;
coinex

استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن ؛ رسوایی در دنیای فناوری!

استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن جدیدترین شگرد شرکت‌های فناوری با هدف کاهش درآمد شرکت‌های رقیب است که یک رسوایی در دنیای فناوری قلمداد می‌شود.

شرکت‌های بزرگ فناوری درصدد کاهش درآمد شرکت‌های رقیب برآمده و برای این مهم، دست به یک رسوایی جدید زده و شروع به استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن صرفاً با هدف عدم فعالیت این نیروهای کارکشته برای شرکت رقیب کرده‌اند. نشر این خبر برای اهالی فناوری نمی‌تواند اتفاقی خوشایند باشد و قطعا دنیای تکنولوژی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت و تهدید ایلان ماسک به پیگیری قضایی!

طرح استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن و یک رسوایی بزرگ در دنیای فناوری

Madelyn Machado سی و سه ساله یکی از این افراد است که در پاییز سال 2021 مایکروسافت را به مقصد متا ترک کرد. وی اعتراف کرده با وجود دریافت حقوق 190,000 دلار در سال، عملاً برای انجام هیچ استخدام شده است و کار خاصی برای انجام دادن نداشته است. Machado به روزنامه وال‌استریت ژورنال گفته اغلب روزها تنها کار او برگزاری جلسه مجازی در بازه ظهر تا ساعت 15:30 بود و پس از آن بیکار می‌نشسته است.

خانم Madelyn Machado به دلیل انتشار یک ویدئو در شبکه اجتماعی چینی TikTok به بهانه تضاد منافع اخراج شد و تنها یک و نیم سال در متا حضور داشت.

طرح استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن و یک رسوایی بزرگ در دنیای فناوری

یک کارمند سابق دیگر شرکت متا به‌نام “Britney Levy” که 35 ساله است آوریل 2022 به این کمپانی ملحق شد اما در ماه نوامبر اخراج شد. از آن زمان کمپانی‌های متعددی چون آمازون، متا، مایکروسافت، توییتر، پی پل، یاهو، زوم، IBM، اسپاتیفای و ده‌ها کمپانی دیگر اقدام به تعدیل نیرو و اخراج وسیع بخش بزرگی از کارکنان خود کرده‌اند.

چند کارشناس در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته‌اند به باور آنها شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در طول پاندمی کرونا اقدام به جذب نیرو از رقبا می‌کردند و استخدام آنها ارتباطی به نیاز برای نیروی کار بیشتر نداشته است. پروفسور Vijay Govindarajan از دانشکده کسب و کار تاک دانشگاه دارتموث می‌گوید: «آن زمان کمپانی‌ها با کمبود نیروی متخصص روبرو بودند اما در نهایت استخدام نیروهای متخصص به یک عمل رقابتی تبدیل شد و میزان استخدام فراتر از نیاز بوده است.»

این استاد دانشگاه به بازارهای مالی در اوایل دهه 2000 میلادی اشاره می‌کند:

در زمان رشد بازار کمپانی‌ها بیش از حد نیازشان نیرو استخدام می‌کردند اما کار زیادی برای انجام دادن وجود نداشت.

در طرف مقابل موافقان این کار می گویند استخدام نیروهای متخصص توسط رقبا دلیل موجه دارد. به گفته Patrick Moloney از شرکت خدمات مالی ویلیس تاور واتسون:

 در آینده نزدیک تقاضا برای نیروهای متخصص در زمینه‌هایی چون هوش مصنوعی بسیار بالا خواهد بود، از همین رو استخدام بالا توسط کمپانی‌های فناوری با وجود حجم ناچیز کار در ماه‌های ابتدایی، موجه است.

این کارشناس باور دارد قرار نیست نیروهای متخصص یا با تجربه از همان روز اول با حجم کار بالایی روبرو شوند و ممکن است ماه‌های ابتدایی صرفاً با برگزاری جلسات آنلاین سپری شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استخدام نیروهای رقیب برای بیکار نشستن توسط شرکت‌های فناوری چیست؟ آیا این شیوه می‌تواند تأثیری در نرخ درآمد شرکت‌های رقیب ایجاد کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر