;
coinex

استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون ؛ پای هوش مصنوعی به گزارشگری هم باز شد!

این روزها شاهد کاربردهای فراوانی از هوش مصنوعی هستیم که در یکی از آن‌ها خبر استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون به گوش می‌رسد.

براساس گزارش گاردین، گروه All England Club با کمک یک گروه فناوری از شرکت IBM خبر از استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون داده است که علاوه بر گزارش صحنه‌های حساس مسابقه، توانایی ارائه جزئیات تحلیلی از عملکرد بازیکن‌ها را دارد. از طرفی شاهد ارائه قابلیت کپشن‌نویسی ویدئوها هم از طرف این ابزار هوش مصنوعی خواهیم بود.

همچنین طبق اعلام تیم مذکور، اطلاعاتی مانند ردیابی مسیر توپ، ردیابی بازیکنان و ضربه آنها به توپ‌های تنیس، از منابع مختلفی که در اطراف زمین قرار دارند، جمع‌آوری می‌شود. سپس این اطلاعات، به پلتفرم IBM ارسال خواهد شد و توسط مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. در نهایت، این اطلاعات جهت گزارش لحظه‌ای بازی از طرف گزارشگر هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: نخستین مجری هوش مصنوعی تلویزیون ایران معرفی شد [+فیلم]

استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون

طبق گزارش مذکور، به‌منظور استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون در این سرویس باید از طریق اپلیکیشن Wimbledon و یا وب‌سایت این رقابت‌ها به آن دسترسی پیدا کرد. طبق اعلام این گروه، گزارشگر هوش مصنوعی این دوره از مسابقات، بر مبنای پلتفرم هوش مصنوعی واتسون شرکت IBM طراحی شده که با داده‌های زبانی مسابقات تنیس آموزش یافته است.

استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون

گروه All England Club پیش از این هم از فناوری‌های هوش مصنوعی IBM جهت عرضه قابلیت‌هایی مانند ارائه شاخص قدرت بازیکنان و تحلیل عملکرد آنها بهره برده است. فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته، توانایی ارائه تحلیل‌هایی در خصوص مسیری که یک بازیکن احتمالاً جهت رسیدن به فینال طی خواهد کرد هم دارد. طبق بیانات شرکت ‌IBM، قابلیت‌هایی که از سوی این هوش مصنوعی از بازی‌ها ارائه خواهد شد، احتمالا جذابیت فراوانی برای تماشاچیان دارد.

براساس اظهارات مسئولان، این ابزار توانایی گزارش بازی‌ها و اتفاقات آن متناسب با ادبیات و واژگان رایج آن بازی، همچون یک گزارشگر انسانی، را دارد. مسابقات تنیس ویمبلدون بین روزهای ششم تا شانزدهم ژوئیه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از گزارشگر هوش مصنوعی در مسابقات تنیس ویمبلدون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر