;
coinex

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 ؛ سرپیچی شورای رقابت از دستور رئیس جمهور! [+جدول]

شورای رقابت امروز قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 را اعلام کرد. ظاهراً شورای رقایت قافیه را به خودروسازان خصوصی باخته است.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 امروز یکشنیه، 18 تیرماه 1402 توسط شورای رقابت به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های خودروساز ایرانی اعلام شد. چند روز پیش خودروسازان خصوصی در یک حرکت دسته‌جمعی نسبت‌به قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت اعتراض کرده و این شورا نیز بلافاصله جلسه‌ای در این‌خصوص ترتیب داد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد. حال با اعلام قیمت‌های جدید مشخص شده است که شورای رقابت پا پس کشیده و به نفع خودروسازان خصوصی رأی داده است.

بیشتر بخوانید: قیمت محصولات کرمان موتور تیر 1402 توسط شورای رقابت اعلام شد [+جدول و عکس]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

امروز بالاخره پس از مدت‌ها شاهد عقب‌نشینی شورای رقابت بودیم و قیمت محصولات مونتاژی منتشر شد و متقاضیان این خودروها می‌توانند تکلیف خود را روشن شده بدانند.

در نتیجه مشکلاتی که در مدت اخیر برای مشتریان خودروهای مونتاژی به وجود آمده بود، درگیری‌هایی میان خودروسازان خصوصی و شورای رقابت ایجاد شد که موجب شده بود تا خصوصی‌ها زیر بار قیمت‌های قبلی نروند و فراخوانی برای تکمیل وجه مشریان منتشر نکنند.

امروز اما بالاخره پس‌از مدت‌ها توافقاتی میان دو طرف دعوا رخ داد که موجب شد تا قیمت نهایی محصولات چینی مونتاژی به صورت رسمی تعیین و ابلاغ شود.

به این ترتیب حالا مشتریان خودروهای مونتاژی می‌توانند پس از مدت‌ها تکلیف خود را روشن شده بدانند و در صورت تمایل نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که قیمت‌های جدول پایین پایه هستند و هزینه‌های جانبی نیز هنگام تکمیل وجه به آنها اضافه خواهد شد. هزینه‌های جانبی شامل مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه و … هستند که حدود ۱۳ درصد به مبلغ پایه خودرو می‌افزایند.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

رئیس جمهور خواستار اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی و لغو قیمت‌های جدید شد [بروزرسانی 26 تیر 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

رئیسی با اشاره به امضای 21 سند و تفاهم‌نامه همکاری در سفر اخیر به قاره آفریقا، پیگیری جدی توافق‌نامه‌ها و مصوبات مربوط به سفرهای خارجی دولت و ارائه گزارش عملکرد برای اطلاع افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک ذی‌الحجه، مناسبات این ماه را برای افزودن به اندوخته‌های معنوی مغتنم دانست و همگان را به بهره‌گیری از این ایام فراخواند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید هایما تیر 1402 اعلام شد

بی‌تفاوتی شورای رقابت به دستور رئیسی و تاکید بر قیمت‌های مصوب خود [بروزرسانی 28 تیر 1402]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402
قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی دستور جدید رئیس جمهور مبنی بر بررسی قیمت خودروهای مونتاژی، شورای رقابت دیروز طی جلسه‌ای ویژه به این موضوع پرداخت و نتیجتاً شاهد تاکید شورای رقابت بر قیمت‌های جدید بودیم.

در نامه جدید شورای رقابت در 5 بند علل افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ذکر شده که در ادامه قابل مشاهده است:

«1- پیش از از ورود شورای رقابت و تشخیص انحصار در بازار خودرو، قیمت‌گذاری محصولات تولیدی خودروسازان مونتاژی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت خودروساز انجام می‌گرفت و با توجه به انحصار ایجاد شده در بازار خودرو که عمدتاً به دلیل قوانین و مقررات حاکم بر بازار بوده است، قیمت‌هایی بسیار بالاتر از مصوبات کنونی شورا به مشتریان ارائه می‌گردید (به صورت فروش مستقیم و یا از طریق عرضه در بورس کالا).

2- حفظ، تداوم و تحقق تولید که یکی از ارکان اصلی شعار سال توسط مقام معظم رهبری است، مستلزم ایجاد انگیزه برای استمرار تولید بر اساس برنامه‌های ارائه شده و رفع مشکلات بر مبنای هدف مذکور بوده و عدم سودآوری یا تحمیل زیان، قطعاً این بخش از تولید را که عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، دچار مخاطره و توقف خواهد نمود.

3- اصلاح قیمت‌ها نه بر اساس نظر خودروسازان، بلکه صرفاً بر اساس بررسی اسناد و داده‌های حسابداری و صورتهای مالی مورد تأیید حسابرسان قانونی که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان مرجع رسمی، تخصصی و حاکمیتی محاسبه قیمت، بررسی و نهایی شده است. کما اینکه در حال حاضر برخی شرکت‌های تولیدکننده، قیمت‌های بیشتری را نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، متقاضی هستند، لیکن صرفاً درخواست‌ها بر اساس مستندات مورد تأیید سازمان‌های مذکور ملاک عمل قرار گرفته است.

4- تأکید می‌گردد: قیمت‌های مصوب شورای رقابت در جلسه 584، نسبت به قیمت‌های مورد عمل شرکت‌های خودروساز کاهش داشته که این موضوع در بازار خودرو کاملاً محسوس است و انتظار می‌رود با استمرار در تولید و افزایش عرضه و تحقق برنامه واردات که مورد مطالبه مجلس و دولت محترم بوده و در چارچوب دستورالعمل 543 مصوب شورا مورد تأکید قرار گرفته و در حال پایش است، ثبات در بازار کنونی استمرار یابد.

5- نهایتاً یادآور می‌شود: شورای رقابت از هر گونه بررسی کارشناسی و فنی در خصوص مبانی و دلایل افزایش قیمت محصولات تولیدی مذکور و هر اقدامی که باعث رقابت‌پذیری بیشتر در بازار خودرو و رفاه مصرف‌کنندگان است، استقبال نموده و همواره پشتیبان سیاست‌ها و برنامه‌های ریاست محترم جمهور و دولت محترم است.»

شورای رقابت در واقع با این نامه ضمن صحه‌گذاشتن بر قیمت جدید خودروهای مونتاژی، به نوعی از دستور رئیسی برای بازنگری در این مصوبه سرپیچی کرده است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (96 نظر)

    مرگ بر شورای رفاقت دزد
    دروغگو ها اول پول رو بلوکه کردن و بعد که انتخاب کردیم و سهمیه رو سوزوندیم قیمت رو بردن بالا
    شرف چیز خوبیست

    پاسخ

    ازروزیکه این شورا به صنعت خودروسازی ورود‌پیداکرد یک بدبختی دیگه برمشکلات مصرف‌کننده اضافه شد.خدا اونهارانبخشه شمانگاه کنید قیمتهای۴ماه گذشته باقیمتهای الان‌.خدا از بانیش نگذره

    پاسخ

    مگر این ماشینها با دلار چند وارد ایران شد مگر ۱۷ هزار دلار بیشتر هست

    پاسخ

    فکر مردم نیسنتد که هرچه دلشان میخواهد قیمتها را گران میکنند مگر این ماشینها با دلار چند وارد ایران شد مگر ۱۷ هزار دلار بیشتر هست

    پاسخ

    دلیل اینکه شورای رقابت از مونتاژکارن حرف شنوی داره چی میتونه باشه؟؟؟ بازم جالبه که به قیمت های اعلامی شورای رقابت حدود ۲۰ درصد اضافه کرده و این یعنی اینکه هیچ نهادی نمیتونه به مونتاژکاران نظارت کنه

    پاسخ

    من که اگه بشه قیمت قبل شورابازم نمیخرم چون ارزش نداره سه سال حق فروش نداشته باشم ومالیات بدم

    پاسخ

    ارزی که مال مردم است با رانت میدهید به اینها که خودرو بیاورند وبعدش سود تضمین بالا تقدیمشون میکنید چرا……..مردم کلافه بدبین وناراخت میکنید بخاطر نمی‌دونم دستگاه حمایت مصرف کننده نمی‌دونم حمایت تولید کننده نمی‌دونم شورای رقابت بخدا مردم بهتون میخندن برید از خانواده هاتون بپرسید

    پاسخ

    بابا هر کسی یه قیمتی داره، مگه جریان ماشینهای شاسی بلند نمایندگان محترم یادتون رفته، اینکه شورای رفاقته، واینکه اسمش پر از ابهام و تضاده شورای رقابت در افزایش قیمت و حمایت از مصرف کننده در کاهش کیفیت و افزایش قیمت، کجاش به نفع مصرف کنندس، والا با این نوناشون

    پاسخ

    سلام کرمان موتور در فاصله یکم تا دهم اردیبهشت ماه مبلغ های اعلامی بالای خود را برای موعدتابستان دور اول سامانه یکپارچه دریافت نموده و مشتریان به خاطر اینکه موعدشلن باطل نگردد مبلغ فوق را واریز کردند تا شورای رقابت نطر خود را اعلام کند حالا در موعد تحویل ماشین‌ها را به همان قیمت فاکتور نموده و وجهی مسترد نمی‌کند کلاهبرداری از این محرزتر مسئولین مربوطه بررسی و احقاق حق مصرف کنندگان را بنمایند

    پاسخ

    با درود به هم وطنان عزیز ،شورای رقابت که شورای رفاقت درآمد، حرف ئیس جمهور رو هم که اصلا”تره هم براش خورد نکردن،میمونه خود مردم که به فکر خودمون باشیم فقط با دست نگه داشتن و نخریدن که میتونیم یک درس جانانه ای به همسال مدیران خودرو بدهیم.

    پاسخ

    همین ماشین رو واردش کنیم ارزونتر میرسه دست مردم

    پاسخ

    لطفا شورای رقابت پاسخ بده

    چطور ماشینی که مونتاژ میشه اگر همونو از کارخونه اصلیش وارد کنیم ارزونتر در میاد؟

    یعنی همین ماشین رو واردش کنیم ارزونتر میرسه دست مردم

    پاسخ

    لطفا شورای رقابت پاسخ بده

    چطور ماشینی که مونتاژ میشه اگر همونو از کارخونه اصلیش وارد کنیم ارزونتر در میاد؟

    پاسخ

    حرام زاده تر از شورای رقابت دیدید جایزه دارید

    پاسخ