;
coinex

نخستین دورگه روباه و سگ در برزیل رویت شد! [+عکس]

نخستین دورگه روباه و سگ در برزیل شناسایی شدند. جالب اینجاست که این حیوان شگفت‌انگیز خصوصیات رفتاری و ظاهری هردو حیوان را در خود دارد.

تاکنون در دنیای حیوانات دورگه‌های بسیاری از حیوانات مختلف دیده شده که هرگدام ویژگی‌های خاص و ظاهر خاص خود را داشتند. حال به تازگی نخستین دورگه روباه و سگ در برزیل مشاهده است که خصوصیات رفتاری و ظاهری هردو حیوان را در خود دارد. گفته شده که این حیوان دورگه ترکیبی از روباه پامپاس و سگ خانگی بوده و در برخورد با یک اتومبیل در این کشور مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: تولد یک زرافه بدون خال در باغ وحشی در آمریکا

نخستین دورگه روباه و سگ در برزیل مشاهده شد

به گزارش آی‌‎اف‌‎ال ساینس، در سال ۲۰۲۱، پس از اینکه جانوری ماده با اتومبیل برخورد کرد، به مرکز محافظت و توانبخشی حیوانات وحشی در بیمارستان دامپزشکی دانشگاه فدرال ریو گرانده جنوبی برزیل منتقل شد. با توجه به ظاهر غیرمعمول و ویژگی‌های او که هم شبیه سگ اهلی و هم شبیه خانواده گرگ‌ها بود، تیم تصمیم گرفت ژنتیک او را بررسی کند.

نخستین دورگه روباه و سگ در برزیل مشاهده شد

چهار گونه از سگ‌های وحشی در ریو گرانده جنوبی زندگی می‌کنند که می‌توانسته‌اند در ایجاد جانور دورگه نقش داشته باشند. اولین مورد سگ وحشی آمریکای جنوبی است که محدوده‌ زندگی آن شامل منطقه‌ای نمی‌شود که در آن جانور دورگه پیدا شد. بدین‌ترتیب، سه گونه باقی می‌مانند که در منطقه وسیع‌تری اطراف واکاریا زندگی می‌کنند که جانور مذکور در آنجا پیدا شد: گرگ یال‌دار، روباه خرچنگ‌خوار و روباه پامپا.

گرگ یال‌دار رد شد، زیرا این جانور بزرگ‌ترین گونه از خانواده سگان در آمریکای جنوبی است و شکل و اندازه آن با حیوان دورگه ناسازگار بود. دو مورد باقی‌مانده یعنی روباه خرچنگ‌خوار و روباه پامپا به‌طورکلی شبیه جانور دورگه هستند، اما خز هردو خاکستری‌ است درحالی‌که جانور دورگه سیاه بود و چند تار موی سفید لای موهای سیاه او دیده می‌شد.

پژوهشگران ژنتیک جانور دورگه را بررسی کردند و آن را با سه گونه احتمالی از سگ‌هایی که در آن ناحیه پیدا شده بود و همچنین با سگ‌های اهلی مقایسه کردند. آنها متوجه شدند که او دارای ۷۶ کروموزوم است، درحالی‌که سگ‌های اهلی ۷۸ کروموزوم دارند و روباه‌های پامپا ۷۴ کروموزوم دارند. بنابراین، فرزند حاصل از آمیزش بین سگ اهلی و روباه پامپا ۷۶ کروموزوم خواهد داشت. نتایج نشان داد روباه پامپا مادر جانور دورگه بوده و پدرش سگی اهلی از نژاد نامشخص بوده است.

روباه پامپا (Lycalopex gymnocercus) به جنس روباه‌های آمریکای جنوبی (Lycalopex) تعلق دارد. این امر نشان می‌دهد امکان تولیدمثل میان اعضای گروه روباه‌های آمریکای جنوبی و سگان وجود دارد. سگ‌های اهلی از زیرگونه کنیس فامیلیاریس هستند.

جانور دورگه‌ سگ و روباه در مرکز محافظت و توانبخشی حیوانات وحشی بهبود پیدا کرد و سپس به مرکز حفاظتی در سانتا ماریا در برزیل منتقل و سپس متأسفانه امسال به دلایلی نامعلوم تلف شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف نخستین دورگه روباه و سگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر