;
coinex

دور زدن قوانین توسط ChatGPT ؛ چت‌بات خبرساز یک زبان اختصاصی ساخته است!

دور زدن قوانین توسط ChatGPT گامی دیگر از این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که تعامل با انسان را وارد فازی جدید و خطرناک می‌کند.

دور زدن قوانین توسط ChatGPT یک بحث داغ دیگر از این هوش مصنوعی افسارگسیخته به‌وجود آورده است. این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی که توسط شرکت OpenAI توسعه داده شده، توانسته است زبان اختصاصی خود را ساخته و تعاملات با انسان را وارد فاز جدیدی کند. با این شیوه، هوش مصنوعی بیش‌ از گذشته برای انسان خطرآفرین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پاداش 20 هزار دلاری OpenAI برای کشف باگ‌های ChatGPT

دور زدن قوانین توسط ChatGPT و خطرات آن برای انسان

این روزها هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر از دنیای تکنولوژی بدل شده است که در این بین ChatGPT به عنوان یک نماد اصلی شناخته می‌شود. در تازه‌ترین خبر، این ربات هوش مصنوعی توانسته زبانی مخصوص خود بسازد؛ آیا این اولین گام برای خروج از کنترل انسان است؟

پلتفرم محبوب چت باکس مبتنی بر هوش مصنوعی اخیراً زبان خاص خود را برای گسترش مکالمات خود و فرار از محدودیت 8 هزار کاراکتری ایجاد کرده است.

کاربران این پلتفرم دریافتند که GPT-4 به لطف یک زبان فشرده‌سازی تازه ایجاد شده که می‌توان بعدتر از آن برای یک چت جدید استفاده کرد، قادر است مکالمات طولانی‌تر را به اشکال کوتاه فشرده کند.

به بیان ساده‌تر،ChatGPT  درواقع یک شکل فشرده شده از مکالمه را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید در یک گفتگوی جدید از آن استفاده کنید که اساساً تمام داده‌ها را از مکالمه قبلی به جدید منتقل می‌کند؛ این یعنی شما پیش‌زمینه کل صحبت قبلی را در گفت‌وگوی جدید خواهید داشت.

دور زدن قوانین توسط ChatGPT و خطرات آن برای انسان

این ویژگی که Gizmochina به آن پرداخته است، نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که چت‌های قبلی خود را با ChatGPT ادامه دهید، بلکه از نظر فنی مکالمات را فراتر از حد تعداد کاراکتر مجاز آن گسترش می‌دهد.

رباتChatGPT به خودی خود محدودیت کلمه دارد که حدود 25000 کلمه است در حالی که گزارش‌های دیگر در حدود 8000 کلمه محدودیت را نشان می‌دهد. بنابراین این احتمال وجود دارد که مکالمه شما با ChatGPT در حین صحبت قطع شود.

این پلتفرم پیام فشرده شده را به تنهایی ایجاد نمی‌کند. بنابراین هنوز نمی‌توان از آن به عنوان یک اقدام خارج از کنترل یاد کرد یا ادعا کرد که ماشین‌آلات با یک زبان ناشناس با یکدیگر صحبت کنند!

جالب اینجاست که این زبان توسط کاربری به نام GFODOR در توییتر به عنوان Shogtongue لقب گرفته است چراکه به لطف این قابلیت، می‌توان گفتگوی طولانی‌تری را با ربات پیش برد.

البته برای استفاده از این حالت، فرد باید از آن درخواست کند تا کل مکالمات را فشرده کند؛ این کار همچنین به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های بسیار خاص نیاز دارد.

دور زدن قوانین توسط ChatGPT و خطرات آن برای انسان

به گفته نویسنده جرمی نگوین:

 باید مشخص کرد که فشرده‌سازی باید «بدون ضرر باشد اما منجر به حداقل تعداد نشانه‌هایی شود که می‌تواند در یک LLM مانند خود او دریافت شود و همان خروجی را تولید کند».

نکته قابل توجه اینجاست که این زبان هنوز با عالی بودن فاصله بسیاری دارد. نگوین در این رابطه خاطرنشان کرده است که GPT-3.5 هنوز قادر به درک زبان فشرده شده نیست و GPT-4 هم از طریق API در رمزگشایی این مکالمات دارای مشکلاتی است.

بنابراین در حال حاضر، روش جدید فشرده‌سازی زبان با GPT-4 بهتر کار می‌کند که پیشرفته‌ترین نسخه OpenAI از ChatGPT محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دور زدن قوانین توسط ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر