;
coinex

ابداع زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب ؛ زبان خواب Remmyo چطور کار می‌کند؟

محققان توانستند زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب به‌نام Remmyo ابداع کنند که ضمن دیدن رویا بتوانید با دیگران نیز حرف بزنید.

دانشمندان موفق به ابداع زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب شدند که بتوانید با استفاده از آن حین دیدن رویاهای شفاف با دیگران نیز وارد مکالمه شوید. این زبان خواب “Remmyo ” نام دارد که می‌تواند کنترل اوضاع را بدست گیرد. این زبان جدید از مجموع 6 نوع حرکات صورت تشکیل شده که قادر است از طریق حسگرهای الکترومیوگرافی شناسایی و بکار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: بیش از 30 دقیقه خواب روزانه احتمال ابتلا به این بیماری قلبی را تشدید می‌کند!

ابداع زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب به نام Remmyo

به‌گزارش آرس‌تکنیکا، کسی که رویای شفاف می‌بیند، می‌داند که در حال رویا دیدن است و به‌همین خاطر می‌تواند خواب خود را دستکاری کند. «مایکل رادوگا»، متخصص خواب از مرکز تحقیقات Phase زبانی را ابداع کرده است که می‌تواند امکان ارتباط در حین این حالت از خواب را فراهم کند.

این زبان با نام Remmyo که اولین در نوع خود است، مبتنی بر حرکت عضلات خاصی از صورت کار می‌کند که در هنگام خواب REM تکان می‌خورند. زبان «رمیو» در زمان بیداری مثل هر زبان دیگری قابل یادگیری است. در نتیجه، افراد با یادگیری آن می‌توانند در حین رؤیای شفاف با بقیه حرف بزنند.

ابداع زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب به نام Remmyo 

روش کار زبان خواب رمیو چگونه کاست؟

رمیو از شش مجموعه از حرکات صورت تشکیل شده است که می‌توانند توسط حسگرهای الکترومیوگرافی (EMG) شناسایی شوند. تکانه‌های الکتریکی کوچکی که به عضلات صورت می‌رسند، حتی در هنگام خواب موجب حرکت ماهیچه‌ها می‌شوند و این حرکت‌ها قابل شناسایی و در کامپیوتر قابل ترجمه هستند.

رادوگا می‌گوید آن‌ها حتی می‌توانند به‌صورت آنی حرف‌های فرد به زبان رمیو را به صدا یا به زبانی دیگر ترجمه نمایند. او در آزمایشی برای ارزیابی این سیستم تعدادی شرکت‌کننده را گردآوری کرد و به آن‌ها زبان رمیو را یاد داد. سپس به این افراد آموزش داده شد تا بتوانند وارد حالت رویای شفاف شوند و ورود به این وضعیت را به اطلاع محققان برسانند.

در مرحله بعدی، دانشمندان با استفاده از حسگرهای EMG صورت شرکت‌کنندگان را تحت نظر گرفتند تا حرکات را شناسایی و آن‌ها را با نرم‌افزار ترجمه کنند. در پایان کار مشخص شد که اثربخشی زبان رمیو در انتقال مفهوم بین 13 تا 81 درصد نوسان دارد. بااین‌حال، رادوگا انتظار دارد که با بهبود روش‌های ترجمه در آینده بتواند نتایج پایدارتری دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ ابداع زبان جدیدی برای گفتگو در حین خواب چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر