coinex
راهنمای خرید تکراتو

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 ؛ سرپیچی شورای رقابت از دستور رئیس جمهور! [+جدول]

شورای رقابت امروز قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 را اعلام کرد. ظاهراً شورای رقایت قافیه را به خودروسازان خصوصی باخته است.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 امروز یکشنیه، 18 تیرماه 1402 توسط شورای رقابت به‌عنوان اصلی‌ترین متولی قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های خودروساز ایرانی اعلام شد. چند روز پیش خودروسازان خصوصی در یک حرکت دسته‌جمعی نسبت‌به قیمت‌های اعلامی توسط شورای رقابت اعتراض کرده و این شورا نیز بلافاصله جلسه‌ای در این‌خصوص ترتیب داد تا موضوع را مورد بررسی قرار دهد. حال با اعلام قیمت‌های جدید مشخص شده است که شورای رقابت پا پس کشیده و به نفع خودروسازان خصوصی رأی داده است.

بیشتر بخوانید: قیمت محصولات کرمان موتور تیر 1402 توسط شورای رقابت اعلام شد [+جدول و عکس]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

امروز بالاخره پس از مدت‌ها شاهد عقب‌نشینی شورای رقابت بودیم و قیمت محصولات مونتاژی منتشر شد و متقاضیان این خودروها می‌توانند تکلیف خود را روشن شده بدانند.

در نتیجه مشکلاتی که در مدت اخیر برای مشتریان خودروهای مونتاژی به وجود آمده بود، درگیری‌هایی میان خودروسازان خصوصی و شورای رقابت ایجاد شد که موجب شده بود تا خصوصی‌ها زیر بار قیمت‌های قبلی نروند و فراخوانی برای تکمیل وجه مشریان منتشر نکنند.

امروز اما بالاخره پس‌از مدت‌ها توافقاتی میان دو طرف دعوا رخ داد که موجب شد تا قیمت نهایی محصولات چینی مونتاژی به صورت رسمی تعیین و ابلاغ شود.

به این ترتیب حالا مشتریان خودروهای مونتاژی می‌توانند پس از مدت‌ها تکلیف خود را روشن شده بدانند و در صورت تمایل نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند.

البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند که قیمت‌های جدول پایین پایه هستند و هزینه‌های جانبی نیز هنگام تکمیل وجه به آنها اضافه خواهد شد. هزینه‌های جانبی شامل مالیات بر ارزش افزوده، شماره‌گذاری، بیمه و … هستند که حدود ۱۳ درصد به مبلغ پایه خودرو می‌افزایند.

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 اعلام شد

رئیس جمهور خواستار اصلاح قیمت خودروهای مونتاژی و لغو قیمت‌های جدید شد [بروزرسانی 26 تیر 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.

رئیس جمهور گفت: اینکه در سال «رشد تولید و مهار تورم» یک بخش بدون اخذ مجوزهای لازم کالاها را گران کند، قابل پذیرش نیست و دستگاه‌ها باید خود را موظف به مقابله با گرانی و تورم بدانند.

رئیسی با اشاره به امضای 21 سند و تفاهم‌نامه همکاری در سفر اخیر به قاره آفریقا، پیگیری جدی توافق‌نامه‌ها و مصوبات مربوط به سفرهای خارجی دولت و ارائه گزارش عملکرد برای اطلاع افکار عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور در ابتدای این جلسه با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک ذی‌الحجه، مناسبات این ماه را برای افزودن به اندوخته‌های معنوی مغتنم دانست و همگان را به بهره‌گیری از این ایام فراخواند.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید هایما تیر 1402 اعلام شد

بی‌تفاوتی شورای رقابت به دستور رئیسی و تاکید بر قیمت‌های مصوب خود [بروزرسانی 28 تیر 1402]

قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402
قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی دستور جدید رئیس جمهور مبنی بر بررسی قیمت خودروهای مونتاژی، شورای رقابت دیروز طی جلسه‌ای ویژه به این موضوع پرداخت و نتیجتاً شاهد تاکید شورای رقابت بر قیمت‌های جدید بودیم.

در نامه جدید شورای رقابت در 5 بند علل افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ذکر شده که در ادامه قابل مشاهده است:

«1- پیش از از ورود شورای رقابت و تشخیص انحصار در بازار خودرو، قیمت‌گذاری محصولات تولیدی خودروسازان مونتاژی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت خودروساز انجام می‌گرفت و با توجه به انحصار ایجاد شده در بازار خودرو که عمدتاً به دلیل قوانین و مقررات حاکم بر بازار بوده است، قیمت‌هایی بسیار بالاتر از مصوبات کنونی شورا به مشتریان ارائه می‌گردید (به صورت فروش مستقیم و یا از طریق عرضه در بورس کالا).

2- حفظ، تداوم و تحقق تولید که یکی از ارکان اصلی شعار سال توسط مقام معظم رهبری است، مستلزم ایجاد انگیزه برای استمرار تولید بر اساس برنامه‌های ارائه شده و رفع مشکلات بر مبنای هدف مذکور بوده و عدم سودآوری یا تحمیل زیان، قطعاً این بخش از تولید را که عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، دچار مخاطره و توقف خواهد نمود.

3- اصلاح قیمت‌ها نه بر اساس نظر خودروسازان، بلکه صرفاً بر اساس بررسی اسناد و داده‌های حسابداری و صورتهای مالی مورد تأیید حسابرسان قانونی که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان مرجع رسمی، تخصصی و حاکمیتی محاسبه قیمت، بررسی و نهایی شده است. کما اینکه در حال حاضر برخی شرکت‌های تولیدکننده، قیمت‌های بیشتری را نسبت به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت، متقاضی هستند، لیکن صرفاً درخواست‌ها بر اساس مستندات مورد تأیید سازمان‌های مذکور ملاک عمل قرار گرفته است.

4- تأکید می‌گردد: قیمت‌های مصوب شورای رقابت در جلسه 584، نسبت به قیمت‌های مورد عمل شرکت‌های خودروساز کاهش داشته که این موضوع در بازار خودرو کاملاً محسوس است و انتظار می‌رود با استمرار در تولید و افزایش عرضه و تحقق برنامه واردات که مورد مطالبه مجلس و دولت محترم بوده و در چارچوب دستورالعمل 543 مصوب شورا مورد تأکید قرار گرفته و در حال پایش است، ثبات در بازار کنونی استمرار یابد.

5- نهایتاً یادآور می‌شود: شورای رقابت از هر گونه بررسی کارشناسی و فنی در خصوص مبانی و دلایل افزایش قیمت محصولات تولیدی مذکور و هر اقدامی که باعث رقابت‌پذیری بیشتر در بازار خودرو و رفاه مصرف‌کنندگان است، استقبال نموده و همواره پشتیبان سیاست‌ها و برنامه‌های ریاست محترم جمهور و دولت محترم است.»

شورای رقابت در واقع با این نامه ضمن صحه‌گذاشتن بر قیمت جدید خودروهای مونتاژی، به نوعی از دستور رئیسی برای بازنگری در این مصوبه سرپیچی کرده است!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قیمت جدید خودروهای مونتاژی تیر 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (96 نظر)

    ببینم حرف رییس جمهور گوش میکنن یا نه واقعا اگه حرفی زده باید اجرا بشه

    پاسخ

    ای هوار ای داد بیداد تکلیف ما کسانی که سامانه یکپارچه دور اول ثبت نام کردیم و در حدود ده اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادیم و به ما گفتند فعلا تکمیل وجه انجام دهید تا بعداً حالا ماشین رو تحویل دادن با اختلاف قیمت فراوان چی میشه صد میلیون دو ماه در بانک و سپس بخاطر حرف های اینها ماشین رو فروختم و وام گرفتیم و طلا فروختیم ک بعد ده سال یک ماشین جدید خرید کنیم حالا هم صنعت و معدن هم شکایت کردیم به کجا پناه ببریم

    پاسخ

    ای هوار ای داد بیداد تکلیف ما کسانی که سامانه یکپارچه دور اول ثبت نام کردیم و در حدود ده اردیبهشت تکمیل وجه انجام دادیم و به ما گفتند فعلا تکمیل وجه انجام دهید تا بعداً حالا ماشین رو تحویل دادن با اختلاف قیمت فراوان چی میشه صد میلیون دو ماه در بانک و سپس بخاطر حرف های اینها ماشین رو فروختم و وام گرفتیم و طلا فروختیم ک بعد ده سال یک ماشین جدید خرید کنیم حالا هم صنعت و معدن هم شکایت کردیم به کجا پناه ببریم

    پاسخ

    من تیگو ۷ اول برج ۳ مبلغ ۱.۶۶۷۸ واریز کردم
    اگه اینجوری باشه چهارصد میلیون باید برگردونه
    میرم نمایندگی میگه قیمت اعلام نکردن رفتم وزارت صمت میگه ماشین تحویل گرفتی بعد بیا
    ریدم تو ایم مملکت
    ۰۹۱۲۵۴۶۹۷۳۰

    پاسخ

    مقصر حکومت است که راه دزدی از مردم را برای ارگانهای مختلف باز گذاشته است.رانت خواریها ،اختلاسها دزدیها از بیت المال وتشکیل مافیاهای مختلف همه در اثر سهل انگاری عمدی یا سهوی حکومت تشکیل شده اند.

    پاسخ

    دلار گران میشه قیمت این لگن ها بالا میره ، دلار ارزان میشه ، قیمت لگن باز هم بالا می ره! تولید کم میشه قیمت بالا میاره ، تولید زیاد میشه باز هم قیمت بالا میاره ! چه نان دانی بزرگی از برکت سر ج.ا درست کرده اند که در هیچ نقطه از دنیا مشابهش نیست.قیمت ماشینی که چهار میلیارد داخل مرزهای ج.ا ایران می فروشند ، یک کیلومتر خارج از مرزهای این کشور زیر پانصد میلیون تومان میشه خرید ، البته با دلار ۵۰ هزار تومانی و نه دلار ۳۸ و یا ۵ هزار تومانی و…. خدا قبول کنه از بانیان این نان دانی گسترده و پر برکت!

    پاسخ

    100ملیون پول بلوکه
    ایران خودرو حذف
    قیمت شورای رقابت
    ثبت نام مردم
    قیمت و بازی دلالان در بازار خودرو
    اخبار کذب انصراف مردم از مرحله دوم
    بازی مونتاژکاران و شورای رقابت سر قیمت
    وارد شدن سامانه حمایت و تعزیرات
    اخبار صدا و یسما و انواع گزارش ها که قیمت شورای رقابت ملاک است
    دوباره دست رفاقت شورا و خودرو ساز
    بالا رفتن قیمت میلیونی خودرو
    حالا فرستادن فراخوان
    دوباره انصراف و بازی کردن با روح و روان ملت
    باز کلاههههههههههه گشاددددددددددددددسر مردم بدبخت
    خلاصه خرید خودرو از سامانه مرحله دوم

    پاسخ

    این رشته سر دراز دارد
    باید صبر ایوب داشته باشی
    هنوز سکانس های جدید و بروزتر در راه است

    پاسخ

    داداش مرحله اول هم همینطوره،این خودروسازان اصلا قیمت شورا ریقی عن را قبول ندارن،و میگن برو از خودشون بگیر،پس فرقی بین هیچ مرحله ای نیس

    پاسخ

    دولت با این نتیجه مهری زد بر اینکه حتی زورش به ی مشت دلال بیشرف نمی‌رسه

    پاسخ

    این گرگ ها سالیان سال است که با گله آشنا هستند . خودم و مردم را توصیه می کنم لطفاً گوسفند نباشیم .

    پاسخ

    شواری رقابت نگو شوای رفاقت است خوب مردم بد بخت را نقره داغ کرد

    پاسخ

    شورای رقابت شد شورای رفاقت ،مردم را با این کارش را نقره داغ کرد اگر واقعا مونتاژ کاران ضر ر می‌کنند دولت از نزدیکترین همسایه کشور بهترین ماشین مد روز با ۹۰۰ میلیون وارد کنه تا آقایان ضرر نکند

    پاسخ

    ببینیم حالا قدرت رئیس جمهور بیشتره یا شورای رقابت. در عمل مشخص میشه

    پاسخ

    فکر کنم جیب شورای رقابت رو پر کردن

    پاسخ

    شورای رفاقت سهم خودشونو گرفتن مردمو ول کردند

    پاسخ

    شورای رفاقت شریک دزد رفیق قافله

    پاسخ

    شریک دزد و رفیق قافله

    پاسخ

    لعنت به شورای رقابت که مردم را سرکار و مسخره خودشون کردن ایکس 22 رو 480اول اعلام کردن موقع واریز 706ملیون باید پرداخت بشه چرا چقدر پول گرفتید چقدر کارشناس ها اخازی کردن که قیمت کارخانه رو اعلام کردید

    پاسخ

    سلام .داداش این چه حرفیه میزنی .اصلا اینا اینکاره نیستند . پول نگرفتند .گناه دارند تهمت نزن بهشون .این بندهای خدا از هر کدوم از مونتازکارا بهترین خودرو هاراگرفتند ..پول کثیفه نمیگرند که دستشون کثیف نشه ……………

    پاسخ

    الکی برای جی قیمت ۶۱۳زدین گفتن ۷۰۶ میلیونه x22دنده ای چرا الکی قیمت پایین زدین یعنی با این قیمت دارین میدین شما گفتین با مالیات و بیمه میشه ۷۰۶ اخه بیمه مگه چقد مبشع به ماشین صفر هم مالیات باید بدیم این چه قانونیه خب قیپت از اول بگین ۷۰۶ چرا فیلم بازی میکنی از اول ک شورای رفاقت اعلام کرد ۴۸۴ قیمتش بعدش گفت ک قیمت شد ۷۰۶ چرا الکی با روان مردم بازی میکنید ضررش فقط به ما مردم باید برسه

    پاسخ

    از ابتدا هم مشخص بود دعوای زرگری هست کی به فکر این ملت هست اصلا چه زمانی به نفع مردم کار کردن فقط فکر پر کردن جیب خودشون هستند شورای رقابت وزرات صمت وووووو همه دلال های موجود بازار هستند و تمام

    پاسخ

    همش دروغ وگول زدن مردم کرمان موتورj4 حدود524م اعلام کرد پول مردم وچندماه بلوکه کردندبرای قیمتهای شورای رقابت فراخانی داده نشد یکشبه جندصدمیلیون مونتاژی هااضافه وفراخان فوری حتی برای سال آینده صادرکردندتامسئولین بی کفایت بیایند جلسه تشکیل دهندجیب مردم امید مردم امتیاز مردم بربادرفته تنهاهنرتان حواله به شکایت است معنای مهارتورم رایک شبه ازعمق ترک استخوان فهمیدیم

    پاسخ

    ننگ بر شورای رفاقت

    پاسخ

    مطمعناشورای رقابت ذره ای بفکر مردم نبودن فقط میخواستن یه زدوبندبا مونتاژکاراکنن و یه سود حسابی کنن که کردند و مردمو بیچاره کردند،
    خداازتون نگذره.

    پاسخ

    خدا لعنتتون کنه اینقدر به مردم ظلم نکنید خدارو خوش نمیاد

    پاسخ

    اول قیمت میدید که مردم ثبت نام کنن بعد قیمت هارو میبرید بالا واقعا که
    الان پیش پرداخت دادیم گفتن تحویل اخر شهریور بعد سه روز گفتن حالا کل پولو بدید
    یعنی اینجور خر تو خر ندیده بودم والله
    امدیم ثبت نام کردیم سهمیه مونم سوخت رفت هیچکسم قیدش نیست

    پاسخ

    خدا ازتون نگذره یعنی بیچارم کردن،مردمو بازیچه زدوبندای خودشون کردن،
    شورای رقابت گفت ۶۰دقیقه جلسه داشته با مونتاژکارا ببینید چه سودی ازاین جلسه بردن که مردمو زیر پاشون لح کردند،ماکه دستمون به جایی بند نیست فقط اگه خدایی هست خودش جوابتونوبده.

    پاسخ

    خوب مردمو اسکول خودتون کرده اید
    شاید دولت بخواد از جیب خودش مایه بذاره و دلار و سکه و طلا و خودرو ارزون در اختیار مردم بذاره ولی ما مردم هیچوقت سرمایه مونو ارزون نمی فروشیم ، اینجوری دولت خودش ضرر میکنه بعدش مجبور میشه قیمتها رو شارپ ببره بالا و دوباره تورم ایجاد کنه

    پاسخ

    چرا قیمت تیگو ۷ie اعلام نکردند خاک برسرها

    پاسخ

    قیمت های شورای رقابت در مرحله اول تقریبآ عقلایی بود وهم سودمنصفانه خودروساز ومونتاژکار وهم مصرف کننده را درنظر گرفته بودند به شرطی که به همراه مالیات وبیمه وارزش افزوده وپلاک گذاری هم برعهده کارخانه باشد نه مصرف کننده
    لذا در مرحله دوم قیمت گذاری شورای رقابت مردم
    احساس کردند که همگی دست به دست دادند تا با
    قیمت های بالا به مردم واگذار کنندو به همین دلیل بیشتر مردم انصراف دادندواگر فرمایشات اخیر آقای رئیسی اجراشود باز یک مقدار اوضاع بهتر خواهد شد.به هرحال این قیمت ها بیش از دوبرابر
    قیمت همان خودروها در کشورهای همسایه است.

    پاسخ

    چرا فونیکس را به ما گران دادید 1740 والان شده 1500.. خدا یا صاحب اصلی مملکت را برسان

    پاسخ

    الان شرکت مدیران خودرو به هزینه اعلامی شورای رقابت 30 درصد به عنوان هزینه جانبی اضافه کرده و قیمت رو رسونده به همون قیمت قبلی خودش.
    30 درصد هزینه جانبی. خیلی جالبه.
    خسته نباشید به شو رای رقابت و مونتاژکارها..و البته سیستم نظارتی. 30 درصد. نه 10 یا 15 درصد. و وای به حال مصرف کننده.

    پاسخ

    نخریم تا بگنده تو انبارشون

    پاسخ

    یا صندوق رای گیری

    پاسخ

    خدالعنتشون کنه اون وزیر نکبت باید برکناربشه نمی‌دونم چرا قبلی برکنارکرداین عوضی آورد 😤

    پاسخ

    دیوث ها جیبشون رو پر پول کردن خفه شدن. انشالله از زندگی کردن خفه شید. دیوث بر اساس قیمت تو ما اولویت اول رو مونتاژی زدیم. خجالت بکشیدکلی به ماها ضرر زدید.

    پاسخ

    دقیقا تا زمانی که ایران ویران شده توسط آخوند دزد ۶کلاسه اداره بشه هر حروم لقمگی و دزدی کاملا عادیه تف به شرف نداشته همشون

    پاسخ

    دیوث ها جیبشون رو پر پول کردن خفه شدن. انشالله از زندگی کردن خفه شید. دیوث بر اساس قیمت تو ما اولویت اول رو مونتاژی زدیم. خجالت بکشیدکلی به ماها ضرر زدید.

    پاسخ

    150 میلیون قیمت جک s3 افزایش داشته
    یعنی چی آخه
    قبل ثبت نام در مرجله دوم می گفتن نه بعد اینکه اولویت دیگه ای نمیشه مشخص کرد
    من که فقط واگذارشون میکنم به خدا

    پاسخ

    دقیقا 🙂
    الان دیگه نمیشه اولویت رو هم عوض کرد. چه خوب مردم رو سر کار گذاشتن.

    پاسخ

    حداقل یک فرصت مجدد بزارید کسانی که خودروهای مونتاژی رو ثبت نام کردن و به دلیل بالا رفتن شدید قیمت ها که قانونی هم نیست خودروی دیگری که توانایی خریدش رو دارن رو انتخاب کنند.مگه کسانیکه در مرحله دوم ثبت نام کردن چه گناهی را مرتکب شدن که باید اینطور ضربه بخورن حتی کسانی هستند مثل من که به خاطر ضرر و زیان هایی که بهشون وارد شده دچار اختلاف خانوادگی شدن .قیمت ها که قابل اصلاح نیست لا اقل فرصتی بذارید که مجدد خودروی دیگری را که توانایی خریدش رو داریم انتخاب کنیم.ان شاء الله

    پاسخ

    از اول هم امیدی به این شورای رفاقت نبود بنظرم عقب نشینی شورا تیری به خود بوده است که مشخص شد شورا هیچ قدرتی ندارد فقط یک عروسک شب خیمه سازی بیش نیست بهتر است اعضای شورا برای حفظ آبروی خود استعفا دهند

    پاسخ

    دقیقا
    واقعا جای تاسف داره
    اون اعضا پروتر از این حرفان ک استعفا بدن
    وای بر ما ک شورای رقابت واسمون شد شریک دزد و رفیق قافله…

    پاسخ

    قیمت های شورای رقابت در مرحله اول تقریبآ عقلایی بود وهم سودمنصفانه خودروساز ومونتاژکار وهم مصرف کننده را درنظر گرفته بودند به شرطی که به همراه مالیات وبیمه وارزش افزوده وپلاک گذاری هم برعهده کارخانه باشد نه مصرف کننده
    لذا در مرحله دوم قیمت گذاری شورای رقابت مردم
    احساس کردند که همگی دست به دست دادند تا با
    قیمت های بالا به مردم واگذار کنندو به همین دلیل بیشتر مردم انصراف دادندواگر فرمایشات اخیر آقای رئیسی اجراشود باز یک مقدار اوضاع بهتر خواهد شد.به هرحال این قیمت ها بیش از دوبرابر
    قیمت همان خودروها در کشورهای همسایه است.

    پاسخ

    منظورت عروسک خیمه شب بازی هست دیگه؟

    پاسخ