;
coinex

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای [+امکانات رفاهی و قیمت]

یکی از خودروهای جذاب و پرفروش ایران خودرو، پژو 206 است که تیپ های مختلفی دارد. در این مقاله، تیپ 3 پژو 206 پانوراما را زیر ذره‌بین می‌بریم. در ادامه با بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای با ما همراه شوید.

ایران خودرو قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی ایران است که محصولات متنوعی را عرضه می‌کند. یکی از بهترین ماشین‌هایی که از دهه 80 شمسی تا به امروز روی خط تولید داشته، پژو 206 در تیپ‌های مختلف بوده است.

پژو 206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 5 محبوبترین و پرفروش‌ترین‌های ایران خودرو هستند؛ ولی سایر تیپ‌ها مثل 1، 3 و 6 به علت فروش پایین‌تر از رده خارج شدند. اما حالا، ایران خودرو تصمیم گرفته تیپ 3 پژو 206 را با سقف شیشه‌ای (پانوراما) راهی بازار کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

ایران خودرو به غیر از پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه‌ای، دو خودروی دیگر سقف شیشه‌ای به نام‌های رانا پلاس و 207 دارد. جالب است بدانید که تیپ 3 خودروی هاچ بک فرانسوی بازار ایران به دلیل محبوبیت کمتر از روند تولید خارج شد. ولی امروز شاهد راه‌اندازی مجدد خط تولید آن هستیم؛ همراه با تغییراتی در طراحی و آپشن. در ادامه قصد داریم به بررسی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای بپردازیم.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای
بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

بد نیست بدانید که وقتی تیپ 3 به بازار عرضه شد، دارای مشخصات فنی تیپ 2 و آپشن‌های رفاهی تیپ 5 بود. این خودرو از سال 82 تا 90 شمسی در تیراژ بسیار محدود تولید می‌شد؛ ولی به دلایلی شاید گنگ و مبهم، ایران خودرو تولید آن را تا سال 1401 متوقف کرد و حالا زمان زیادی از معرفی مجدد آن با تغییرات اندک نمی‌گذرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این خودرو نسبت به قبل، سقف شیشه‌ای بودن آن است و از دیگر مشخصات آن می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی 14 اینچی و هم رنگ بودن دستگیره‌ها و زه‌های ضربه‌گیر درب‌ها با بدنه اشاره کرد؛ چیزی که یکی از فاکتورهای متمایزکننده تیپ 3 قدیم از جدید محسوب می‌شد.

بررسی پژو 206 تیپ 3 از نظر طراحی ظاهری و داخلی

همان‌طور که اشاره کردیم، موفقیت پژو 206 را باید مرهون طراحی اسپرت این خودرو باشیم؛ چرا که پویا و اسپرت است و در زمانی دارای این چهره بوده که سایر خودروها از این المان‌های طراحی بی‌بهره بوده‌اند. شاید باورتان نشود، ولی ظاهر این خودرو هنوز هم تازه و جوان پسند است و می‌توان با تیونینگ، آن را زیباتر کرد.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

دهه هشتاد شمسی اغلب مردم پراید و پژو 405 و پژو روآ می‌خریدند و فقدان یک خودروی خوش چهره احساس می‌شد. پژو 206 درست زمانی به داد مردم رسید که کمبود چنین محصولی واقعا وجود داشت. طراحی تخم مرغی 206 هاچ بک انقلابی در زمینه خودروهای موجود در بازار به وجود آورد.

با نگاهی به بدنه هاچ بک فرانسوی بازار، شاهد خطوط سیال و روانی خواهیم بود که خودنمایی می‌کنند. درب‌ها و گلگیرها با چنین خطوطی برجسته و بزرگ به نظر می‌رسند. از دیگر المان‌های 206 هاچ بک می‌توان به چراغ‌های بزرگ کشیده در نمای جلویی و ظاهر تهاجمی، تغییر گرافیک داخلی چراغ‌های عقب، طرح کریستالی چراغ‌های جلو و طراحی سپر عقب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای وارداتی

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکلیپس کراس

علاوه بر چهره بیرونی جذاب پژو 206، محیط کابین آن نیز در بدو ورود جذابیت‌های بسیاری برای مشتریان داشت. حتی امروز هم این خودرو کابین راحت و زیبایی برای کاربران دارد و نمی‌توان منکر این موضوع شد. ارگونومی و کاربری آسان و دسترسی راحت به ابزارهای داخل خودرو نقاط قوت 206 هستند. ولی نقطه ضعف بزرگ این هاچ بک فرانسوی، کمبود فضا است و عملا سرنشینان عقب با مشکل فضای پا مواجه هستند.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای
بررسی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

از وقتی که ایران خودرو با مانع تحریم‌ها مواجه شد، به ناچار برای تولید پژو 206 از متریال بی‌کیفیت داخلی استفاده کرد و همین مورد باعث شد سطح کیفی کابین کاهش یابد. اما در مجموع، کیفیت طراحی این خودرو مطلوب ارزیابی می‌شود.

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

گفتیم که تیپ 3 پژو 206 از نظر قوای فنی با تیپ 2 یکسان است و زیر کاپوت آن یک پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود و مصرف سوختی 6.4 لیتری و شتاب صفر تا صد 14.1 ثانیه‌ای دارد.

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3

امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

پس از بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای ، نوبت به آپشن‌های این هاچ بک جدید می‌رسد. خوشبختانه ایران خودرو برای این هاچ بک فرانسوی امکانات رفاهی قابل قبولی تدارک دیده که از جمله آنها می‌توان به شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با کنترل سیستم صوتی از پشت آن، رینگ آلومینیومی 14 اینچی، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سقف پانوراما ثابت با سایه‌بان دستی، پشت سری‌های سه گانه صندلی عقب، 2 ایربگ و ترمزهای دیسکی اشاره کرد.

گفته می‌شود تیپ 5 فول آپشن‌ترین نسخه این هاچ بک است؛ در حالی که تیپ 3 علاوه بر سقف شیشه‌ای، رینگ‌های آلومینیومی و  ترمزهای دیسکی در هر دو محور امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری دارد. تنها آپشن‌هایی که در تیپ 5 دیده می‌شود ولی در تیپ 3 وجود ندارد، دماسنج روی داشبورد و سنسور پارک عقب هستند.

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3
قیمت پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

قیمت پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

قیمت پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای در روزهای اولی که در سال 1402 برای پیش‌فروش گذاشته شد، 181 میلیون تومان قیمت‌گذاری کارخانه شده بود. ولی امروز با گران شدن خودروها، قیمت کارخانه پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای به 259 میلیون تومان رسیده است. این خودرو در بازار با قیمت 535 میلیون خرید و فروش می‌شود. متقاضیان می‌توانند در چند رنگ سفید، مشکی، نقره‌ای، خاکستری، گیلاسی و آبی کاسپین این خودرو را خریداری کنند.

جمع‌بندی

در مقاله فوق به بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای پرداختیم و گفتیم زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه ایران خودرو تولید پژو 206 تیپ 2 و 5 را متوقف کرده و تیپ 3 این هاچ بک تنها نماینده این خانواده است، به گوش می‌رسد. یکی از عوامل موفقیت این خودرو در بازار، سقف شیشه‌ای بودن آن است. مشتریان امروزه به ظاهر خودرو و آپشن‌های آن بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند.

از جمله مزایای این خودروی هاچ بک جمع و جور شهری می‌توان به گستردگی مناسب شبکه خدماتی و دسترسی مطلوب به قطعات یدکی، مصرف سوخت قابل قبول، ترمزگیری نسبتا خوب، بازار دست دوم عالی و بهبود سطح آپشن‌ها نسبت به تیپ 2 اشاره کرد.

قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه 8 سوپاپه با راندمان پایین و شتاب نه چندان جالب، فضای بسیار کم صندلی عقب، افت شدید کیفیت ساخت در سال‌های اخیر و هندلینگ متوسط، از معایب پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای به شمار می‌روند.

سوالات متداول

مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای چیست؟

در بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای گفتیم که تیپ 3 پژو 206 از نظر قوای فنی با تیپ 2 یکسان است و زیر کاپوت آن یک پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی تعبیه شده که می‌تواند 75 اسب بخار قدرت و 118 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود و مصرف سوختی 6.4 لیتری و شتاب صفر تا صد 14.1 ثانیه‌ای دارد.

امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای چیست؟

شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیک با کنترل سیستم صوتی از پشت آن، رینگ آلومینیومی 14 اینچی، مه شکن جلو و عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سقف پانوراما ثابت با سایه‌بان دستی، پشت سری‌های سه گانه صندلی عقب، 2 ایربگ و ترمزهای دیسکی از جمله امکانات رفاهی این خودرو هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر