;
coinex

همکاری اپل و نوکیا برای استفاده مشترک از پتنت‌های حوزه 5G

جهت بهره‌گیری از پتنت‌های جدید در حوزه‌های مختلفی همچون 5G شاهد همکاری اپل و نوکیا خواهیم بود که به‌صورت یک توافق‌نامه‌ بلندمدت میان آن‌ها امضا شده است.

براساس قرارداد جدید همکاری اپل و نوکیا پتنت‌های مختلفی همچون 5G تحت پوشش قرار می‌گیرد. نوکیا در این راستا اعلام کرده که این قرارداد بلندمدت شامل توافق بر سر حق‌ اختراع متقابل با اپل بوده تا جایگزین قرارداد کنونی بین این دو شرکت شود. لازم به ذکر است توافق‌نامه‌ پیشین این دو برند در می 2017 منعقد شده و تا اواخر سال 2023 اعتبار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: احتمال بازگشت 5G به محصولات هواوی ؛ آمریکا بیخیال غول چینی می‌شود؟

امضای توافق همکاری اپل و نوکیا

به گزارش GAMArena، شرایط موجود در قرارداد به‌صورت محرمانه بوده؛ بااین‌حال، براساس اعلام نوکیا، شرکت اپل جهت بهره‌مندی از حق‌ اختراعات متعدد در دوره‌ای چندساله، هزینه‌هایی پرداخت خواهد کرد. به‌نظر درآمدزایی نوکیا از قرارداد جدید از ژانویه‌ 2024 شروع خواهد شد. همچنین به‌گفته نوکیا توافق جدید این شرکت با اپل، چشم‌انداز بلندمدتی داشته که در گزارش مالی 20 آوریل 2023 هم مورد اشاره قرار گرفته بود.

همکاری اپل و نوکیا

جنی لوکاندر، رئیس نوکیا در این رابطه بیان داشت: «ما خوشحالیم که به‌صورت دوستانه، قرارداد پتنت طولانی‌مدتی با اپل منعقد کرده‌ایم. این توافق‌نامه نشان‌دهنده‌ی قدرت پتنت‌های نوکیا و چندین دهه سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق‌وتوسعه و کمک به بهبود استانداردهای تلفن همراه و سایر فناوری‌ها است.»

گفتنی است که مجموعه‌ پتنت‌های نوکیا حاصل بیش‌ از 140 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق‌وتوسعه از سال 2000 تا به امروز بوده و هم‌اکنون این برند حدود 20 هزار پتنت اعم از 5500 گواهی حق‌ اختراع ضروری برای 5G در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری اپل و نوکیا برای استفاده از پتنت‌های مختلف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر