coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 ؛ سرپیچی شورای رقابت از دستور رئیس جمهور! [+جدول]

شورای رقابت امروز قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 را اعلام کرد. ظاهراً شورای رقایت قافیه را به خودروسازان خصوصی باخته است.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 امروز یکشنیه، 18 تیرماه 1402 توسط شورای رقابت به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های خودروساز ایرانی اعلام شد. چند روز پیش خودروسازان خصوصی در یک حرکت دسته‌جمعی نسبت‌به قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت اعتراض کرده و این شورا نیز بلافاصله جلسه‌ای در این‌خصوص ترتیب داد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد. حال با اعلام قیمت‌های جدید مشخص شده است که شورای رقابت پا پس کشیده و به نفع خودروسازان خصوصی رأی داده است.

بیشتر بخوانید: قیمت محصولات کرمان موتور تیر 1402 توسط شورای رقابت اعلام شد [+جدول و عکس]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

امروز بالاخره پس از مدت‌ها شاهد عقب‌نشینی شورای رقابت بودیم و قیمت محصولات مونتاژی منتشر شد و متقاضیان این خودروها می‌توانند تکلیف خود را روشن شده بدانند.

در نتیجه مشکلاتی که در مدت اخیر برای مشتریان خودروهای مونتاژی به وجود آمده بود، درگیری‌هایی میان خودروسازان خصوصی و شورای رقابت ایجاد شد که موجب شده بود تا خصوصی‌ها زیر بار قیمت‌های قبلی نروند و فراخوانی برای تکمیل وجه مشریان منتشر نکنند.

امروز اما بالاخره پس‌از مدت‌ها توافقاتی میان دو طرف دعوا رخ داد که موجب شد تا قیمت نهایی محصولات چینی مونتاژی به صورت رسمی تعیین و ابلاغ شود.

به این ترتیب حالا مشتریان خودروهای مونتاژی می‌توانند پس از مدت‌ها تکلیف خود را روشن شده بدانند و در صورت تمایل نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که قیمت‌های جدول پایین پایه هستند و هزینه‌های جانبی نیز هنگام تکمیل وجه به آنها اضافه خواهد شد. هزینه‌های جانبی شامل مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه و … هستند که حدود ۱۳ درصد به مبلغ پایه خودرو می‌افزایند.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

رئیس جمهور خواستار اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی و لغو قیمت‌های جدید شد [بروزرسانی 26 تیر 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

رئیسی با اشاره به امضای 21 سند و تفاهم‌نامه همکاری در سفر اخیر به قاره آفریقا، پیگیری جدی توافق‌نامه‌ها و مصوبات مربوط به سفرهای خارجی دولت و ارائه گزارش عملکرد برای اطلاع افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک ذی‌الحجه، مناسبات این ماه را برای افزودن به اندوخته‌های معنوی مغتنم دانست و همگان را به بهره‌گیری از این ایام فراخواند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید هایما تیر 1402 اعلام شد

بی‌تفاوتی شورای رقابت به دستور رئیسی و تاکید بر قیمت‌های مصوب خود [بروزرسانی 28 تیر 1402]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402
قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی دستور جدید رئیس جمهور مبنی بر بررسی قیمت خودروهای مونتاژی، شورای رقابت دیروز طی جلسه‌ای ویژه به این موضوع پرداخت و نتیجتاً شاهد تاکید شورای رقابت بر قیمت‌های جدید بودیم.

در نامه جدید شورای رقابت در 5 بند علل افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ذکر شده که در ادامه قابل مشاهده است:

«1- پیش از از ورود شورای رقابت و تشخیص انحصار در بازار خودرو، قیمت‌گذاری محصولات تولیدی خودروسازان مونتاژی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت خودروساز انجام می‌گرفت و با توجه به انحصار ایجاد شده در بازار خودرو که عمدتاً به دلیل قوانین و مقررات حاکم بر بازار بوده است، قیمت‌هایی بسیار بالاتر از مصوبات کنونی شورا به مشتریان ارائه می‌گردید (به صورت فروش مستقیم و یا از طریق عرضه در بورس کالا).

2- حفظ، تداوم و تحقق تولید که یکی از ارکان اصلی شعار سال توسط مقام معظم رهبری است، مستلزم ایجاد انگیزه برای استمرار تولید بر اساس برنامه‌های ارائه شده و رفع مشکلات بر مبنای هدف مذکور بوده و عدم سودآوری یا تحمیل زیان، قطعاً این بخش از تولید را که عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، دچار مخاطره و توقف خواهد نمود.

3- اصلاح قیمت‌ها نه بر اساس نظر خودروسازان، بلکه صرفاً بر اساس بررسی اسناد و داده‌های حسابداری و صورتهای مالی مورد تأیید حسابرسان قانونی که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان مرجع رسمی، تخصصی و حاکمیتی محاسبه قیمت، بررسی و نهایی شده است. کما اینکه در حال حاضر برخی شرکت‌های تولیدکننده، قیمت‌های بیشتری را نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، متقاضی هستند، لیکن صرفاً درخواست‌ها بر اساس مستندات مورد تأیید سازمان‌های مذکور ملاک عمل قرار گرفته است.

4- تأکید می‌گردد: قیمت‌های مصوب شورای رقابت در جلسه 584، نسبت به قیمت‌های مورد عمل شرکت‌های خودروساز کاهش داشته که این موضوع در بازار خودرو کاملاً محسوس است و انتظار می‌رود با استمرار در تولید و افزایش عرضه و تحقق برنامه واردات که مورد مطالبه مجلس و دولت محترم بوده و در چارچوب دستورالعمل 543 مصوب شورا مورد تأکید قرار گرفته و در حال پایش است، ثبات در بازار کنونی استمرار یابد.

5- نهایتاً یادآور می‌شود: شورای رقابت از هر گونه بررسی کارشناسی و فنی در خصوص مبانی و دلایل افزایش قیمت محصولات تولیدی مذکور و هر اقدامی که باعث رقابت‌پذیری بیشتر در بازار خودرو و رفاه مصرف‌کنندگان است، استقبال نموده و همواره پشتیبان سیاست‌ها و برنامه‌های ریاست محترم جمهور و دولت محترم است.»

شورای رقابت در واقع با این نامه ضمن صحه‌گذاشتن بر قیمت جدید خودروهای مونتاژی، به نوعی از دستور رئیسی برای بازنگری در این مصوبه سرپیچی کرده است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (96 نظر)

    خود مسئولان کشور با شورای رقابت برای گران شدن خودرو همدست هستند افزایش قیمت بی رویه خودروییکه ، یک عده از خدابیخبر را پولدار و اکثریت مردم را بدبخت میکند ، افزابش قینت خودرو باعث افزایش اجاره خانه ها و مواد غذایی و افزایش قیمت ملک و ……میشود که دور از انسانیت است

    پاسخ

    باعرض سلام؛یه خداقوت ویژه جهت کلاهبرداری دولت وشورای رفاقت وخودروسازومونتاژکارکه همه همدست همدیگه هستن مردم گول نخوریدهمه باهمن به خداقسم دروغ میگن که تقصیرفلان قسمته ایناهمه برنامه ریزی شده هست ازقبل اگه کلاهبرداری نبودبایدبه مااجازه داده بشه خودرومون روتغییربدیم پول بلوکه کردیم که شماسیصدمیلیون بکشی روx22اگه کلاهبردارنیستیدخودتون بگیدچی هستیدخیلی بی وجودیت خیلی بی وجودیت

    پاسخ

    اینا رئیسی به اونجاشون حساب نکردند تو دنبال کی راه افتادی این قبری که تو بالا سرش گریه میکنی چیزی توش نیست خودت خسته تر نکن به فکر نان باش خربزه آب اس و آب

    پاسخ

    لعنت بهتون که مردم رو بازیچه ی دست خودتون کردین انشاالله خدا ازتون نگذره مردم کم مشغله فکری دارن شماهم بااین کاراتون بدترش کردین واسه چی قیمتو کم اعلام کرده بودین ما رو اون حساب این ماشینارو نوشتیم روان هممون بهم ریخته لعنت خدا بهتون

    پاسخ

    دستورات رئیسی را خودروسازان قوز هم حساب نمی کنند هیچ تاثیری در قیمت خودروها ندارد الکی دروغ به ملت خودشیرینی نکنید خودتان را خادم دلسوز مردم نشان ندهید دروغ فریب حیله گری تاکی !؟

    پاسخ

    سلام آخه خودرو های مونتاژی داره ۵ برابر قیمت جهانی یعنی چه که میگن نمیشه ارزونتر فروخت اینا هم خیلی رو دارند آخه برو نگاه کن ببینم کیه اینم ی قدرتمندی هست آقای رییس جمهورم نمیتونه کاریش کند

    پاسخ

    کامنت ها رو که میخونم یاد بورس سال ۹۹ میوفتم که ملت کلی ضرر کردن؛ دوستان قدر سرمایه هاتون رو بدونید و گول این بازی جدید رو نخورید

    پاسخ

    دقیقاااا
    بنده هم یاد کلااااااه گشااااد دولت فاسد بر سر مردم بیچاره افتادم
    هر چه انتظار هرچه التماس
    وعده و وعید همه ش هیچ و پوچ !!!!
    سرمایه ای که رفت و داغی که بر دل ماند

    فقط زهری که اول زندگی به کام من و همسرم ریختن در دو دنیا گریبانگیرشون بشه
    پول خرید خونه مون تو بورس رفت
    این که هیچی نیست در برابرش!!!

    پاسخ

    پس سربازان گمنام امام زمان کجا هستند چرا کسی حق مردم رو نمیگیره بخدا ماهم شماییم دست دزدها رو قطع کنید دست کردن تو جیب مردم چرا کسی نیست اربابان مملکت کجا هستید چرا ساکتیت

    پاسخ

    سلام قرار بود اقای دوکتور از فعل ماضی استفانه کنند اما بعد از اینکه قدرت رو قبضه کردند فقط از کلمه باید استفاده میکنند خدایا خودت فریادرسی بفرست
    اقای رییس جمهور با باید باید مملکت پیشرفت نمیکنه امید ملت هر روز به اینده نا امیدتر میشه با این وعده های تو خالی فقط سفره منه بازنشسته کوچیکو کوچیکتر میشه ماشین بخوره تو سرم شرمنده زن بچه ام به خدا نمیتونم گوشت و مرغ و لبنیات تهیه کنم به کی باید گفت چی شد دولت محرومان؟؟؟؟

    پاسخ

    با سلام نمیدانم مسئولین مردم را چی فرض کردند تمام قرارداد ها بعد از 04/17از طرف مدیران خودرو برای مرحله دوم ارسال شده و دستور رئیس‌جمهور چه شد….

    پاسخ

    رفاقت با رقابت میشه این
    رقابت واقعی فقط با واردات خودرو انجام میشه
    اون چیزی که مهم هست رفاه مردم هست نه رفاه رانتینر ها

    پاسخ

    خودروساز پول میده به خواسته میرسه.مردم که پول ندارند .باید خاک تو سرشون کنند.اگه راست میگن بازار خودرو رو آزاد کنند تا قیمت واقعی در بیاد.

    پاسخ

    با سلام و عرض ادب:
    نزدیک به دو ماه هست که کشمکش بین شورای رقابت و خودروسازها ست
    اما نکته جالب:
    1- عقب نشینی سیاستگذار (وزارت صمت و شورای رقابت) از تصمیم خود به نفع خودروساز
    2- آقای رئیس جمهور محترم که قصد دخالت داشتند چرا زودتر اقدام نکردند
    3- باز هم در این دعوا های ظاهری باز هم مردم ضرر کردند و مردم
    خدا به داد مردم بیچاره برسد

    پاسخ

    خانما آقایون نخرید
    بخدا که نباید بخریم
    من که خودم انصراف دادم

    پاسخ

    خوب مردمو اسکول خودتون کرده اید
    وقتی ایران تحریم بانکی هستش ، وقتی دولت حتی بدون اجازه آمریکا یک دلار هم نمیتونه وارد کنه
    دولت حتی قطعات کوچیک کامپیوتر و موبایل رو نمی تونه بدون دور زدن تحریم ها وارد کنه
    حالا برای خر کردن مردم و جمع کردن دلارهای دست مردم ، این بازی رو انداخته اید ، دریغ از اینکه مردم گول این شارلاتان بازی هاتونو نمی خورند
    حالا بنشینید تا آخر سال آیین نامه تدوین کنید
    دریغ از اینکه مردم زرنگتر از شماها هستند
    قدر دلار و طلا و سکه و خودرو شونو میدونن و ارزون به دولت نمی‌فروشند ،

    پاسخ

    سلام تو را خدا تورا جون بچه هات تورا جون هر کس را دوست داری تو را قسم میدم به دست های بریده حضرت ابوالفضل تو را قسم میدم به سر بریده امام عزیزم امام حسین آقای ریسی یه کار کن به خدا دیگه بریدم آخه چرا خودرو سازان مارا مسخره کردن گفتن ماشین ایکس ۲۲ دنده ای ۴۸۲ میلیون میدم الان میگن ۷۰۶ میلیون از کجا بیاریم به خدا واسه ۱۰۰ میلیون ثبت نام هم نزول کردم ثبت نام کردم تا یه ماشین بخریم تو را خدا رسیدگی کند آقای ریسی شما سید محرومان هستن

    پاسخ

    این خودش رئیس باند هستش یه چوسی اومد کشید عقب شریک خودش

    پاسخ

    سلام
    اپدیت جدید شورای رقابت برابر با شورای رفاقت با خودروسازان

    پاسخ

    ۱۰اردیبهشت بابت جک جی۴ شرکت کرمان موتور ۷۸۵تومان ازم گرفت شورا برای دور اول قیمتو۵۵۲تومان اعلام کرد چرا اضافه دریافتی روودروساز پس نمیده یعنی شورای رفاقت نمیتونست صورت جلسه کنه که پولو پس بدن .برم شکایت کنم تا چند وقت دگ ب پولم برسم
    فقط میگم شما ک به خدا اعتقاد نداریدولی میدونم خدای من خوب خداییه.میدونه کجا یقتونو بگیره.
    یا حق

    پاسخ

    خوب مردمو اسکول خودتون کرده اید
    شاید دولت بخواد از جیب خودش مایه بذاره و دلار و سکه و طلا و خودرو ارزون در اختیار مردم بذاره ولی ما مردم هیچوقت سرمایه مونو ارزون نمی فروشیم ، اینجوری دولت خودش ضرر میکنه بعدش مجبور میشه قیمتها رو شارپ ببره بالا و دوباره تورم ایجاد کنه

    پاسخ

    تمام باعث بانی این اوضاع همین مردم هستش اگه زمانی که فروش میزارن نرن صف نکشن حمله نکنن واسه خرید ماشین هیچ وقت اوضاع اینجوری نمیشد هی کارخونه ها قیمتو بالا بردن ملت بدو بدو رفتن خریدن اگه یک سال از خرید ماشین صفر دست بکشین دیگه کارخونه ها جرأت گرون کردن نداشتن الانم که قیمت کارخونه و بازار یکی شده تمام خریدارها دارن انصراف میدن کافیه یک سال ماشین نخرن اونوقت ببینید قیمتها چیجور پایین میاد

    پاسخ

    خودروسازها اینقد پررو شدن که براحتی هر روز قیمت بالا میبرن به هیچ کس هم پاسخگو نیستن هیچ ارگانی هم نظارتی بهشون نداره هر کاری دلشون میخاد بر سر ملت میارن تا وقتی که انحصار باشه و بازار داخلی دست چندتا کارخونه باشه هیچ وقت بازار خودرو درست بشو نیست ماشینی که تو افغانستان ۵۰۰ تمن قیمت داره اینجا باید ۳ میلیارد پول بدی براش یه رانتی درست کردن همه دارن از توش میخورن یه وانت نیسان که هیچ نداره همین ماشینو تو بازار قطعاتشو بخری سر هم کنی ۳۰۰ تمن در نمیاد کارخونه قیمتشو کرده نزدیک ۶۰۰ تمن هیچ کس هم نیست بگه چرا کارخونه هر ماه قیمت بالا میبره براحتی گرون میکنن دولت هم عین خیالش نیست چون داره از پولش میخوره تا واردات آزاد نشه این انحصار باعث بدبختی ملت و نفع یه عده مفت خور هستش سال ۹۷ با پول یه پژو یه کامیون ولوو اف هاش ۵۰۰ میخریدی با گاری پشتش الان بهت یه ۲۰۶ نمیدن این هستش نتیجه مملکت داری یه عده بیسواد که اصلا عرضه اداره یه نونوایی رو ندارن چه برسه کشور همه مشغول دزدی و زدن جیب ملت

    پاسخ

    اقای رئیس جمهور ماشمارو دلسوز ملت و از مردم میدونیم که در کارتون رضای خدا و خلق خدا و مبارزه با ظلم را مدنظر قرار میده. توروخداااا کوتاه نیا. یه کاری بکن همه بدونن سر حرفت هستی

    پاسخ

    اگه رئیس جمهور یکم اراده داشت باید همین امروز خودروهای وارداتی تو بازار بریزه تا این شرکت های خودرو یی کلاه بردار ببینند کی میره ماشین های درپیتی اینها را به این قیمتها بخره مگه این شعار رئیسی هم مثل بقیه شعار هاش الکی باشه

    پاسخ

    رسانه جهان صنعت به دستور ریسی ایراد گرفته و میگه این حرفش یعنی توهین به شورا که از خود دولت هست کامنتهارو هم بسته در جوابش اینجا باید گفت اگه به حرف شورا باید احترام گذاشت پس چرا خودروسازهای دزد خصوصی به مصوبه اول که شورا قیمت پایین داد تمکین نکردن و حتی یدونه خودرو با اون قیمت تو سه چهار ماه تحویل ندادن ؟اگه دلار و تورم بالا رفته درست ولی شرکتها اون هزاران دستگاهی که تولید کردن با قییمت دلار ارزون سال قبل که تو پارکینگهاشون داره خاک میخوره رو تحویل مردم میداد حق داشت الان درخواست بالا بردن قیمت کنن ولی تولیداتی که بیشتر از شش ماه یکسال پیش انجام شده چطور با دلار و تورم امروز محاسبه شد توسط شورا؟واینکه ریس جمهوری خوبه که اگه از بدنه خودش هم اشتباهی رخ داده باشه ملاحظات رو کنار بزاره✌

    پاسخ

    آین دیگه چه رئیس جمهوریه !!!!

    پاسخ

    تنها راه منطقی برا این کار انتخاب مجدد خودرو برای کسانی هست که خودروی مونتاژی انتخاب کردن

    پاسخ

    تنها راهی که این ظلم رو کمتر کنه فرصت انتخاب مجدد خودرو هست

    پاسخ

    همش دروغ وگول زدن مردم کرمان موتورj4 حدود524م اعلام کرد پول مردم وچندماه بلوکه کردندبرای قیمتهای شورای رقابت فراخانی داده نشد یکشبه جندصدمیلیون مونتاژی هااضافه وفراخان فوری حتی برای سال آینده صادرکردندتامسئولین بی کفایت بیایند جلسه تشکیل دهندجیب مردم امید مردم امتیاز مردم بربادرفته تنهاهنرتان حواله به شکایت است معنای مهارتورم رایک شبه ازعمق ترک استخوان فهمیدیم

    پاسخ

    گور پدرتان با خودروتان

    پاسخ

    چرا بعضی سایتها x22pro رو ۸۷۲ میلیون میزنن شما ۸۲۷ میلیون اشتباه تایپی یبار دوبار
    خودم برای x22pro سی درصد یعنی ۲۶۱ میلیون دادم

    پاسخ

    دوست عزیز دیگه باید بدونید ایرانیها از کم عقل ترین مردم دنیا هستند ،در طول تاریخ همیشه اقلیتی زرنگ ازشان سواری گرفته تا رسیده به رندان جمهوری اسلامی، مگر با ازدواج و امتزاج با دیگر کشورها این چرخه ی معیوب از بین بره و گرنه آگاهی ودانش هم در دسترس همه هست شبکه های اجتماعی و….درغیر اینصورت فرزندانمان هم تا ابد اسیر این گرگها خواهند بود،هنر نزد ایرانیان است وبس و….توهمات وجعلیتات تاریخی پنبه به ریش مردم گذاشتن است،هیچ پخی نبوده ونیستیم.

    پاسخ

    خودرو سازان مردم رو گول زدند وثبت نام انجام شد حالا قیمت رو کشیدند بالا وما موندیم چطوری قیمت جدید رو جور کنیم با این اوضاع باید انصراف بدیم
    جک s3 قیمت ثبت نام ۶۲۵میلیون بود حالا شده ۸۰۴ میلیون
    این یعنی کلاه بزرگ سر مردم گذاشتن!!!!

    پاسخ

    باسلام . الان دوماه هم باید منتظر قیمت خودروهای مونتاژی بمانیم تا دستور اقای رییسی انجام گردد و درنهایت قیمتها بیشتر میشود وباز هم ملت سرکار میروند

    پاسخ