;
coinex

قابلیت حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی به زودی حذف می‌شود!

ویژگی حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی به‌زودی از گوشی‌های اندرویدی پر می‌کشد. ظاهراً قابلیت جدیدتر و کاربردی‌تر جایگزین آن خواهد شد.

با اعلام گوگل قابلیت حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی به‌زودی از گوشی‌های اندرویدی پاک و ویژگی Connected Flight Mode جایگزین آن خواهد شد. ابن قابلیت جدید علاوه بر گوشی‌های اندرویدی قرار است بر روی تبلت‌ها‌ی مجهز به اندروید و لپ‌تاپ‌های مجهزبه سیستم‌عامل کروم OS نیز در دسترس قرار گیرد. اما کارایی Connected Flight Mode بدین شکل است که سیستم‌عامل به صورت تشخیص می‌دهد که کاربر وارد هواپیما شده است و سپس فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز 11 برای همه توسعه‌دهندگان ممکن شد

حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی به‌زودی حذف می‌شود

تاکنون حالت هواپیما یکی از ویژگی‌هایی بوده که باید به صورت دستی فعال و غیرفعال شود اما به نظر می‌آید گوگل در حال توسعه قابلیتی است تا حالت هواپیما را به صورت خودکار مدیریت کند. در همین رابطه شاهد معرفی قابلیت Connected Flight Mode توسط گوگل برای گوشی‌های اندرویدی هستیم.

حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی به‌زودی حذف می‌شود

قابلیت Connect Flight Mode علاوه بر گوشی هوشمند برای تبلت و لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم‌عامل گوگل عرضه خواهد شد. این قابلیت به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که کاربران سوار هواپیما شده‌اند و در نتیجه به صورت خودکار گوشی شما را به حالت هواپیما می‌برد و زمانی که تشخیص دهد از هواپیما پیاده شده‌اید، آن را به حالت عادی برمی‌گرداند.

البته Connect Flight Mode برای روشن یا خاموش کردن شبکه تلفن همراه نبوده و به محض فعال شدن اتصالات Wi-Fi و بلوتوث را نیز مدیریت می‌کند. این ویژگی تنظیمات Wi-Fi را بر اساس استانداردهای مجاز درون هواپیما تنظیم می‌کند و اگر باتری گوشی شما رو به اتمام بوده یا کیفیت شبکه پایین باشد، به صورت خودکار اتصال وای فای را خاموش می‌کند.

علاوه بر این، این حالت به دستگاه شما اجازه می‌دهد تنظیمات Wi-Fi را برای اطمینان از تجربه پایدار تنظیم کند. مواردی مانند پشتیبان‌گیری خودکار، به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، و به‌روزرسانی‌ها با فعال شدن این حالت خاموش می‌شوند.

گوگل برای قابلیت Connect Flight Mode از داده‌هایی مانند افت فشار، سیگنال‌های اولتراسونیک، سیگنال Wi-Fi هواپیما و فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی شما استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ حذف حالت هواپیما در گوشی‌های اندرویدی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر