;
coinex

جاهای دیدنی ترکیه ؛ در سفر به ترکیه از کجا دیدن کنیم؟

جاهای دیدنی ترکیه آنقدر زیاد هستند که باعث شده گردشگران زیادی برای بازدید از این مناطق به ترکیه سفر کنند و خاطرات خوبی در این کشور برای خود رقم بزنند.

ازآنجاکه ترکیه در همسایگی کشور ما قرار دارد، یکی از بهترین مقاصد سفرهای خارجی برای ایرانیان به شمار می‌رود. به همین دلیل اغلب ایرانیان که می‌خواهند یک سفر خارجی خوب و اقتصادی داشته باشند، ترکیه را انتخاب می‌کنند.

مهم‌ترین دلیل این مسئله این است که برای سفر به ترکیه، ایرانیان نیاز به ویزا ندارند. علاوه‌براین، هزینه‌ها در کشور ترکیه نسبتاً کمتر است و می‌توانید یک سفر اقتصادی و فراموش‌نشدنی در این کشور داشته باشید. پرواز با هواپیما و خرید بلیط تهران استانبول اسنپ تریپ یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای سفر به ترکیه است.

اگر برای گردش و گشت‌وگذار به ترکیه رفتید، حتماً سری به مناطق دیدنی آن در شهرهای مختلف بزنید. در ادامه توضیح می‌دهیم که بهترین جاهای دیدنی ترکیه در هر یک از شهرهای پرتردد این کشور، کدام مناطق هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین مقاصد مسافرت در تابستان

جاهای دیدنی کیش کجاست؟

جاهای دیدنی ترکیه

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث شده افراد بسیار زیادی برای بازدید از ترکیه به این کشور بروند، این است که فرهنگ آن شباهت زیادی به فرهنگ ایرانیان دارد. به همین دلیل با سفر به ترکیه می‌توانید احساس بسیار خوبی داشته باشید. در این لیست می‌خواهیم برخی از بهترین مکان های دیدنی ترکیه را معرفی کنیم که تماشای آن‌ها می‌تواند تجربه جدیدی برای شما باشد.

مسجد سلیمانیه استانبول

جاهای دیدنی ترکیه ؛ در سفر به ترکیه از کجا دیدن کنیم؟
جاهای دیدنی ترکیه

مطمئنا یکی از بهترین مقاصد گردشگری ترکیه ، مسجد سلیمانیه واقع در استانبول است. این مسجد به‌عنوان دومین مسجد بزرگ در شهر استانبول شناخته می‌شود و شهرت و محبوبیت زیادی در میان مردم و به‌خصوص گردشگران دارد.

مسجد سلیمانیه تنها به یک مسجد مجزا محدود نمی‌شود و در آن کتابخانه، حوزه علمیه، آشپزخانه، بیمارستان امام و کاروانسرای عمومی نیز وجود دارد. اگر به استانبول در ترکیه سری بزنید، حتماً نام مسجد سلیمانیه را خواهید شنید.

موزه ایاصوفیه در استانبول

جاهای دیدنی ترکیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی ترکیه که معماری فوق‌العاده جذاب و بی‌نظیری دارد، موزه ایاصوفیه است که علاوه‌بر موزه، به‌عنوان یک کلیسای بسیار مشهور در ترکیه نیز شناخته می‌شود. این موزه تاریخی مربوط به دوره عثمانی بوده و یکی از بهترین و محبوب‌ترین کلیسا‌هایی است که بیشتر بازدیدکنندگان حتما از آن دیدن می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی موزه ایاصوفیه که باعث محبوبیت و شهرت آن شده، این است که ارتباط محکمی را بین مسلمانان و مسیحیان برقرار می‌کند. پس اگر به ترکیه و شهر استانبول رفتید، حتما سری به موزه ایاصوفیه نیز بزنید.

کاخ توپکاپی استانبول

جاهای دیدنی ترکیه
مکان های دیدنی ترکیه

اگر به تاریخ و سرگذشت گذشتگان و مکان‌های تاریخی علاقمندید، کاخ توپکاپی ترکیه را پیشنهاد می‌کنیم. مکانی شگفت‌انگیز که باعث خواهد شد در زمان سفر کنید. کاخ توپکاپی یا همان توپ‌قاپی که در قرن 15 میلادی ساخته شده، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه شناخته می‌شود که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی دارد.

همچنین یک موزه هم در کاخ توپکاپی در نظر گرفته شده است که وسایل تاریخی و عتیقه‌جات بسیار جذابی از دوره عثمانی را به نمایش می‌گذارد و به همین دلیل آن را یکی از بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه معرفی می‌کنیم. خوب است بدانید که این کاخ در منطقه اروپایی ترکیه و در محله سلطان محمد واقع شده است.

اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی به کاخ توپکاپی بروید، می‌توانید از طریق وسایل نقلیه عمومی مختلفی مانند اتوبوس، مترو یا تراموا، به ایستگاه پارک گلخانه و یا ایستگاه سلطان احمد بروید. به هر یک از این ایستگاه‌ها که برسید، با چند دقیقه پیاده‌روی به کاخ توپکاپی خواهید رسید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر کم هزینه در ایران

راهنمای سفر به جزیره هنگام

تنگه بسفر در استانبول

جاهای دیدنی ترکیه

تنگه بسفر هم یکی دیگر از مقاصد گردشگری ترکیه است که علاوه‌بر دسترسی راحت، یک منطقه دیدنی فوق‌العاده جذاب محسوب می‌شود. همان‌طورکه از نام آن پیداست، این منطقه گردشگری یک تنگه است که خیلی از افراد آن را به نام تنگه استانبول نیز می‌شناسند. تنگه بسفر نوعی محل بسیار باریک و طبیعی است که آب‌های بین‌المللی در شمال غرب ترکیه از آنجا عبور می‌کنند.

به بیان دیگر، می‌توان گفت که تنگه بسفر مرز بین آسیا و اروپا بوده که یک طرف آن دریای سیاه و طرف دیگر آن دریای مرمره وجود دارد. نکته جالب‌توجه درباره تنگه بسفر، این است که از آن به‌عنوان باریک‌ترین تنگه در سراسر دنیا نیز نام برده می‌شود.

بازار بزرگ استانبول

جاهای دیدنی ترکیه
شهرهای دیدنی ترکیه

طبیعتا هرکسی که به استانبول و یا هر جای دیگری سفر کند، به دنبال یک بازار خوب و باکیفیت برای خرید سوغاتی می‌گردد. اگرچه در ترکیه بازار‌های شیک و جذاب زیادی وجود دارند، اما بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مراکزی است که شما می‌توانید انواع کالاهای مختلف را پیدا کنید.

هر چیزی که بخواهید در بازار بزرگ استانبول پیدا می‌شود و به همین دلیل اگر وارد این بازار شوید، خرید کردن شما قطعی است. برای شناخت بیشتر بازارهای این کشور می‌توانید نگاهی به بهترین مراکز خرید ترکیه بیندازید.

بازار مصری‌ها

جاهای دیدنی ترکیه

بازار دیگری که در ترکیه وجود دارد و هم از نظر شکل و ظاهر و هم از نظر کالا، توجه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب کرده، بازار مصری‌ها نامیده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این بازار، این است که فقط در حوزه فروش ادویه‌جات فعالیت دارد و به همین دلیل خیلی از افراد، از آن با نام بازار ادویه یاد می‌کنند. در این بازار، می‌توانید هر ادویه‌ای را که بخواهید، با کیفیت بسیار بالا پیدا کنید و مطمئن باشید که تمام ادویه‌ها کاملاً طبیعی و ارگانیک هستند.

آب انبار باسیلیکا استانبول

جاهای دیدنی ترکیه
مقاصد گردشگری ترکیه

علاوه‌بر مواردی که پیش از این نام بردیم، می‌توانید موقع سفر به ترکیه سری هم به آب انبار باسیلیکا بزنید. این آب انبار که یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه شناخته می‌شود، یک اثر تاریخی است که به دوره امپراتوری روم شرقی باز می‌گردد.

آب انبار باسیلیکا از نظر جغرافیایی و دسترسی، فاصله خیلی کمی با ایاصوفیه دارد. این ساختمان در زیر زمین ساخته شده و 336 ستون دارد که به جذابیت‌های آن افزوده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این آب انبار مربوط به 1500 سال پیش است و اگر به تاریخ و موضوعات مربوط به آن علاقه دارید، مطمئن باشید که آب انبار باسیلیکا می‌تواند توجه شما را جلب کند.

بیشتر بخوانید:

جاهای دیدنی لرستان

ارزان ترین مراکز خرید قشم

کلیسای چورا استانبول

جاهای دیدنی ترکیه

همه می‌دانند یکی از مهم‌ترین شهرهای دیدنی ترکیه که اهمیت زیادی در این کشور دارد، استانبول است که مکان‌های دیدنی بسیاری را در خود جای می‌دهد. یکی از جاهای دیدنی ترکیه که در استانبول واقع شده، کلیسای چورا است که در آن نقاشی‌های مذهبی و هنر‌های دوران بیزانس نگهداری می‌شود.

نقاشی‌های این کلیسا آنقدر جذاب و خاص هستند که در هیچ کلیسا یا موزه دیگری در سراسر جهان، نمی‌توانید مانند آن‌ها را پیدا کنید. همچنین در اطراف کلیسای چورا، کلبه‌های چوبی بسیار زیبا و منحصربه‌فرد طراحی شده‌اند که می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا بگذرانید.

این کلیسا قدمت بسیار زیادی دارد و قدیمی‌ترین بنای این کلیسا، مربوط به قرن چهارم میلادی بین سال‌های 527 تا 565 است. این کلیسا به‌ خاطر یادگار بودن از امپراتوری روم شرقی، یک مکان فوق‌العاده برای تماشای عتیقه‌جات و وسایل قدیمی مختلف است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این کلیسا، دسترسی آسان است که تنها 12 کیلومتر تا فرودگاه آتاتورک فاصله دارد.

موزه هنرهای مدرن در استانبول

 

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی پربازدید در شهر استانبول که اهمیت بسیاری در نشان دادن فرهنگ ترکیه دارد، موزه هنرهای مدرن است. این موزه دو طبقه دارد که به هنرمندان معاصر، این امکان را می‌دهد تا آثار و نقاشی‌های خود را به‌راحتی در این موزه قرار دهند و در معرض دید عموم بگذارند.

می‌توان گفت که موزه هنرهای مدرن در استانبول یکی از بهترین مکان‌هایی است که به هنرمندان معاصر، شانس زیادی برای دیده شدن در سطح جهانی را می‌دهد. این موزه در کنار نمایش‌ آثار معاصر، امکانات رفاهی و تفریحی دیگری مانند سینما و کتابخانه نیز جهت رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان فراهم کرده است.

از ویژگی‌هایی که این موزه را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل کرده، این است که تقریبا تمام سنین با هر نوع سلیقه‌ای می‌توانند از آن لذت ببرند. نکته اینکه این موزه به‌طور دائم برگزار نمی‌شود و باید برای رفتن به آنجا، تاریخ دقیق برگزاری نمایشگاه‌ها را بدانید.

کاپادوکیا

جاهای دیدنی ترکیه

امکان ندارد به ترکیه سفر کنید و بدون رفتن به کاپادوکیا، این کشور را ترک کنید. کاپادوکیا به یکی دیگر از مناطق تاریخی این کشور گفته می‌شود که در منطقه آناتولی ترکیه واقع شده است و معماری فوق‌العاده جذاب و دوست‌داشتنی دارد. نکته جالب‌توجه درباره کاپادوکیا، این است که صبح‌های خیلی زود، بالن‌های بسیار زیادی به پرواز در می‌آیند که صحنه‌ای جذاب و فراموش نشدنی برای عکاسی به وجود می‌آورند.

آنیت کابیر آنکارا

جاهای دیدنی ترکیه
بهترین جاهای دیدنی ترکیه

اگر کمی درباره تاریخ ترکیه بدانید، به احتمال زیاد نام مصطفی آتاتورک را شنیده‌اید. آتاتورک یکی از بهترین و مشهورترین رئیس‌جمهور‌های ترکیه بوده که به‌عنوان اولین رئیس جمهور این کشور نیز فعالیت کرده است. مصطفی آتاتورک که رهبر استقلال ترکیه شناخته می‌شود، در آنیت کابیر یا همان آنیت قابیر دفن شده است.

بااین‌حال، آنیت‌کابیر فقط از جهت آرامگاه رئیس جمهور ترکیه اهمیت ندارد، بلکه ویژگی‌های معماری دیگری در آنجا دیده می‌شوند که توجه هر بیننده و گردشگری را به خود جلب می‌کند. آنیت کابیر در یکی دیگر از شهرهای دیدنی ترکیه واقع شده است و برای رفتن به آنجا، باید به آنکارا بروید.

نکته جالب‌توجه درباره آرامگاه آتاتورک، طراحی بسیار جالب ساختمان آنجاست که به‌صورت هشت ضلعی طراحی شده است. علاوه‌براین، آتاتورک در آرامگاه جذابی با رنگ طلایی و سبز مدفون شده است که نشان از اهمیت فوق‌العاده این فرد بر استقلال ترکیه دارد.

علاوه‌بر آرامگاه، موزه‌ای در این محل وجود دارد که اسناد ملی بسیار مهمی در آنجا نگهداری می‌شوند و می‌توانید در این موزه، از آنها و برخی از وسایل شخصی آتاتورک دیدن کنید. موضوع دیگری که باعث جذابیت بیشتر آنیت کابیر شده، موزائیک‌کاری فوق‌العاده جذاب و منحصربه‌فرد حیاط این آرامگاه است.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین مراکز خرید کیش

بهترین مراکز خرید تهران

موزه قوم‌نگاری آنکارا

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه

موزه قوم‌نگاری یکی دیگر از جاهای دیدنی ترکیه است که در شهر آنکارا واقع شده است. اگر فقط چند ساعت در موزه قوم‌نگاری بگذرانید، می‌توانید اطلاعات فوق‌العاده مفید و خوبی درباره فرهنگ مردم ترکیه به دست بیاورید. علاوه‌براین‌که در این موزه، آثار تاریخی و جذابی از کشور ترکیه و تاریخ آن را نیز مشاهده خواهید کرد.

این موزه قوم‌نگاری که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ترکیه شناخته می‌شود، اولین موزه‌ای است که در دوران ریاست جمهوری مصطفی آتاتورک ساخته شد. در این موزه، تالار‌های مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها، به‌صورت موقت آرامگاه آتاتورک بود.

دیگر تالارهای موجود در موزه قوم‌نگاری هم شامل تالار لباس، تالار آثار تاریخی و تالار فرش می‌شوند. به‌طورکلی، این موزه طراحی و معماری جذابی دارد که هنر هنرمندان ترکیه را به جهانیان نشان می‌دهد.

موزه تمدن آناتولی آنکارا

جاهای دیدنی ترکیه
مقاصد گردشگری ترکیه

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی ترکیه که با سفر به آنکارا می‌توانید از آن دیدن کنید، موزه تمدن آناتولی است. این موزه که در محله قدیمی آنکارا واقع شده، آثار باستانی و هنرهای مربوط به دوران پالئولیتیک را به نمایش می‌گذارد که از آن زمان تا دوران امپراتوری عثمانی، کالا‌های باستانی زیادی داشته و همه آن‌ها را می‌توانید با رفتن به موزه تمدن آناتولی ببینید.

پارک ملی آنتالیا

جاهای دیدنی ترکیه

اگر به ترکیه سفر کردید و از تماشای موزه خسته شدید، می‌توانید سری به آنتالیا و پارک ملی آنجا بزنید. در پارک ملی آنتالیا، می‌توانید از طبیعت فوق‌العاده آنجا لذت ببرید و درعین‌حال، تجربه جذاب و جدیدی از طبیعت بکر به همراه نغمه پرندگان داشته باشید.

پارک ملی آنتالیا که در فاصله 80 کیلومتری این شهر واقع شده، زمینی با وسعت 365 کیلومتر مربع دارد و در آن درختان سرسبز و رودخانه جذابی دیده می‌شوند که به زیبایی طبیعت آنجا می‌افزایند. یک دره عمیق هم در این پارک ملی وجود دارد که اثر طبیعی آن را چندین برابر می‌کند. اگر به ترکیه و آنتالیا سفر کردید، از دیدن پارک ملی آنجا غافل نشوید.

پارک آبی آکوالند در آنتالیا

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه آنتالیا

آنتالیا را می‌توان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای دیدنی ترکیه به شمار آورد که نه‌تنها از نظر تاریخی، بلکه از نظر امکانات سرگرمی و طبیعی نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. برای مثال، یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه آنتالیا ، مرکز آبی آکوالند است که یکی از بهترین و پرطرفدارترین پارک‌های آبی در خاورمیانه و آسیا شناخته می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی‌ که باعث شده‌ این پارک‌ تا این حد پرطرفدار شود، طراحی بی‌نظیر آن است که در کنار ورزش‌های جذاب آبی، به شما این امکان را می‌دهد که یک روز کامل را در آنجا بگذرانید. در این پارک، امکانات رفاهی دیگری نیز وجود دارند و می‌توانید در کنار خانواده و دوستان خود، به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های این پارک بروید. سفر به پارک آبی آکوالند باعث می‌شود که یک خاطره فراموش نشدنی از جاهای دیدنی ترکیه داشته باشید.

قلعه وان

جاهای دیدنی ترکیه
جاهای دیدنی ترکیه وان

وان یکی از شهرهای نسبتاً کوچک در شرق ترکیه است که جاهای دیدنی زیادی دارد و با سفر به این شهر، می‌توانید از مکان‌های زیادی دیدن کنید و در عین حال، هزینه کمی بپردازید. می‌توان گفت که یکی از جاهای دیدنی ترکیه وان که طرفداران زیادی دارد، قلعه وان است که قدمت آن به 9 قرن پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد.

این قلعه که در 4 کیلومتری سمت غرب شهر وان واقع شده، یکی از جاهای دیدنی ترکیه وان شناخته می‌شود که اگر به آنجا بروید، به احتمال زیاد یاد قلعه الموت خواهید افتاد. برای ورود به قلعه وان، باید 12.5 لیر بپردازید و برای بازدید از آنجا، می‌توانید بین ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر به آنجا بروید.

سوالات متداول

بهترین مکان‌های دیدنی استانبول کجاست؟

بهترین مقاصد گردشگری در استانبول که می‌توانید از بازدید از آن‌ها تجربه جدیدی کسب کنید، مکان‌هایی مانند مسجد سلیمانیه، موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، تنگه بسفر و بازار بزرگ هستند. علاوه‌براین، آب انبار باسیلیکا و کلیسای چورا نیز می‌توانند تجربه جدیدی برای شما رقم بزنند.

بهترین موزه‌های ترکیه در کدام شهر واقع شده‌اند؟

اگرچه شهرهای وان، آنتالیا و آنکارا هم موزه‌های بسیار خوب و جالبی دارند، اما بیشترین موزه‌های مشهور ترکیه، در بزرگ‌ترین شهر این کشور، یعنی استانبول قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جاهای دیدنی ترکیه وان ، آنتالیا و سایر شهرهای ترکیه چیست؟ جای دیدنی دیگری را می‌شناسید که باید به آن اشاره می‌کردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر