coinex
راهنمای خرید تکراتو

تولید 30 هزار نوزاد با مرکز رحم مصنوعی ؛ ایده‌ای جنجال برانگیز برای مقابله با بحران کمبود جمعیت!

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال را ایده‌ای نوآورانه برای رفع بحران کمبود جمعیت خوانده‌اند. اما آیا این ایده اخلاقی و منطقی است؟

یک مرکز رحم مصنوعی در نظر دارد با تولید سالانه بیش از 30 هزار نوزاد گامی مهم در مسئله کمبود جمعیت بردارد. اما سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این کار اخلاقی است؟

پیش از این و در دوران همه‌گیری کرونا، ایلان ماسک گفته بو که انتظار دارد درنتیجه محدودیت‌های کرونایی و ماندن افراد در خانه نرخ زاد و ولد افزایش یابد اما این اتفاق رخ نداد. این میلیاردر معروف پیش از این نیز در مورد کاهش جمعیت هشدار داده بود.

بیشتر بخوانید: جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر رسید

مرکز رحم مصنوعی با تولید 30 هزار نوزاد در سال

مسئله کاهش جمعیت، دغدغه بسیاری از افراد است، حتی برخی از افراد تاثیرگذار دنیا مانند ایلان ماسک معتقدند که اگر مردم بیشتر بچه نیاورند، تمدن فرو خواهد پاشید. اکنون ایده جدیدی مبنی بر تاسیس اولین مرکز رحم مصنونی با قابلیت تولید ۳۰ هزار بچه در سال به این دغدغه پاسخ خواهد داد. آیا این ایده به واقعیت می‌پیوندد؟ ایلان ماسک، میلیاردر مشهور بارها به نگرانی‌های خود درمورد کاهش جمعیت اشاره کرده است. او معتقد است:

مردم باید برای حل مشکل نرخ پایین زاد و ولد و فروپاشی جمعیت، روی بچه آوردن تمرکز کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

در اوایل سال جاری، ایلان ماسک اشاره کرد: «همه‌گیری کرونا به جای اینکه به علت محبور شدن افراد به ماندن در خانه باعث افزایش فرزندآوری شود، درواقع منجر به کاهش نرخ زاد و ولد شده است.»

اکنون یک مرکز زایمان می‌تواند به نگرانی‌های ایلان ماسک درمورد نرخ پایین زاد و ولد پاسخ دهد. گفته می‌شود که اولین مرکز رحم مصنوعی در جهان به نام اکتولایف (EctoLife)، نوزادان سفارشی تولید خواهد کرد.

یک تهیه کننده فیلم و بیوتکنولوژیست به نام هاشم الغیلی (Hashem Al-Ghaili)، فناوری‌ای را ایجاد کرده که تولید مثل را برای زنانی که رحم خود را برداشته‌اند، ممکن می‌سازد و در عین حال زایمان‌های زودرس را کاهش می‌دهد. این فناوری با کاهش جمعیت مبارزه می‌کند.

به گزارش رسانه‌ها، این مرکز با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قصد دارد، ۷۵ آزمایشگاه در خود جای دهد که هر کدام به ۴۰۰ محفظه زایمان یا رحم مصنوعی مجهز هستند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 

این رحم‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شرایط واقعی رحم مادر را بازسازی کنند و شامل حسگرهایی هستند که بر موارد حیاتی نوزاد مانند ضربان قلب،‌ دما و اکسیژن نظارت می‌کنند.

مرکز رحم مصنوعی اکتولایف قصد دارد سالانه ۳۰ هزار نوزاد تولید کند. هاشم الغیلی می‌گوید که این ایده مبتنی بر ۵۰ سال تحقیقات علمی پیشگامانه انجام شده توسط محققان در سراسر جهان است و چنین محفظه‌های زایمانی می‌توانند از همین الان در طی چند دهه گسترش پیدا کنند. الغیلی معتقد است:

اگر محدودیت‌های اخلاقی برداشته شوند، تسهیلات رحم مصنوعی در طی ۱۰ سال آینده به واقعیت تبدیل خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود که تهیه یک “بسته مخصوص” به افراد اجازه خواهد داد تا قبل از کاشت جنین در رحم مصنوعی بر روی آن مهندسی ژنتیک اجرا کنند. والدین فرزند قادر خواهند بود که سطح هوش، قد، مو، رنگ چشم، قدرت بدنی و رنگ پوست کودک خود را انتخاب کنند.

مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال 
مرکز رحم مصنوعی با تولید 300 هزار نوزاد در سال

برطبق گفته الغیلی: «هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده، ۱۰۰ درصد مبتنی بر علم هستند و هم‌اکنون نیز دانشمندان و مهندسان به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند.» او در ادامه افزود:

تنها چیزی که باقی مانده، ساخت یک نمونه اولیه و ترکیب همه ویژگی‌ها در یک دستگاه است.

الغیلی مدعی است: «ین مرکز رحم مصنوعی می‌تواند به کشورهایی مانند ژاپن، بلغارستان و کره جنوبی که با مشکل جمعیت مواجه هستند، کمک کند.» او می‌گوید:

ارائه این خدمات از نظر بازه زمانی بستگی به دستورالعمل‌های اخلاقی دارد. در حال حاضر تحقیق بر روی جنین انسان بیش از ۱۴ روز مجاز نیست.

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی مرکز رحم مصنوعی چیست؟ آیا افزایش جمعیت با این روش اخلاقی و انسانی است؟ افزایش نرخ زاد و ولد با چنین روشی چه تبعتی به همراه دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (130 نظر)

    شما جنگهایی که تو جهان راه می اندازید تموم کنید . در سال چند برابر این 300هزار که میخواهید تولید کنید ،از مردم دنیا میکشید. سربازان بیچاره کشورهای جنگ زده را نجات بدید. جمعیت هم زیاد میشه. خدا لعنت کنه تفکر غربی را.

    پاسخ

    مجید جان سوء درسته نه سوع
    این کار گامی در نابود کردن بشریت است
    انسانها با تفاوت‌های جسمی و روحی مختلف بهترین نعمت الهی است چون در جامعه شغل ها مختلف به حسب همین تنوع به وجود می آید.

    پاسخ

    دو گروه خواستار افزایش جمعیت هستند یکی میلیاردرهای مثل ایلان ماسک به خاطر کارگرهای ارزان و فراوان یکی هم سیاستمدارای خونخوار به خاطر سربازای زیاد واسه جنگ . در حالت عادی بزرگترین مشکل بشر افزایش بیش از حد جمعیت هستش

    پاسخ

    سلام
    بحث و تحقیقات مربوط به زاد آوری خارج از رحم مادر دهه ها است که وجود داشته است ، این کار حتی با رحم حیوانات مانند سک نیز انجام شده است ، یعنی اسپرن انسان به رحم تزریق شده است
    یک نکته کلیدی دیگر هم در همین زمینه وجود دارد ، وآن ( پنجره جمعیتی ) است
    پنجره جمعیتی. به انپاع روش ها و راهکار ها برای افزایش و یا کاهش زاد آوری تاکید دارد

    پاسخ

    واقعا چه انسانهای با چه بنیانی وارد جامعه زندگی خواهند شد بچه ای که هیچ احساسی از حس واقعی که یک مادر در موقع تک تک ثانیه های که در دوران بارداری به بچه منطقل میکنه بوی نمیبره وحتی از داشتن آغوش خاص مادر هم بی نصیبه واقعا چه شکل خواهد شد نوزادی که تمام لحظات ۹ ماهگی در رحم رو با شنیدن صدای مادر میگذرونه و واکنش نشون دادن رو نصبت به هر عمل انجام میده تو این شرایط به چه موجودی تبدیل خواهد شد 😔😔😔

    پاسخ

    الان اکثر آدما پدر و مادرشون مشخصه که یک شیطان به تمام معنا هستن وای به روزی که از پدر و مادر خبری نباشه تازه دستکاری ژنتیکی هم شده باشن،دیگه فکر کنم اون موقع هست که شیطان در برابر انسان سجده می کنه حتما

    پاسخ

    واقعا درد بخور است یکی خانم از در زایمان نجات پیدا می کنند ودیگر کسان که نمی توانند اولاد بیاورند برایشان خوب است

    پاسخ

    خودت فهمیدی چی گفتی؟انسان‌هایی بدون هویت و درک والبته رباتیک و خطرناک

    پاسخ

    اگر زنان درد زایمان نکشند دیگر بهشت زیرپاهای مادران نخواهد بودها…

    پاسخ

    حاصلش میشه تولید انسانهای بی هویت و خطرناک،خیلی بده این

    پاسخ

    برای اروپا خوبه ولی برای کشوری مثل ایران که همه تو بیکاری غلت میزنن میتونه یک فاجعه باشه فقط تولید نوزاد کافی نیست باید براشون کار و خونه هم تهیه بشه پس به خیلی از آپشنها باید فکر بشه قبل از تولید به روش مصنوعی

    پاسخ

    در دنیایی که مشکل تغذیه ، بهداشت و تضاد طبقاتی بیداد می‌کنه افزایش جمعیت آن هم به صورت ماشینی چه ارزشی داره؟!
    ظاهراً با این کار میخواهند نسل ژن هایی که بخدا اعتقاد دارند رو از بین ببرند …
    دقیقا دارن کار شیطان رو تکمیل میکنند!

    پاسخ

    از اونور میگن جمعیت زیاد شده باید دنبال سیاره جدید بگردن از اینور میگن کمه باید نوزاد تولید کنن ! عجب فیلمی هستید شما دروغگو های غربی

    پاسخ

    این برنامه یکی از کثیف ترین اختراعات بشر است و از اختراع بمب اتم هم وحشتناکتر است. آینده ی تاریکی با این ایده های فاشیستی در انتظار بشریت خواهد بود.

    پاسخ

    سلام
    این بچه های تولید شده،از قبل اگر پدر و مادر مشخص دارند که امکان پذیر نیست،چون مشکل دوران بارداری و زایمان فقط چند درصد ماجراست،مشکل بیشتر تولد و بعد از تولد و هزینه های بعدی و مسئولیت داشتن فرزند هست،که مسلما با این دستگاه هزینه فرزند آوری بیشتر هم خواهد شد و از طرفی کسی که هزینه و مسئولیت بعد زایمان بچه رو نمیتونه به دوش بکشه دیگه دستگاه و رحم طبیعی براش فرقی ندارد،از طرفی اگر پدر و مادر بچه از قبل مشخص نباشند و اسپرم اهدایی باشد که باز مشکل والدین نداشتن پیش میاد،بازم کسی اون فرزند رو به همان دلایل بالا قبول نخواهد کرد مگر اینکه دولت ها این بچه ها رو بزرگ کنند و مثل علف بیابون بدون خانواده در جامعه رشد کنند،عملا پس این ماجرا الکیه،مگر برای درصد خاصی که بخاطر دوره بارداری ،بچه دار نمی‌شوند والا در بقیه حالتها بیشتر شبیه یک شوخی هست تایم ایده

    پاسخ

    نیازی نیست اصلا ادمیزاد با این شرایط اقلیمی که موجوده باید کم بشه تا طبیعت برگرده به اولش

    پاسخ

    تو ایران بسازن خوبه سالی ۳۰ هزار تا بچه دیگ هم بدبخت میشن

    پاسخ

    دولت‌هایی که ملت‌شان قربانی جنگ اقتصادی هستند جمعیت بیشتر یعنی خیانت بیشتر

    پاسخ

    اگه واقعا برای فرزندآوری خوانواده ها قراره استفاده کنن ک خیلی عالیه چون هر زوجی ک دلش بچه بخواد خیلی راحت بچه دار میشه ولی اگه بی حساب کتاب برای تولید انسانهابرای اهداف دیگه استفاده کنن اشتباهه

    پاسخ

    درود
    مثل چاقوی دو لبه می‌ماند از یک طرف می تواند کمک کند به رشد جمعیت با ویژگی های خاص و منحصر بفرد و از یک طرف مس تواند کمک کند به تولد افراد قاتل و جنایتکار من را یاد فیلم ماتریکس و یک قسمت از سریال ایکس فایل در آن آدمکش پرورش می‌دادند.
    بدرود

    پاسخ

    بله کاملا درسته

    پاسخ

    دولتها اگر به فکر آسایش و رفاه همین مردم باشن مردم خودشون میتونن زادو ولد کنن وبیشتر بشن دزدی از جیب مردم پدر مردم را در آورده این ۳۰ هزار کودکی که قراره سالانه تولید بشه زندگی نمیخواهد یا همشون جوون مرگ میشن

    پاسخ

    واقعا. دولت ها اگه راست میگن به فکر رفاه و سلامت و آرامش همین مردمی که وجود دارند باشن وقتی شرایط خوب باشه مردم بیشتر زاد ولد میکنند. فعلا شرایط اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی و…. بد هست و ازدواج و فرزندآوری کم شده. ولی متاسفانه دولت ها فقط به فکر تجارت و سود هستن. عمدا به مردم رسیدگی نمیکنند و کم کم طی سالهای آینده قشر فقیر نابود میشن و با تجارتی که راه انداختن میخوان به جمعیت اضافه کنند. اجاره رحم مصنوعی یا همین پادها سرسام آور است و فقط ثروتمندان میتونن از عهده هزینه این کار بر بیان. وجدان مرده و انگار خدایی نیست. الان که به مردم رسیدگی نمیکنند بعدا چطور میخوان این همه بچه ای که با رحم مصنوعی تولید میشه را رسیدگی کنند؟ زندگی مردم بازیچه ای شده در دستان یه مشت بی وجدان بسیار پولدار که در خفا بر مردم حکومت میکنند و فقط به فکر تجارت کلان هستند و بس. در ۵۰ سال آینده تغییرات زیادی اتفاق افتاده و فقط پولدارها روی کره زمین زندگی میکنند و برای نیروی کمکی تولید کارگر به وسیله رحم مصنوعی انجام میشه البته تقریبا همه چیز ماشینی و رباتی میشه و کار برای نیروی انسانی کمتر میشه. پس جمعیت کره زمین هم کمتر خواهد شد.

    پاسخ

    بجای اصلاح تقذیه و نخوردن مواد ژنتیکی اومدن رحم اجاره ای و اهدای اسپرم و تخمک رو درست کردن که از لحاظ اسلامی مشکل داره. با مدرک موثق در وسائل الشیعه.

    کافری از امام صادق علیه السلام پرسید چرا خداوند زنا را حرام کرده است؟ حضرت فرمودند:

    👈1. باعثِ از بین رفتن میراثها و قطع نسب میشود.

    👈2. در زنا، زن نمی‌داند که چه کسی او را باردار کرده

    👈3. فرزندی که به دنیا می‌آید، معلوم نیست چه کسی پدر او است.

    👈4. ارتباط رحم (صله رحم) قطع می‌شود و قرابت فامیلی شناخته نمی‌شود.

    ✅✅ مفاسدی که امام صادق علیه السلام برای حرام بودن زنا بیان می کنند، دقیقاً در اهدای اسپرم نیز وجود دارد.

    ❌1. حسب و نسب از بین می رود و شخص از کسی که حتی به او محرم نیست ارث می برد و از خانواده واقعی خود ارث نمی برد.
    او حتی نمیداند سید هست یا نه
    اصل و نسب او برای کدام شهر هست
    و…

    ❌2. زنی که اسپرم اهدایی می گیرد نمی‌داند که چه کسی او را باردار کرده است.😱

    ❌ 3. فرزندی که به دنیا می‌آید، معلوم نیست چه کسی پدر او است.😱😱

    ❌4. ارتباط رحم (صله رحم) قطع می‌شود و قرابت فامیلی شناخته نمی‌شود…

    💎(أَحْمَدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ الطَّبْرِسِیُّ فِی الْإِحْتِجَاجِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فِی حَدِیثٍ أَنَّ زِنْدِیقاً قَالَ لَهُ لِمَ حَرَّمَ اللَّهُ الزِّنَا قَالَ لِمَا فِیهِ مِنَ الْفَسَادِ وَ ذَهَابِ الْمَوَارِیثِ وَ انْقِطَاعِ الْأَنْسَابِ لَا تَعْلَمُ الْمَرْأَهُ فِی الزِّنَا مَنْ أَحْبَلَهَا وَ لَا الْمَوْلُودُ یَعْلَمُ مَنْ أَبُوهُ وَ لَا أَرْحَامٌ مَوْصُولَهٌ وَ لَا قَرَابَهٌ مَعْرُوفَهٌ.
    وسائل الشیعه ؛ ج20 ؛ ص332)

    پاسخ

    تکنولوژی و پیشرفت یه چیزه اما دستکاری در کار طبیعت و کائنات یه چیز دیگست

    البته شک نکنید که کسانی هستن که همیشه خواستن و میخواهند که سیستم هستی رو از مدار خودش خارج کنن اگر بخواهیم در مورد عوارض چنین کارهای بر روی روح و روان انسانها بحث کنیم واقعا وقت زیادی میگیره

    لعنت به اونهایی که پیرو ابلیس هستن

    پاسخ

    با دستکاری ژنتیکی بچه ها ما کور کورانه تناسب جمعیت رو بهم می ریزیم مثلا فرض کنید بیشتر والدین دختر یا پسر دوست داشته باشند این باعث می شود که نسبت دختر به پسر بهم بریزه یا باعث کشته شدن نوزاد ها بشود یا دولت ها با ایجاد افراد بسیار زیادی به صورت مصنوعی تولید می کنند که به عنوان ابزار و سلاح مورد استفاده قرار می گیرند فرصت های نژاد پرستانه پیش میاد که باعث مرگ نوزادان بارنگ پوست خاص می شود

    پاسخ

    الان روس ها دنبال DNA لنین چنگیز هیتلر ادیسون نیوتن هلاکو و…… می گردند
    تا خلق کنند آنچه که می خواهند
    روس های کمونیست از ژنیتیک همتای یان را خلق کرده اند
    (رهبر یا نوکر)
    ما عقب هستیم
    دنیای آینده دست آن ها خواهد بود
    واقعا این همه جمعیت چه انجام‌دادن اند
    پس خدا کجای این معادله است
    نظر شما چیست!؟

    پاسخ

    اینهاکارخدا رو که انجام نمیدن،اصل نطفه ها مال انسانهاست اونا فقط آمیزش ونگهداری نطفه رو درمحل مناسب انجام میدن،تازه وقتی جنین چهارماهش میشه دمیدن روح انسانی کارخداست که احدی نمیتونه اونو خلق کنه جزخداوند،خداوند وقتی شرایط برای افاضه روح مناسب باشه روح رو افاضه میکنه والا نمیکنه،لذا کارخدایی انجام نمیدن.

    پاسخ

    این کار شیطانی است.
    ظلم وجنایت در مورد طفل وجامعه انسانی است.
    خدا لعنتتون کنه.
    این کارو نکنید .
    دست از تجارت بردارید.
    رفاه وآسایش برای مردم فراهم کنید .جمعیت سالم خود به خود زیاد میشه.
    ما انسان نماهایی که به دستور شما هدایت بشن نمی خواهیم

    پاسخ

    توکارخدا دخالت کردن اون بچه ای که ازاین دستگاه متولد میشود هیچ گونه حس عطفوط و مهربانی ورحمی در وجودش نیست به هیچ چیزی پایبند نیست چه یه نفرسرببره چه یه مرغ رحم و مروت تووجودش نیست از اینها برای سرکوب‌های خیابانی وجنگ بیشترمورداستفاده قرارمیگیرد

    پاسخ

    دوست من مقوله ی تربیت و درک و فهم و فرهنگ جدای از تولد انسان هست .هیچ انسانی قبل از تولد جنایت و بقیه ی صفات منفی و ناخوشایند در ذهن و تفکراتش ثبت نیست،این .همه ی نوزاد ها چه طبیعی و چه لقاح مصنوعی و رشد پیدا کرده در رحم اجاره ای و یا دستگاهی که کار رشد سلول ابتدایی جنین تا تکامل جنین را بعهده دارن،یکی هستند.شکل گیری شخصیت به عوامل محیطی و خانواده و فرهنگ آن اجتماعی بستگی داره که جنین در آن رشد میکنه و …

    پاسخ

    اجازه بدید زودتر نسل انسان ها منقرض بشه این دنیا بدرد نمیخوره

    پاسخ

    اصلا کره زمین جمعیت بیشتر واسه چی میخواد؟
    شما خودتون از طرف طبیعت و کره زمین فکر میکنید و نظر می دید و تصمیم میگیرید؟
    مگر وجود انسان بیشتر سودی هم واسه کره زمین و طبیعت به جز نابودی دیگر گونه ها و تخریب محیط زیست داره؟
    بله سیاستمدارها و ثروتمندان نیاز به جمعیت بیشتر و مردم بیشتر برای نیروی کار ارزان و سرباز مجانی و حکمرانی بیشتر دارن.

    پاسخ

    درود بر شما گل گفتی 👏🏻👏🏻👏🏻

    پاسخ

    داداش دمت گرم

    پاسخ

    دقیقا😞👌🏻👌🏻

    پاسخ

    این یک جنایت محض است وتوهین به روح بشر

    پاسخ

    همینطوره متاسفانه

    پاسخ

    نظر ایلان ماسک هست
    اون بهتر می‌دونه یا من و شما؟

    پاسخ

    اولا درست میگه ایلان ماسک
    دوما دست کم نگیر خودتو فکر کن میبینی نیازه

    پاسخ

    شیطان به خدا گفت کاری میکنم که بندگانت دست در خلقت برند (قرآن کریم)

    پاسخ

    اگ خدایی ک شما میگی هس چرا این اجازه به انسان داده بتونه یکی مثل خودش درست کنه

    پاسخ

    انسان نتونسته و نخواهد تونست. فقط جنین رو شبیه سازی کردن و میخوان دی ان ای رو دستکاری کنن که هنوز نکردن همین. نتونسته انسان بسازه. چی واسه خودت میگی. اینه که میگن دین و ایمانتون رو قوی کنید بجای ول چرخیدن توی اینستگرام.
    قبل از اینکه دنیا با این کاراشون نابود بشه امام زمان (ع) میان و همه چی درست میشه.
    اگر همینطور پیش بره اونا ماشین زمان هم درست میکنن میرن زمان قبل و همه چیزو اونجوری که میخوان رقم میزنن. از اونجایی که زمان نسبی هست ینی الان آینده و گذشته موجوده پس از زمان آینده که ماشین زمان اختراع شده باید میرفتن و همه چیزو به نفع خودشون تغییر میدادن و این دنیای کنونی نمیبود که دومین دین دنیا اسلام باشه چون اونا بر ضد اسلام هستن. پس حالا که از آینده نیومدن و تغییر ندادن میشه فهمید که امام زمان (ع) قبل از ساخت ماشین زمان ظهور میکنن و هیچوقت اون شیطان صفت ها به ماشین زمان دست پیدا نمیکنن چون اگر میکردن الان دنیا جور دیگه ای میبود. میدونم یکم تخیلی شد ولی یروزی گرد بودن زمین هم تخیلی بود.

    پاسخ

    “انسان نتونسته و نخواهد تونست.” ((((((((:

    پاسخ

    انسان قادر به انجام هر کاری که بخواد هست،فقط دیر و زود داره.واقع بین باش. ۵۰ سال پیش رو با امروز مقایسه کنی تو هم به این نتیجه خواهی رسید

    پاسخ

    ادم خوبی هستی اما اینچیزارو بیخیال کمک مردم کن مهربون باش نماز بخون

    پاسخ

    شاهکار خلقت خداوند ، انسان است .
    فتبارک الله احسن الخالقین را خداوند در مورد انسان بیان کرده است .
    خداوند تو دنیای هستی همه اطلاعات را قرار داده است .
    این انسان است که هر دفعه یکی را کشف و تولید می کند .
    و این راه آزاد گذاشتن انسان هم خوب است و هم خطرناک .

    پاسخ

    خلقت انسان مشابه حیوانات و موجودات دیگر است ولی چیزی که باعث برتری انسان نسبت به بقیه است ، دمیدن روح خدا است .
    انسان مشابه خداوند در روی زمین است .
    علوم مختلف در جهان هستی وجود دارد و این کنجکاوی انسان است که باعث پیدایش علوم پنهانی می شود .
    مطمئن باشید انسان هر کاری کند قادر به تولید گرفتن روح انسانی برای گذاشتن در بدن نمی تواند باشد .
    عدم دمیدن روح و درست کردن نوک انگشت انسان از معجزات قرآن است .

    پاسخ

    کدوم آیه؟ کدوم سوره؟

    پاسخ

    سوره مومنون آیه 14

    ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَهَ مُضْغَهً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَهَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ ﴿۱۴﴾
    آن‌گاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان ساختیم و سپس بر استخوانها گوشت پوشانیدیم (و پیکری کامل کردیم) پس از آن (به دمیدن روح پاک مجرد) خلقتی دیگرش انشا نمودیم؛ آفرین بر (قدرت کامل) خدای که بهترین آفرینندگان است. (۱۴)

    ثُمَّ إِنَّکُمْ بَعْدَ ذَلِکَ لَمَیِّتُونَ ﴿۱۵﴾
    باز شما آدمیان همه خواهید مرد. (۱۵)

    ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَهِ تُبْعَثُونَ ﴿۱۶﴾
    و آن‌گاه روز قیامت به یقین تمام مبعوث خواهید شد. (۱۶)

    پاسخ

    برای کسانی که بچه دار نمیشن خوبه ولی بنظرم کشورهای ابرقدرت سواستفاده میکنند از این تکنولوژی پیشرفته،مزیئت بعدی کار خانمها راحت میشه ،نه ماه جنین و داخل شکم حمل نمیکنن

    پاسخ

    این که گفتی کار خانم ها راحت میشه اصلا موافق نیستم زمانی که به یک خانم گفته میشه رحم شما توان بارداری نداره و باید رحم اجاره ای بگیری دنبا رو سرش خراب میشه چون لذت مادر شدن فقط بزرگ کردن یه نوزاد نیست لذتش به حس کردن وجود نوزاد در درون وجود مادر هست

    پاسخ

    خدا رحمت کنه پدر و مادر با شرفت (باشرف)

    پاسخ

    چرا مشکل داره؟ ژنتیکو که از ژنتیک والدین می گیرن فقط رحم مصنوعیه دیگه به نظرم این می تونه یه فناوری زیبا و عالی باشه ولی خیلی باید مراقب بود که سو استفاده نشه ازش چون عواقب بسیار بسیار بسیار بدی می تونه داشته باشه

    پاسخ

    یکم متن کامل بخون میفهمی بعد این ازمایشها همون ساخت کلون هست که چند دهه فیلم راجبش ساختم یه انسانهایی که ژنتیکشون دستکاری شده اینه که خطرناک میشه یا یه برده هایی میسازن برای کارگری بیشتر خودشون یا انسانهایی با قدرت زهنی فوق العاده که ما برده های اونها بشیم

    پاسخ

    پس لابد خدایی در کار نیست انسان روزبروز درهمه ی کارهامیتونه دخالت کنه

    پاسخ

    اشتب نکن. ساخت کلون شاید ولی تغییر ساختار انسان تا الان کاملا غیر ممکن بوده

    پاسخ

    اگر حکومت غیر اسلامی اونا سوع استفاده نکنه حکومت اسلامی ما قطعاسوع استفاده می‌کنه

    پاسخ

    خدا کنه سواستفاده نشه والا چه شود

    پاسخ

    انسان‌هایی‌که‌با‌این‌نوین‌دست‌کاری‌شده‌بوجود‌خواهند‌آمد‌چگونه‌انسانی‌خواهد‌این‌نوعی‌دخالت‌در‌کار‌خدا‌وند‌است‌به‌نظر‌ما‌چیزی‌درستی‌نخواهد‌بود‌حالا‌اگر‌رحم‌اجاره‌انسان‌باد‌آن‌چیز‌دیگری‌است‌ولیکن‌این‌کار‌درستی‌نیست‌‌این‌مانند‌همان‌محصولات‌طلا‌ریخته‌شده‌دست‌کاری‌ژنتیکی‌است‌

    پاسخ

    شما تراریخته رو میگی طلاریخته بعد نظر کارشناسی هم میدی؟

    پاسخ

    ازاملائت معلومه که کاملا کم سوادی،واز روی هوا حرف میزنی.

    پاسخ

    رحم مصنوعی هزاران سال دیگر هم طول بکشد ، نمی توانند راز خلقت خدا را پیدا کنند .
    خدا همه علوم خودش را به انسان نداده است و ما در جهان هستی آنها را پیدا می کنیم و مثل پازل کنار هم می چینیم .
    خلق نوزاد با همان ظرافتهایی که در رحم طبیعی مادر رشد می کند ، در دستگاههایی که انسان می سازد ، مخارج سنگینی دارد و اکثرا در بدو تشکیل نطفه تبدیل به کلونی می شوند و دست و پا نمی توانند تشکیل دهند .

    متخصصان رویان که خدای این کارها هستند ، و دانشمندان می دانند که رحم مصنوعی برای فریب افکار عمومی است .
    در ایران به جای این کارها ، نطفه پدر و مادر را در رحم یک خانم دیگر قرار می دهند و آن خانم مثل یک دایه از جنین مراقبت می کند .
    معمولا پس از تولد ، نوزاد را همان لحظه به بدن مادر اصلی می چسبانند تا بوی مادر در نوزاد باقی بماند تا احساس دلتنگی به نوزاد دست ندهد .برای شیر دادن همان دایه جنین ، میتواند دایه نوزاد شود .
    کشورهای دیگر مشابه همین کار را پیش گرفته اند .

    پاسخ

    چرت نگو باوو

    پاسخ

    نبود پدر و مادر مساوری شکل نگرفتن پیوند عاطفی و وجدان هست که نتیجش میشن افرادی عقده ای مثل هیتلر و چون از بچگی پدر و مادری نبوده براشون که نیاز های عاطفیشونو فراهم کنه از لحاظ ذهنی به مشکل میخورن و حتی اگه به جامعه هم برن نسبت به بقیه حسادت میکنن مخصوصا وقتی بدونن با رحم مصنوعی بدنیا اومدن پس این مطلب یا دروغه یا اگرم باشه در این حد زیاد نیست

    پاسخ