coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

این محقق روسی جمجمه خود را سوراخ کرد و در مغزش تراشه کاشت! [+عکس]

یک محقق روسی با سوراخ کردن جمجمه و کاشت یک تراشه در مغز خود به دنبال این است که بتواند رویاهایش را کنترل کند. اما کنترل رویا چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؟

میخایل رادوگا محقق روسی برای اینکه بتواند رویاهایش را کنترل کند، جمجمه خود را سوراخ کرد و تراشه‌ای را در مغزش کار گذاشت. رادوگا معتقد است که کلید رسیدن به آرزوهای محال در رویاهای ما قرار دارد و به همین دلیل تراشه را در مغز خود جای داد تا بتواند این فرضیه را به اثبات برساند. اما گفته شده که او درنهایت به بیمارستان مراجعه کرده و پزشکان تراشه را از مغز وی بیرون کشاندند.

بیشتر بخوانید: تراشه مغزی Precision با موفقیت روی سه انسان آزمایش شد

میخایل رادوگا محقق روسی موفق به کاشت تراشه در مغز خود شد

«میخایل رادوگا» چندی قبل با استفاده از یک دریل معمولی که آن را از مغازه ابزار‌فروشی خریده بود، جمجمه‌اش را سوراخ کرد تا تراشه‌ای را در سرش کار بگذارد. او مدعی بود که با این تراشه می‌خواهد کنترل رویاهایش را در دست بگیرد و کاری شبیه فیلم سینمایی Inception انجام دهد.

آقای رادوگا مؤسس مرکز تحقیقات Phase است که با ادعای کمک به افراد در زمینه دستیابی به رؤیاهای شفاف فعالیت می‌کند. او باور دارد که با کنترل خواب می‌توان به بسیاری از آرزوهای محال دست پیدا کرد و برای همین این آزمایش را روی خودش انجام داده است.

میخایل رادوگا محقق روسی موفق به کاشت تراشه در مغز خود شد

رادوگا قبل از انجام این جراحی ساعت‌ها ویدیوی جراحی اعصاب را در یوتوب تماشا کرده و این کار را روی پنج گوسفند آزمایش کرده بود. او در گفت‌وگو با MailOnline گفت: «خوشحالم که زنده ماندم، اما برای مرگ آماده بودم.»

رادوگا درباره کاربردهای چنین تراشه‌ای توضیح می‌دهد:

«این فناوری برای خیلی‌ها حکم نوعی سرگرمی را خواهد داشت. اما فرد فلجی را تصور کنیم که نمی‌تواند در زندگی هیچ کاری انجام دهد؛ حالا ما روشی را پیدا می‌کنیم که به او کمک می‌کند تا با رویاهای شفاف هرکاری انجام دهد.»

میخایل رادوگا محقق روسی موفق به کاشت تراشه در مغز خود شد

این محقق 40 ساله می‌گوید در حین جراحی چندین‌بار می‌خواست کارش را متوقف کند، چون حدود یک لیتر خون از دست داده بود و می‌ترسید بی‌هوش شود. اما درنهایت این تراشه چند هفته در سر او قرار داشت. رادوگا بالاخره به‌تازگی بیمارستان رفت تا آسیب‌های وارده در سر خود را درمان کرده و تراشه را هم از مغزش خارج کند.

کانال خبری Phase Today در تاریخ 28 ژوئن درباره این آزمایش نوشته بود که آن‌ها برای اولین‌بار در تاریخ توانسته‌اند به‌طور مستقیم در حین خواب REM، رؤیاهای شفاف و فلج خواب قشر حرکتی مغز را با جریان الکتریسیته تحریک کنند. این مرکز مدعی است که تحریک مغز باعث بیداری فرد نمی‌شود و گهگاه روی خواب‌ها اثر می‌گذارد. برای مثال، ظاهراً با تحریک الکتریکی در مغز، یک شیء که در رؤیا در دست فرد بوده، از دست او افتاده است. رادوگا امید دارد که این فناوری در آینده بتواند برای دستکاری و تولید رؤیاها استفاده شود.

بااین‌حال، متخصصان زیادی درباره این کار هشدار داده‌اند و منتقد آزمایش آقای رادوگا بوده‌اند. «الکس گرین»، مشاور جراحی اعصاب دانشگاه آکسفورد، می‌گوید جراحی اعصاب فوق‌العاده خطرناک است و نباید توسط افراد بدون صلاحیت انجام شود. به‌علاوه، چنین جراحی‌هایی می‌توانند عوارض جانبی بلندمدت داشته باشند و آسیب‌های خطرناکی را به مغز وارد کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره کاشت تراشه در معز توسط میخایل رادوگا محقق روسی برای رسیدن به آرزوها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این بشر مغذش گوسفنده ولی ظاهرش انسانه

    پاسخ