زبان سی و توانایی ادغام اسکریپت‌های نوشته شده به این زبان با کدهای زبان کریستال بوده که منجر به ارائه پیش‌بینی‌هایی در خصوص تبدیل آن به یک زبان برنامه نویسی محبوب طی یک سال آینده شده است.

زبان برنامه نویسی کریستال

از دیگر مزایای مهم این زبان برنامه‌نویسی باید به توجه بسیار به امنیت برنامه‌ها اشاره داشت. کدهای این زبان شی گرا به سرعت به صفر و یک تبدیل خواهد شد.این مزیت کمک می‌کند تا کدهای این زبان برنامه‌نویسی برای رایانه‌ها قابل درک و قابل اجرا بوده و باعث ارائه سرعت بالای کار با آن خواهد شد. نکته قابل توجه رشد ناگهانی این زبان برنامه نویسی در سال 2017 از رتبه 60 زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب در شاخص TIOBE به رتبه 32 بوده است.

از سوی دیگر نقطه ضعف فعلی کریستال تعداد محدود کاربران آن بوده که منجر به طولانی‌تر شدن پروسه رفع ابهام و پاسخ به پرسش‌های کاربران شده است. اما به هر حال باید منتظر آینده ماند و مشاهده کرد که آیا شاهد رشد بیشتر این زبان خواهیم بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جایگزینی زبان پایتون با زبان برنامه نویسی کریستال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر