;
coinex

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی معرفی شد [+تصاویر]

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی رونمایی شد. شیائومی بالاخره اولین تلاش خود در زمینه تولید خودرو را به صورت غیرمستقیم معرفی کرد.

شیائومی بالاخره به نیمی از آرزویش رسید و اولین خودرو خود را که در اصل برآن نظارت داشته است معرفی کرد. این خودرو جذاب رودستر SSC SC-01 نام دارد که قدرت خود را از یک پیشرانه‌ 425 اسب‌بخاری می‌گیرد و تنها در 3.5 ثانیه به 110 کیلومتربرثانیه می‌رسد. این خودرو جذاب به دو موتور برقی مجهز است که مشخص می‌کند این خودرو کاملاً الکتریکی است. البته SSC SC-01 در بخش‌هایی از مشخصات خود با خودرو پورشه 911 GT3 مقایسه شده است.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی شیائومی با پشتیبانی از اپل کارپلی عرضه می‌شود

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی معرفی شد

شیائومی در کنار تولید تلفن همراه هوشمند، حضوری گسترده در سایر بازارها دارد. این کمپانی به‌طور غیرمستقیم و با حمایت از برندهای نوپا در بازار خودرو نیز فعالیت می‌کند. یکی از برندهایی که توسط شیائومی حمایت می‌شود، گونگجیانپای اتو تکنولوژی (Gongjianpai Auto Technology) نام دارد. این برند اخیراً با رونمایی از یک رودستر برقی توجه رسانه‌های خودرویی را به خود جلب کرده است. رودستر سبز این شرکت SSC SC-01 نامگذاری شده و از یک پیشرانه 425 اسب‌بخاری بهره می‌برد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، SSC SC-01 بسیار چابک است و در عرض تنها 3.5 ثانیه می‌تواند سرعت خود را 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

نام چینی استارتاپ گونگجیانپای اوتو تکنولوژی، شیائوپائوچه (XiaoPaoChe) است. این واژه در زبان چینی یعنی خودروی اسپرت کوچک. در حقیقت عبارت SSC در نام رودستر این کمپانی از عبارت Small Sports Car برگرفته شده است. این استارتاپ که بنیانگذار آن یوتوبری به‌نام فنگ شیائوتونگ است، سال گذشته تأسیس شد و فقط دو سال عمر دارد. از زمان تأسیس، شیائومی ده‌ها میلیون یوان در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده است.

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی معرفی شد

رودستر SSC SC-01 طراحی نسبتاً عجیب‌وغریبی دارد. طول این خودرو برابر با 4105 میلیمتر و عرض آن برابر با 1830 میلی‌متر است؛ ارتفاع سقف از زمین به 1160 میلیمتر می‌رسد و فاصله بین دو محور جلو و عقب 2500 میلیمتر است. چینی‌ها در ساخت این رودستر برقی از یک شاسی فضایی و لوله‎‌های فولادی سه‌بعدی استفاده کرده‌اند.

مشخصات پیشرانه محصول شیائومی

پیشرانه SSC SC-01 مشتمل بر دو موتور برقی است که یکی از آنها روی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار دارد. با این حساب باید گفت هر چهار چرخ خودرو نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این دو موتور با همکاری هم 425 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. گشتاور تولیدی هر یک از آنها هم برابر با 280 نیوتن متر است. این میزان خروجی برای خودرویی که 1370 کیلوگرم وزن دارد، ایده‌آل است. وظیفه متوقف‌سازی این رودستر چینی را کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب بر عهده دارند. این کالیپرها با دیسک‌های 350 میلیمتری ترکیب شده‌اند. نکته جالب اینکه استارتاپ چینی ادعا می‌کند عملکرد ترمزهای این خودرو بهتر از ترمزهای پورشه 911 GT3 است.

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی معرفی شد

بهره‌مندی از اجزای آلومینیومی در سیستم فرمان و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 با ابعاد 245/40 ZR18 از دیگر نقاط قوت رودستر چینی SSC SC-01 هستند. با توجه با استفاده از این تایرها در کنار سیستم تعلیق پیشرفته، انتظار می‎‌رود هندلینگ این خودرو در سطح قابل قبولی باشد.

باتری SSC SC-01 ظرفیتی برابر با 60 کیلووات ساعت دارد. هر چند این رقم خیلی بالا نیست، ولی استارتاپ پشتیبانی‌شده توسط شیائومی پیمایش 520 کیلومتر مسافت را برای این خودرو وعده می‌دهد. باتری این رودستر که از نوع NMC است، به‌لطف سازگاری با فناوری شارژ پرسرعت، در عرض 25 دقیقه از 30 درصد به 80 درصد می‌رسد.

رودستر SSC SC-01 با همکاری شیائومی معرفی شد

برخلاف نمای ظاهری، SSC SC-01 در داخل کابین طراحی ساده‌ای دارد. داشبورد این خودرو در قسمت میانی فاقد نمایشگر دیجیتال است و همه چیز از طریق نمایشگر بزرگ موجود در پشت فرمان کنترل می‌شود. مثل دیگر خودروهای اسپرت، فرمان این رودستر برقی نیز D شکل است و روی آن دکمه‌های متعددی برای مدیریت امکانات مختلف وجود دارد.

کنسول میانی SSC SC-01 بسیار خلوت است و فقط دکمه گردان انتخاب وضعیت دنده، دکمه‌های مربوط به جابجایی شیشه‌های برقی و البته ترمز دستی سنتی روی آن قرار دارند. اما سادگی و خلوت بودن بیش از حد کنسول میانی و داشبورد بی‌دلیل نیست! با تصمیم مهندسان چینی دکمه‌های مربوط به کنترل امکانات اصلی خودرو روی سقف این خودرو تعبیه شده‌اند. نکته مثبت کابین اینکه صندلی‌ها از نوع مسابقه‌ای هستند.

رودستر الکتریکی SSC SC-01 اکنون مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند. این خودرو سال آینده وارد بازار چین خواهد شد. برخلاف محصولات شیائومی این خودروی اسپرت قیمتی نسبتاً بالا دارد و با برچسبی در حدود 300 هزار یوان به‌فروش خواهد رسید. این رقم معادل 41 هزار دلار یا حدوداً 2 میلیارد تومان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو رودستر SSC SC-01 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر