;
coinex

ارزانترین ماشین در ایران ؛ اقتصادی‌ترین خودروهای بازار ایران کدامند؟

با افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی،‌ بسیاری از مقاضیان بازار خودرو به‌دنبال خرید ارزانترین ماشین در ایران هستند. از همین رو،‌ در این مطلب فهرستی از ارزانترین ماشین دست دوم در ایران و همچنین ارزانترین خودروهای صفر در ایران را تهیه کرده‌ایم.

امروزه اکثر خانواده‌های ایرانی یک خودرو دارند و حتی برخی از آنها، دو یا سه خودروی شخصی دارند که با یکی نیازهای درون شهری و با دیگری سفرهای آفرودی و بین جاده‌ای خود را انجام می‌دهند. داشتن ماشین در دنیای امروزی تبدیل به یکی از ملزومات شده و نبود آن می‌تواند خصوصا در شهرهای کلان، افراد را با معضلات زیادی مواجه کند.

صنعت خودروی کشورمان طی سالیان اخیر، نسبت به قبل متنوع‌تر شده و همین یک مورد می‌تواند باعث شود خودروهای مختلفی با سطوح قیمتی متفاوت در بازار وجود داشته باشند. متاسفانه ارزانترین ماشین در ایران ، پراید سایپا است؛ ولی اگر بخواهیم به غیر این محصول، ماشین‌های دیگری را معرفی کنیم، باید به چندین خودروی مختلف از ایران خودرو و سایپا اشاره کنیم.

نوسان قیمت خودرو مشتریان را هر روز نسبت به خرید مردد می‌کند و اغلب اوقات خریداران و فروشندگان از خود می‌پرسند آیا هم‌اکنون بهترین فرصت خرید یا فروش است یا خیر؟ اگر جزء آن دسته افرادی هستید که بودجه کمی برای خودرو دارید و نمی‌توانید سمت خرید محصولات چینی و خارجی دیگر بروید، مطلب پیش رو به کارتان خواهد آمد چرا که قرار است ارزانترین خودروها در ایران را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای ایرانی

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

ارزانترین ماشین در ایران

خودروهای ارزان قیمت گر چه جاذبه خرید بالایی برای مشتریان دارند، ولی نباید از آنها انتظار کیفیت و دوام داشت. اصولا خودروهای ارزان امکانات حداقلی دارند و ایمنی و قوای فنی آنها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد. خبر خوب این است که ایران خودرو و سایپا کمی ولخرجی کرده و ماشین‌های جدیدشان را با قیمت‌های اقتصادی و آپشن‌های نسبتا مطلوب عرضه کرده‌اند.

شوربختانه مشتری ایرانی شانس خوبی ندارد، زیرا تا همین چند سال پیش خودروهای چینی با امکانات و ایمنی مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شدند. مشکل اینجاست که نرخ ارز به ناگاه جهش یافت و گرانی روی قطعات و ابزارها و سپس قیمت نهایی اثر گذاشت. با این حال اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید یکی دو نمونه ارزان قیمت چینی هم پیدا کنید. در ادامه به معرفی ارزانترین ماشین در ایران می‌پردازیم.

پژو 206

ارزان ترین ماشین ها در ایران
ارزانترین ماشین در ایران

ایران خودرو با داشتن تنوع بیشتر، رتبه اول را در فهرست ارزانترین ماشین در ایران دارد. نخستین محصولی که به معرفی آن می‌پردازیم، پژو 206 است که چندین سال از تولید و عرضه آن در بازار کشورمان می‌گذرد. طراحی و امکانات این خودرو گر چه قدیمی است، ولی گزینه خوبی برای خرید است.

پژو 206 تیپ‌های گوناگونی دارد ولی تیپ 2 و 5 آن محبوبیت بسیار بیشتری در بازار دارند و تمرکز ما نیز روی معرفی آنها است. بین این دو تیپ خودرو، پژو 206 تیپ 2 معمولی‌تر به حساب می‌آید و از حداقل آپشن‌های رفاهی برخوردار است. این در حالی است که پژو 206 تیپ 5 مجهز به امکانات رفاهی و پیشرانه‌ای قدرتمند است که از جمله آنها می‌توان به 2 کیسه هوا، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن، شیشه‌های بالابر برقی عقب و جلو و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

متاسفانه متریال مورد استفاده در کابین این خودروی هاچ بک بی کیفیت بوده و مهم‌ترین نقطه ضعف آن همین یک مورد است. متاسفانه از آنجایی که با همین سطح از امکانات، پژو 206 خودروی محبوب و پرفروشی محسوب می‌شود، دیگر نیازی برای ارتقای آن از سوی شرکت سازنده احساس نمی‌شود. به هر حال با قیمت 569 میلیون تومانی برای تیپ 2 این خودرو و 650 میلیونی برای تیپ 5 عملا نمی‌توان گفت ارزان هستند؛ ولی چاره چیست؟

پژو 206 صندوقدار

ارزان ترین ماشین ها در ایران

206 صندوقدار هم یکی از ارزانترین خودروها در ایران به شمار می‌رود. اگر علاقه‌ای به خودروهای اسپرت و هاچ بک مثل پژو 206 ندارند، می‌توانید نسخه سدان آن را خریداری کنید که گزینه جذابی در بازار به حساب می‌آید. طراحی این خودرو مطلوب است و امکانات و کیفیت ساخت خوبی دارد. از جمله امکانات رفاهی این سدان می‌توان به 2 کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ مه شکن عقب و جلو و چراغ بدرقه، حسگر پارک عقب و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد.

فرمان پذیری خوب و ترمزهای مطمئن هم از دیگر مشخصات قابل توجه 206 اس دی هستند. متاسفانه سر و صدای زیادی از ماشین شنیده می‌شود و عایق‌بندی ضعیف آن است. قیمت این ماشین در حال حاضر به 610 میلیون تومان و بیشتر می‌رسد.

پژو 207

ارزان ترین ماشین ها در ایران
ارزانترین خودروها در ایران

ایران خودرو با اعمال تغییراتی روی پژو 206، خودروهای مختلفی با اسامی متفاوت روانه بازار کرده که یکی از آنها پژو 207 است. این خودروی هاچ بک از جذاب‌های بازار به خصوص برای جوانان به حساب می‌آید. طبیعتا کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در این ماشین نسبت به نسخه قبلی‌اش بهتر است و مشخصات جذاب‌تری نیز خواهد داشت.

از جمله مشخصات جذاب پژو 207 می‌توان به پیشرانه قوی، شتاب مطلوب، مصرف سوخت بهینه اشاره کرد. همچنین امکانات رفاهی آن شامل کروز کنترل سفارشی، دوربین عقب، سیستم ناوبری، سنسور عقب، ترمز کمکی و آینه‌های جانبی برقی می‌شوند. از جمله معایب این هاچ بک تازه وارد می‌توان به گرانی قطعات و ضعف در سیستم پایداری اشاره کرد. قیمت پژو 207 در حال حاضر نزدیک به 800 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای وارداتی

سمند

ارزان ترین ماشین ها در ایران

قطع به یقین یکی از بهترین سدان‌های بازار کشورمان که از جمله ارزانترین خودروها در ایران نیز شناخته می‌شود، سمند است. این سدان پرفروش نسبت به سایر محصولات حاضر در ایران ارزان‌تر است و می‌توان به عنوان گزینه‌ای جذاب روی آن حساب ویژه باز کرد. شاید طراحی ظاهری آن توی ذوق بزند، ولی طراحان سعی کرده‌اند توی کابین احساس خوبی به راننده و سرنشینان بدهند.

از جمله نقاط قوت سمند می‌توان به تریم چوب و چرم، ظاهر مدرن و کیفیت ساخت بالا و بدنه محکم اشاره کرد. پیشرانه قدرتمند EF7 هم نیازی به تعریف ندارد.

سنسور عقب، سیستم تهویه مطبوع و آینه‌های جانبی برقی از جمله امکانات این خودرو هستند. متاسفانه یکی از معایب بزرگ سمند، مصرف سوخت بالای آن است و ایران خودرو نیز تلاش نکرده مشکلات و کمبودهای آن را برطرف کند. قیمت سمند در بازار امروز 600 تا 640 میلیون تومان است.

دنا

ارزان ترین ماشین ها در ایران
ارزانترین ماشین در ایران

دنا دومین محصول ملی است که ایران خودرو تولید کرده و خوشبختانه کیفیت و دوام خوبی دارد. علاوه بر این به نسبت سایر محصولات خارجی و چینی بازار، قیمت ارزانی هم دارد که باعث جذب مشتریان می‌شود. این خودرو به دلیل ارزش خرید بالا، در لیست ارزانترین ماشین دست دوم در ایران نیز قرار می‌گیرد. کابین دنا مثل سمند است و همان امتیاز را می‌تواند بگیرد. از طرف دیگر، ترمزهای به کار رفته در دنا قدرتمند و دقیق هستند و از سمند هم کیفیت بهتری دارند.

نکته قابل توجه دیگر، مصرف سوخت بهینه این سدان است که برای مشتری ایرانی نقطه قوت محسوب می‌شود. دنا نسخه پلاس هم دارد که امکانات بسیار بیشتری دارد. متاسفانه نسخه پلاس نزدیک به 300 میلیون گران‌تر است که عامل منفی برای خرید آن محسوب می‌شود. قیمت دنا معمولی در حال حاضر 610 میلیون تومان است.

رانا

ارزان ترین ماشین ها در ایران

خودروی دیگری که در لیست ارزانترین ماشین در ایران جا دارد، رانا است که توسط ایران خودرو تولید می‌شود. متاسفانه در قیاس با دو خودروی سمند و دنا از نظر طراحی ظاهری، رانا حرفی برای گفتن ندارد و نازیبا به حساب می‌آید. مزیت سدان رانا قطعات یدکی فراوان آن و ترمزهای مطلوبی است که دارد. همچنین قوای محرکه قدرتمند می‌تواند جاذبه خرید برای مشتریان باشد.

شوربختانه کیفیت ساخت و دوام این خودروی ارزان قیمت خوب نیست و عایق‌بندی ضعیفی که دارد باعث می‌شود سر و صدا به راحتی وارد کابین شود. مجموع این نقاط ضعف باعث شده تا رانا ارزش خرید بالایی نداشته باشد. قیمت رانا هم اکنون در بازار آزاد 560 میلیون تومان است.

تیبا

 

ارزانترین ماشین در ایران
ارزانترین خودرو صفر در ایران

پس از ایران خودرو، سایپا دومین تولیدکننده و خودروساز بزرگ کشور محسوب می‌شود که انحصار صنعت خودرو نیز دست همین دو شرکت است. خودروهای سایپا قیمت‌های ارزان‌تری نسبت به محصولات ایران خودرو دارند. تیبا یکی از آنهاست که یک مدل از پراید بالاتر است. پراید بی‌کیفیت‌ترین خودروی بازار است؛ چرا که نه پیشرانه قدرتمندی دارد و نه امکاناتی برای آن در نظر گرفته شده است.

بنابراین، تیبا به‌عنوان جایگزین پراید، ارزانترین ماشین در ایران محسوب می‌شود. تیبا هاچ بک و سدان تفاوت‌های چندانی با هم ندارند و هزینه‌های نگهداری هر دوی آنها پایین است و قطعات یدکی‌شان به وفور یافت می‌شود. ایمنی تیبا در قیاس با پراید بهتر ارزیابی شده است. قیمت تیبا در حال حاضر 315 میلیون تومان برای مدل 1401 است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی

ساینا

ارزان ترین ماشین ها در ایران

از ساینا به عنوان فیس لیفت تیبا یاد می‌شود و کارشناسان معتقدند سایپا با افزودن چند آپشن بیشتر و ایجاد تغییراتی اندک، گویا خودروی تازه‌ای تولید کرده است! به هر حال سطح ایمنی ساینا بهتر از تیبا بوده و امکانات بیشتری هم برایش در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می‌توان به سنسور عقب، آینه جانبی برقی، شیشه بالابر برقی و تهویه اتومات اشاره کرد.

کیفیت ساخت ساینا مطابق انتظار پایین است و از نظر قوای فنی هم حرفی برای گفتن ندارد؛ چرا که پیشرانه آن قادر است تنها 87 اسب بخار قدرت تولید کند. با این حال ساینا یکی دیگر از ارزانترین خودروها در ایران است. قیمت این سدان در بازار فعلی 362 میلیون تومان خواهد بود. این خودرو همچنین در لیست ارزانترین خودرو صفر در ایران نیز قرار می‌گیرد.

کوییک

ارزان ترین ماشین ها در ایران
ارزانترین ماشین در ایران

کوییک هم باید در لیست ارزانترین خودرو صفر در ایران معرفی شود. این خودروی ارزان قیمت در دو مدل دنده‌ای و اتومات روانه بازار شده که به غیر از گیربکس، تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته نسخه اتومات کمی آپشن‌های رفاهی بیشتری دارد که چندان مهم به حساب نمی‌آید.

کوییک اتومات پلاس گران ترین و مجهزترین مدل است که امکاناتی نظیر فرمان برقی، کروز کنترل، سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، سیستم ترمز و پایداری نسبتاً کامل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای دارد. قیمت کوییک به طور متوسط 373 میلیون تومان است.

جمع‌بندی

فهرست ارزانترین ماشین دست دوم در ایران و ارزانترین خودرو صفر در ایران را معرفی کردیم. قیمت این خودروها نسبت به امکانات‌شان همچنان بالاست؛ اما با توجه به وضعیت فعلی بازار، همین مدل‌ها با مشخصات فنی و امکانات ضعیف، جزء ارزانترین خودروها در ایران به حساب می‌آیند. تا قبل از افزایش ناگهانی نرخ ارز، قیمت همین خودروها ارزان‌تر بود و خانواده‌های ایرانی می‌توانستند صاحب ماشین شوند.

در بازار امروز کمتر کسی سراغ خودروی صفر کیلومتر می‌رود و طیف وسیعی از مشتریان در بازار خودروهای کارکرده دنبال خرید گزینه موردنظرشان هستند.

سوالات متداول

ارزان ترین ماشین دست دوم در ایران کدام است؟

تیبا و ساینا که هر دو از محصولات سایپا هستند،‌ ارزانترین ماشین دست دوم در ایران شناخته می‌شوند.

کدام‌ خودروهای ارزان بازار ایران ارزش خرید بالاتری دارند؟

مدل‌های پژو 206 تیپ 2 و 5،‌ دنا و سمند را می‌توان از جمله خودروهایی معرفی کرد که ارزش خریدشان بالاتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ارزانترین ماشین در ایران چیست؟ به نظر شما خودروی دیگری هم باید در این فهرست قرار می‌گرفت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    این ها ارزون هستند برای خرید همین 207 باید 8 سال بدون خرج کردن کار کرد تا خرید تو خارج طرف با 4 ماه پس انداز نصف حقوقش می تونه یکی بخره البته بهترش از 207

    پاسخ

    دنا و 207 ارزونن ؟
    شاید منظورتون قیمت کارخونه است وگرنه برای تعویض خودرو قدیمی با نو تو این شرایط فعلی، توان خرید مردم و حداقل خودم در حد موتور سیکلت که چه عرض کنم، دوچرخه معمولیه !

    پاسخ

    شاید باورتون نشه ولی بنده برای خرید یه دوچرخه 10 میلیونی برای پسرم مجبور شدم از بانک وام بگیرم تا بتونم این دوچرخه رو بخرم. خدا باعث و بانی ویرانی و گرانی این مملکت رو نابود کنه. مسوولین دزد در رفاه و آسایش هستند ولی مردم تا کمر در سطل زباله. خدایا امام واقعی ما رو برسان و ما را از شر دزدان فاسدی که در لباس دین به مردم خیانت می کنند و از شر امامان قلابی و دروغین نجات بده. آمین.

    پاسخ

    فقط بلید گریست
    دلالان خرید و فروش میکنند و نوبت مردم برسه قیمت ها نجومیه درآمد مردم درحد پشگل خرید ماشین مشگل

    پاسخ

    اینا ارزونن به نظر شما؟

    پاسخ