;
coinex

بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 [+امکانات رفاهی و قیمت]

در بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 ارزش خرید این خودرو را ارزیابی می‌کنیم و آنچه درباره امکانات رفاهی و قیمت این خودرو می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

گروه خودروسازی هیوندای یکی از مشهورترین برندهای جهانی است که توانسته تا به امروز محصولات باکیفیت و با دوامی را راهی بازارهای جهانی کند. خوشبختانه بازار کشور ما نیز بی‌نصیب از این کمپانی کره‌ای نشده و پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور، نمونه‌های بسیار جذابی از ماشین‌های هیوندای به فروش می‌رسید و وارد می‌شد.

هیوندای i10 یک سدان جالب توجه و جمع و جور است که موفق شده در بازار بماند و حتی در برهه‌ای از زمان به واسطه کرمان موتور مونتاژ شد و به فروش رسید. مخاطب این خودرو افراد مرفه جامعه هستند که ترجیح می‌دهند از i10 به عنوان دومین یا سومین خودروی خود استفاده کنند. با بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 مشخص می‌کنیم که این خودرو تا چه اندازه ارزش خرید دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی ASX 2022

بررسی میتسوبیشی ASX 2023

بررسی مشخصات فنی هیوندای i10

اولین بار در سال 2007 میلادی بود که هیوندای آی 10 تولید و رونمایی شد. متاسفانه شانس این را نداشتیم که نسل اول این ماشین به بازار کشورمان راه یابد و این هدف هیچ‌گاه به سرانجام نرسید. دومین نسل از i10 دچار فیس لیفت شد و کرمان موتور در سال 96 امتیاز مونتاژ آن را دریافت کرد. تیراژ این خودرو در ابتدا محدود بود.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i10
بررسی مشخصات فنی هیوندای i10

دیری نپایید که در سال 2019 دومین نسل از هیوندای آی 10 متوقف شد و سومین نسل توسط کرمان موتور روی خط تولید قرار گرفت و تا به امروز روی خط تولید قرار دارد. شوربختانه نسل سوم خودروی مذکور هنوز که هنوز است پشت دروازه‌های گمرک باقی مانده و به بازار داخلی راه نیافته است. از آنجایی که واردات خودرو آزاد شده و با توجه به زمزمه‌های این روزها، امیدواریم که به زودی شاهد حضور آن در سطح شهر باشیم.

ناگفته نماند که خودروی هیوندای آی 10 علاوه‌بر نسخه هاچ بک، مدل سدان نیز دارد. البته بعید به نظر می‌رسد که سدان این ماشین در حال حاضر به کشور وارد شود و باید روی نسخه وارداتی هاچ بک حساب کرد. یکی از نام‌های این خودرو در برخی کشورهای دنیا نظیر هند، هیوندای گرند i10 است. در ادامه،‌ بیشتر با مشخصات هیوندای i10 آشنا می‌شویم.

بررسی هیوندای i10 از نظر طراحی ظاهری

پیش از بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 بد نیست نگاهی به طراحی ظاهری آن داشته باشیم. یکی از نکات منفی خودروهای هاچ بک شهری، طراحی‌های ساده و بی‌روح است که خوشبختانه این مورد در هیوندای آی 10 دیده نمی‌شود. به لطف طراحان زبده و کاربلد شرکت هیوندای، می‌توانیم چهره پویا و جذابی را از این خودرو شاهد باشیم. خطوط برجسته و زاویه‌های تیز باعث شده‌اند خودروی هاچ بک وارداتی به کشورمان خشن و اسپرت به نظر برسد.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i10

نمای جلوی هیوندای آی 10 اوج هنر طراحان بوده و بیشتر خشونت خودرو را مدیون آن هستیم. چراغ‌های جلو زاویه‌دار هستند و خطوط برجسته نیز روی کاپوت و جلو پنجره نسبتا بزرگ قرار گرفته‌اند. البته شاهکار کره‌ای‌ها محدود به نمای جلو نمی‌شود و در نمای جانبی نیز بر خلاف معمول شاهد خطوط تیز و المان‌های پیچیده‌ای هستیم. روی درب‌ها خط‌ها برجسته شده و گلگیرها و طوق‌ها هم خطوط برجسته‌ای دارند که نمای پویا به وجود آورده‌اند.

متاسفانه هر چه خلاقیت بوده در نمای جلو و سپس جانبی خرج شده و به پشت هیوندای آی 10 که می‌رسیم، تماما سادگی می‌بینیم. ایراد چندانی به نمای پشتی وارد نیست ولی دیگر خبری از خشونت و خطوط تیز و برجسته نیست. یکسری تریم از هاچ بک i10 وجود دارد که در آن سقف، ستون‌ها و آینه‌های جانبی مشکی هستند و همین باعث شده زیبایی ماشین مضاعف شود. با ورود به کابین هیوندای i10 داشبورد ساده و بی‌آلایش به چشم می‌آید؛ ولی همین سادگی زیبا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی مزدا 3 نیو

مشخصات فنی هیوندای i10

پس از بررسی هیوندای i10 از نظر ویژگی‌های ظاهری و کابین، نوبت به بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 می‌رسد. کمپانی هیوندای تصمیم گرفته برای سومین نسل خودروی هاچ بک خود 5 نوع پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی در نظر بگیرد. البته این تنوع مدل برای ما سودی ندارد؛ چرا که هیوندای آی 10 برای کشورهای حاشیه خلیج فارس تنها با یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود و احتمال زیاد نسخه‌هایی که به ایران راه یابند، مجهز به همین پیشرانه باشند.

بررسی هیوندای i10
بررسی هیوندای i10

موتور 1200 سی سی تنفس طبیعی مزایای بسیاری برای مشتری ایرانی دارد و می‌تواند حداکثر 82 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود و با هر صد کیلومتر مسافتی که با آن طی کنید، به طور ترکیبی حدود 4.8 لیتر مصرف خواهد شد. (با شتاب صفر تا صد 14 ثانیه‌ای)

وقتی به مشخصات فنی هیوندای i10 نسل سوم نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم شباهت‌های زیادی با هیوندای آی 10 نسل دوم دارد که توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شد. هدف کمپانی هیوندای از تولید سومین نسل این خودروی هاچ بک جمع و جور شهری، رانندگی نرم و آرامش بخش در مسیرهای شهری و بین شهری است و اگر به این هدف دقت شود، از مسیر لذت خواهید برد. (نباید انتظار شتاب گیری و هندلینگ بالایی داشت.)

بررسی هیوندای i10

امکانات رفاهی هیوندای i10

همان‌طور که می‌دانید قرار است خودروهای وارداتی که به کشور وارد می‌شوند در رده خودروهای اقتصادی باشند و شرایطی نیز دارند که از جمله آنها می‌توان به قیمت زیر 20 هزار یورو اشاره کرد. هیوندای آی 10 نیز خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای است که شرایط ورود به جاده‌های کشورمان را دارد و نباید انتظار داشت فهرستی از آپشن‌های رفاهی و امکانات لوکس داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 2

بررسی مشخصات فنی پژو 206 تیپ 3 سقف شیشه ای

بنابراین از جمله آپشن‌های رفاهی کاربردی و ضروری که در فول‌ترین نسخه این هاچ بک وجود دارد می‌توان به قفل مرکزی با ریموت، سیستم صوتی با 6 بلندگو، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، فرمان با نیروی کمکی برقی، تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ترمزهای ABS و EBD و 2 ایربگ اشاره کرد.

بررسی مشخصات فنی هیوندای i10
امکانات رفاهی هیوندای i10

قیمت هیوندای i10

قیمت هیوندای i10 کارکرده در بازار فعلی تهران نزدیک به یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان است؛ حال آنکه قیمت هیوندای i10 صفر به بیش از یک میلیارد و 500 خواهد رسید. نسخه‌های وارداتی صفر کیلومتر به علت افزایش نرخ دلار و هزار و یک عامل دیگر، نظیر عوارض گمرکی و مالیات گران‌تر خواهند بود.

جمع‌بندی

همان‌طور که ملاحظه کردید، خودروی هاچ بک جمع و جور هیوندای i10 برای مصارف درون شهری و رانندگی‌های آرام تولید و عرضه شده و می‌توان از تجربه رانندگی آن لذت برد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارید خودروی دوم داشته باشید و از دردسرهای یک ماشین توربوشارژ خلاص شوید، هیوندای آی 10 گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

متاسفانه قیمت این خودرو به خودی خود بالا است و اگر هزینه‌های گمرک و مالیات را حساب کنیم، بیشتر نیز خواهد شد. در حال حاضر قیمت هیوندای i10 حدود 10 هزار و 750 یورو است؛ ولی می‌دانیم که با عرضه در بورس و کشف قیمتی و عطشی که در مشتریان وجود دارد، قیمت آن به بالای یک میلیارد تومان می‌‌رسد.

مزایای هیوندای i10

  • ظاهر جذاب و به روز
  • مصرف سوخت و استهلاک پایین
  • فضای مناسب برای سرنشینان جلو
  • سواری نرم و کم صدا

معایب هیوندای i10

  • امکانات رفاهی و ایمنی اندک
  • فضای کوچک ردیف عقب و صندوق بار
  • استفاده زیاد از پلاستیک خشک در کابین
  • شتاب گیری کند

سوالات متداول

مشخصات فنی هیوندای i10 چیست؟

در بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 گفتیم که یک موتور 1200 سی سی در این خودرو قرار گرفته که می‌تواند حداکثر 82 اسب بخار قدرت و 115 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته اتومات به محور جلو منتقل می‌شود و با هر صد کیلومتر مسافتی که با آن طی کنید، به طور ترکیبی حدود 4.8 لیتر مصرف خواهد شد.

امکانات رفاهی هیوندای i10 چیست؟

از جمله آپشن‌های رفاهی کاربردی و ضروری که در فول آپشن‌‌ترین نسخه این هاچ بک وجود دارد می‌توان به قفل مرکزی با ریموت، سیستم صوتی با 6 بلندگو، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، فرمان با نیروی کمکی برقی، تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، ترمزهای ABS و EBD و 2 ایربگ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی مشخصات فنی هیوندای i10 چیست؟ به نظر شما این خودرو ارزش خرید دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر