;
coinex

تولید 30 هزار نوزاد با مرکز رحم مصنوعی ؛ ایده‌ای جنجال برانگیز برای مقابله با بحران کمبود جمعیت!

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال را ایده‌ای نوآورانه برای رفع بحران کمبود جمعیت خوانده‌اند. اما آیا این ایده اخلاقی و منطقی است؟

یک مرکز رحم مصنوعی در نظر دارد با تولید سالانه بیش از 30 هزار نوزاد گامی مهم در مسئله کمبود جمعیت بردارد. اما سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این کار اخلاقی است؟

پیش از این و در دوران همه‌گیری کرونا، ایلان ماسک گفته بو که انتظار دارد درنتیجه محدودیت‌های کرونایی و ماندن افراد در خانه نرخ زاد و ولد افزایش یابد اما این اتفاق رخ نداد. این میلیاردر معروف پیش از این نیز در مورد کاهش جمعیت هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر رسید

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال

مسئله کاهش جمعیت، دغدغه بسیاری از افراد است، حتی برخی از افراد تاثیرگذار دنیا مانند ایلان ماسک معتقدند که اگر مردم بیشتر بچه نیاورند، تمدن فرو خواهد پاشید. اکنون ایده جدیدی مبنی بر تاسیس اولین مرکز رحم مصنونی با قابلیت تولید ۳۰ هزار بچه در سال به این دغدغه پاسخ خواهد داد. آیا این ایده به واقعیت می‌پیوندد؟ ایلان ماسک، میلیاردر مشهور بارها به نگرانی‌های خود درمورد کاهش جمعیت اشاره کرده است. او معتقد است:

مردم باید برای حل مشکل نرخ پایین زاد و ولد و فروپاشی جمعیت، روی بچه آوردن تمرکز کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

در اوایل سال جاری، ایلان ماسک اشاره کرد: «همه‌گیری کرونا به جای اینکه به علت محبور شدن افراد به ماندن در خانه باعث افزایش فرزندآوری شود، درواقع منجر به کاهش نرخ زاد و ولد شده است.»

اکنون یک مرکز زایمان می‌تواند به نگرانی‌های ایلان ماسک درمورد نرخ پایین زاد و ولد پاسخ دهد. گفته می‌شود که اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان به نام اکتولایف (EctoLife)، نوزادان سفارشی تولید خواهد کرد.

یک تهیه کننده فیلم و بیوتکنولوژیست به نام هاشم الغیلی (Hashem Al-Ghaili)، فناوری‌ای را ایجاد کرده که تولید مثل را برای زنانی که رحم خود را برداشته‌اند، ممکن می‌سازد و در عین حال زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد. این فناوری با کاهش جمعیت مبارزه می‌کند.

به گزارش رسانه‌ها، این مرکز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قصد دارد، ۷۵ آزمایشگاه در خود جای دهد که هر کدام به ۴۰۰ محفظه زایمان یا رحم مصنوعی مجهز هستند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

این رحم‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط واقعی رحم مادر را بازسازی کنند و شامل حسگرهایی هستند که بر موارد حیاتی نوزاد مانند ضربان قلب،‌ دما و اکسیژن نظارت می‌کنند.

مرکز رحم مصنوعی اکتولایف قصد دارد سالانه ۳۰ هزار نوزاد تولید کند. هاشم الغیلی می‌گوید که این ایده مبتنی بر ۵۰ سال تحقیقات علمی پیشگامانه انجام شده توسط محققان در سراسر جهان است و چنین محفظه‌های زایمانی می‌توانند از همین الان در طی چند دهه گسترش پیدا کنند. الغیلی معتقد است:

اگر محدودیت‌های اخلاقی برداشته شوند، تسهیلات رحم مصنوعی در طی ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود که تهیه یک “بسته مخصوص” به افراد اجازه خواهد داد تا قبل از کاشت جنین در رحم مصنوعی بر روی آن مهندسی ژنتیک اجرا کنند. والدین فرزند قادر خواهند بود که سطح هوش، قد، مو، رنگ چشم، قدرت بدنی و رنگ پوست کودک خود را انتخاب کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 
مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال

برطبق گفته الغیلی: «هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده، ۱۰۰ درصد مبتنی بر علم هستند و هم‌اکنون نیز دانشمندان و مهندسان به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند.» او در ادامه افزود:

تنها چیزی که باقی مانده، ساخت یک نمونه اولیه و ترکیب همه ویژگی‌ها در یک دستگاه است.

الغیلی مدعی است: «ین مرکز رحم مصنوعی می‌تواند به کشورهایی مانند ژاپن، بلغارستان و کره جنوبی که با مشکل جمعیت مواجه هستند، کمک کند.» او می‌گوید:

ارائه این خدمات از نظر بازه زمانی بستگی به دستورالعمل‌های اخلاقی دارد. در حال حاضر تحقیق بر روی جنین انسان بیش از ۱۴ روز مجاز نیست.

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی مرکز رحم مصنوعی چیست؟ آیا افزایش جمعیت با این روش اخلاقی و انسانی است؟ افزایش نرخ زاد و ولد با چنین روشی چه تبعتی به همراه دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (130 نظر)

    معنی مادر و زن کلا از بین می ره وبی معنی میشه

    پاسخ

    ظاهرا خوبه اما به این موضوع فکر کنید به سر این بچه های که بدون عاطفه خانواده بزرگ بشن توی اجتماع چی میاد
    بد تر از همه اینکه دستکاری ژنتیکی هم بکنند.
    این بد ترین سناریوی اینده جهان بدون اخلاق است
    یک نسل ماشینهای شبیه به انسان!

    پاسخ

    سلام اگه نوزاد تو همون شکم مادر به دنیا بیاد بهتره دیگه دی ان ای انسان از خود پدر و مادر به ارث میرسه.دیگه چه کاریه که بخوان نوزاد انسان رو شبیه سازی کنن که به صورت مصنوعی باشه؟

    پاسخ

    این بچه هایی که درمحیطی کاملامصنوعی رشدمیکنن، به احتمال قوی خالی ازهرگونه عاطفه واحساسات انسانی هستند،این روش برای حیوانات شایدجواب بده،ولی برای انسانهاکه باید درمحیط رحم مادرباتأثیرات عاطفی مادرانه رشدکنن معلوم نیست موفق باشه.

    پاسخ

    آفرین عزیزم همینطوره

    پاسخ

    هیچ چیز در مقابل علم نمیتونه دووم بیاره 👏

    پاسخ

    آخی نگران کمبودجمعیتن
    عوض این کارا برن هزینشو صرف کودکان گرسنه، بهداشت، تسهیل ازدواج و والدینی ک نمیتونن خرج بچه هاشونو بدن و… کنن مردم هم بچه دوست دارن منتها اکثرا از پس مخارج و … برنمیان چقد بچه سالانه بخاطر گرسنگی و کمبودامکانات برای زایمان و نبود بهداشت و امکانات و… می میره

    پاسخ

    خب علنی شد پس ورود به نظم نوین جهانی وسیستم برده داری رو خوش آمد می گوییم؟؟

    پاسخ

    با این وضعیت اقتصاد که نمی شه بچه دار شد. حتی مصنوعی من اگه وضعم خوب بود میدونستم که چی کار کنم

    پاسخ

    پروژه های نظامی کثیف

    پاسخ

    بنظرم بجای این کارا مجردهارو ازدواج بدن
    ازکشورایی که به ملتش نمیرسن جابجا کنن
    روابط بین کشورها بیشترباشه ازدواج را فراهم کنند جلوی همجنسگرایی رابگیرند.وبجای این همه خرج ملت راتشویق ب فرزند او ی بکنند وساپورت کنند

    پاسخ

    از آدمهای با پدر و مادر که خیری ندیدیم شاید این بی پدر ومادرها بداد این ملت ستمکش برسند.

    پاسخ

    بسان دستگاه جوجه کشی میمونه ،خخخخ

    پاسخ

    من به شما میگم جمعیت زیاد بدرد بخور بود بجای دوتا ده تا میاوردن مردم آگاه شدن ن تنها تو ایران بلکه درصد بالایی تو جهان که فرزند کمتر بهتره چرا چون بیشتر از طرف خانواده حمایت میشن و تبدیل به قشر باسواد میشن حالا جمعیت زیاد چطوری میشه همه از دم کارگر و بیچاره نتیجه اینکه اونا بفکر خودشون هستن میگن کارگر بیشتر بشه ما بیشتر ثروت بدست بیاریم

    پاسخ

    مردم کم مونده تو کل دنیا از ازدیاد جمعیت همدیگرو بخورن !!! بحران کمبود جمعیت کجا بوده توهم زدید !!

    پاسخ

    اینکار مخصوص مناطقی است که ترس از آینده نباشد و مردم در رفاه کامل بسر ببرند و مشکل بیکاری و آب و برق و گاز و مسکن وجود نداشته باشد و به جوانان میدان کاری داده شود .

    پاسخ

    به جای این همه مخارج بیان به ایرانیها اقامت بدن شرط می بندم بیش از نصف جمعیت ایران میخواهند از این جهنم که براشون درست کردن رهایی یابند همشون حاضرند سخت کار کنند ولی زندگی شون به رفاه باشه و بچه هاشون آینده داشته باشند

    پاسخ

    اگر اینطور بشه از فردا می بینی جلو شرکت لقاح مصنوعی هر چی آخونده شلوار در آوردن صف بستن برای اینکه ازدیاد نسل کنند

    پاسخ

    مسخره‌ شده‌ نوزاد‌ لذتش‌ به‌ مادرش‌ نه‌ به‌ آهن‌ الات‌ بعدآ‌ این‌ نوزادان‌ میفهمن‌ مادر‌ ندارن‌ پدر‌ندارن‌ فقط‌ ملیتش‌ فلان‌ جا‌ این‌ به‌ یک‌ انسان‌ عقده‌ای‌ تبدیل‌ میشود‌ انسان‌ اگر‌ مادر‌ و‌ پدر‌ نداره‌ دیگر‌ چه‌ لذتی‌ در‌ دنیا‌ داره‌

    پاسخ

    هرفناوری خوبیها وبدیهای خاص خودش رادارد.
    خوبیهایش اینه:
    1.برای زوج های ناباروردونداشتن دغدغه زاد اوری
    2ِ.جلوگیری ازپیری جمعیت جهان وکشورها
    3.جلوگیری ازبیماریها ونقایس ارثی وژنتیکی انسان
    4.کاهش هزینه های درمان درطول زندگی انسان
    5.جلوگیری از نابودی تمدن وفرهنگ های انسانی
    6.افزایش طول عمر انسان
    7.کم رنگ شدن اندیشه نژاد پرستی فیزیکی انسان
    8.پویا شدن اقتصاد ودانش انسان
    وغیره
    بدیهاش اینه.
    1.به هم خوردن ترکیب جنسیتی
    2.به هم خوردن تنوع ژنتیکی
    3.به هم خوردن تنوع تمدن وفرهنگ
    4 .پر رنگ شدن اندیشه نژادپرستی زبانی ودینی وقومی
    5.سو استفاده حکومت ها وسیاست مدارا وثروتمندان ازبنده خدا برای هدف های شُوم نظامی وبازرگانی و فرهنگی
    6.کم رنگ شدن احساسات انسان وپررنگ انسان ماشینی وبرده
    7.ایجاد مشکل بی هویتی
    8.کم رنگ شدن جایگاه وارزش خانواده
    وغیره
    وسخن پایانی این فناوری هیچ ربطی به دست کاری درکار خداوند و خلاف اراده خداوند ندارد بلکه باعث جلوگیری نقایص انسان وموجودان زنده وطبیعت میشود.
    هروقت انسان توانست یک اتم هر عنصری تولید کند یانابود کند یا به این جهان بیفزاید یا کم کند ان وقت درکار خداوند دخالت کرده که ان مطلق خداوند است.
    موجودات زنده ترکیبی از عناصر هستند.
    می توان برای این فناوری یک بهداد ومنشور حقوقی ترسیم کرد.

    پاسخ

    اصلا درست نیست ،به نظر من نباید در کار خدا دخالت کرد ،که ثمره اش میشه مثل همین که هرکی میخاد میتونه جنسیت بچه اش و انتخاب کنه وبعدش باعث ترنس شدنشون شد،احتمالا یه انسان های جدید درست میشن با خصوصیات اخلاقی ورفتارهای جدید ،شاید آدم های بی عاطفه، بی رحم ،و احتمالا بی بندوباری و بدبختی و غیره و غیره

    پاسخ

    سلام اگر به صورت درست استفاده بشه که خانواده هایی که بچه دار نمیشن تو ایران ما زیاد هستن این بهشون کمک میکنه و البته کمبود جمعیت الان ایران مربوط به گرانی هم هست قدیم هر خونه 10 بچه داشته الان یکی هم میگن زیاده چون واقعا خرج بچه تو همون دوران بارداری زیاده تا به دنیا بیاد که … پس اگر وضع مالی مردم خوب باشه همه خودشون بدون دستگاه زیاد بچه تولید میکنند

    پاسخ

    عالیهههه از بچگی تو یکی از لکچرای زبانمون بود و استادمون دربارش توضیح داده بود که از اونموقع بوده ولی فقط یه سری از افراد خیلی پولدار امکان سفارش داشتن حالا که ده سال دیگه عمومی میشه عالیه

    پاسخ

    اگه سو استفاده نشه خوبه برای نابودی و ساخت ارتش و … استفاده نشه … معلوم نیست

    پاسخ