coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

همه چیز درباره وام ودیعه مسکن 1402 ؛ مبلغ وام، زمان دریافت و لیست بانک‌های عرضه‌کننده

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 چقدر است؟ شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ویژه مستاجران چگونه بوده، نحوه ثبت نام این وام چگونه است و همچنین زمان دریافت این وام چه موقع است؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با تکراتو همراه باشید.

وام ودیعه مسکن که هرساله به مستاجران پرداخت می‌شود، از جمله تسهیلات دولتی است که برای کمک به مستاجران در شرایط عجیب بازار مسکن کشور در نظرگرفته شده و مبلغ آن بسته به موقعیت جغرافیایی متقاضی از نظر کلان‌شهر، شهر یا شهرستان متفاوت است.

چندی پیش روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به پرداخت وام کمک ‌ودیعه مسکن به مستأجران درباره مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 توضیحاتی را ارائه کرد.

اکبری در واکنش به این پرسش که آیا پرداخت وام کمک ‌ودیعه مسکن به ابلاغیه جدیدی از سوی بانک مرکزی نیازمند بوده، بیان داشت:

خیر، نیازی به ابلاغیه جدید نیست و از سال قبل این وام به اجاره‌نشین‌ها پرداخت شده است.

بنابراین، وام کمک هزینه اجاره مسکن در سال 1402 نیز به قوت خود باقی بوده و مستاجران نیز می‌توانند برای دریافت این وام، در سامانه ودیعه مسکن به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir ثبت نام نمایند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مبلغ وام ودیعه مسکن 1402

در اواخر فروردین ماه سال جاری نیز «علی فرنام»، پژوهشگر مسکن و شهرسازی ضمن اشاره به بازار اجاره مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بسیار مهم ولی رها شده کشور عنوان کرد: «کمترین حمایت‌ها از مستأجران صورت گرفته است.»

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402
مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 چقدر است؟

فرنام ضمن تاکید بر لزوم «تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن در سال 1402 و بیان این‌که عدد وام یعنی 100 میلیون تومان (برای تهران) با شرایط امسال همخوانی چندانی ندارد»، افزود:

این اقدام آبی روی آتش است و تورم یک سال اخیر در بخش مسکن را برای اجاره‌نشین‌ها پوشش خواهد داد. طی سال‌های اخیر بین 200 تا 300 هزار مستأجر از این وام استفاده کرده و حداقل دیگر جابه‌جا نشده‌اند.

وی در پایان با اشاره به برنامه پرداخت وام 70 و 40 میلیون تومانی در کلان‌شهرها و سایر شهرها به عنوان مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 خاطرنشان کرد: «مستأجری که قراردادش تمام شده است، می‌تواند با استفاده از وام ودیعه یک سال دیگر در واحد مسکونی اجاره‌ای سکونت داشته باشد.»

بنابراین مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 به طور خلاصه بدین شرح است:

  • تهران: 100 میلیون تومان
  • کلان‌شهرها: 70 میلیون تومان
  • سایر شهرها: 40 میلیون تومان

آپدیت 3 آبان: به گزارش تکراتو و به نقل از شرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود نوشت:

امروز چهارشنبه سوم آبان 1402 در دولت افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: زمان دقیق واریز سود سهام عدالت ؛ مبلغ سود سهام عدالت 1402 چقدر است؟

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 در هاله‌ای از ابهام

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ماده 11 طرح دو فوریتی ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، با افزایش وام ودیعه مسکن در سال اول اجرای این قانون در تهران به 200 میلیون تومان موافقت کردند.

مدارک و نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن 1402

با توجه به در نظر گرفتن رقم مذکور برای پایتخت، وام 150 میلیون تومانی برای کلان‌شهرها و 100 میلیون تومان برای سایر شهرستان‌ها، به نظر می‌رسد متقاضیان همچنان همان ارقام قبلی را دریافت کرده و هنوز خبری از وام 200 میلیون تومانی نیست!

وام ودیعه مسکن تا پایان سال پرداخت می‌شود

طبق اعلام بانک مرکزی، پیرو نامه شماره 1687‏‏/02 مورخ 07‏‏/01‏‏/1402 درخصوص اعطای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در پانزدهمین جلسه کمیسیون عملیات پولی و اعتباری مورخ 22‏/06‏/1402 مقرر شد:

به‌منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 (400 هزار میلیارد ریال) و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان سال 1402 تداوم یابد.

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402

به گزارش تسنیم، سقف تسهیلات اعطایی ودیعه مسکن، حسب درخواست متقاضی و ضوابط اعطای تسهیلات بانکی در مناطق شهری کشور در تهران، کلان‌شهرها و سایر شهرها به‌ترتیب 100 میلیون تومان، ‌70 میلیون و 40 میلیون تومان است. طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی، تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر 5 سال قابل پرداخت است.

کدام بانک ها وام ودیعه مسکن می‌دهند

19 بانک مسکن، ملی، سپه، پست‌بانک، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، کارآفرین، سامان، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سینا، آینده، شهر، گردشگری، ایران‌زمین، خاورمیانه و مؤسسه اعتباری ملل باید تسهیلات ودیعه مسکن را به اجاره‌نشین‌های واجد شرایط پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: وام 500 میلیون تومانی زوج‌های روستایی دهه شصتی

شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران در سال 1402

از جمله شرایط جدید و اصلی وام ودیعه مسکن مستاجران 1402 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی وام باید از سال 1384 تاکنون سابقه دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی نداشته باشد.
  • متقاضی وام ودیعه مسکن بایستی حتما 5 سال در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشد.
  • متقاضی وام مسکن باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.
  • متقاضی وام ودیعه مسکن و افرادی که تحت سرپرستی دارد نباید صاحب زمین یا واحد مسکونی باشند.
  • متقاضیان زن متاهل برای بهره‌مندی از مزایای این وام، می‌بایست برای دریافت وام مسکن، تعهدنامه محضری از طرف همسر خود مبنی بر واگذاری امتیاز وام مسکن را دارا باشند.
  • زنان خودسرپرست برای مشمول شدن وام ودیعه مسکن باید حداقل 35 سال سن داشته باشند.
  • نخبگان علمی و معلولین جسمی، حرکتی با حداقل 20 سال سن و با ارائه مدارک و اسناد مربوطه مشمول وام ودیعه مسکن هستند.

مدارک وام ودیعه مسکن 1402

اصلی‌ترین مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن 1402 به جز شناسنامه و کارت ملی، اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات است که بایستی در سامانه بارگذاری شده باشد. بعد از این، یکی از شعبه‌های بانک برای متقاضی مشخص می‌شود و از زمان دریافت پیامک تایید، متقاضی 14 روز فرصت دارد تا مدارک خود را به بانک ارائه داده و ضمن معرفی ضامن‌ها، وام را دریافت کند. در صورت پایان این مهلت، درخواست متقاضی رد می‌شود.

هنگام مراجعه حضوری و تکمیل فرایند دریافت وام، به‌همراه داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری، گواهی کسر از حقوق یا مستمری به‌همراه شماره حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، الزامی است؛ درغیر‌این‌صورت، متقاضی باید سفته ارائه دهد.

همچنین، ضامن باید گواهی کسر از حقوق و گواهی حقوق مستمری از نهادهای دولتی یا به‌جای آن‌ها چک و سفته ارائه دهد. بازپرداخت وام ودیعه مسکن پنج‌ساله و سود آن 23 درصد است و مستأجرها تا زمان پایان اقساط وام نمی‌توانند دوباره از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط، مبلغ و قسط وام ودیعه مسکن 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (348 نظر)

    سلام خدمت دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد ودیعه مسکن سوالی دارم من یک بار از ودیعه مسکن استفاده کردم ۱۵میلیون گرفتم ولی الان او دیگر ارزشی نداره میخواستم بگم من می تونم دوباره از وام ودیعه مسکن استفاده کنم یا نه

    پاسخ

    واقعا مضحکه!اینهمه بگیرو ببند و نمایش و تبلیغات واسه ی یه وام زپرتی با نرخه سوده۲۳درصد!!خوب بندگانه خدا،صاحبخونه ها هم با همین نرخ دارن اجاره میدن(۳۰درصد)!!!یعنی حاکمیت داره با اینهمه بلوا و نمایش و ضامن و نوبت و نداریم ووووو به اسم تسهیلات فقط ۷درصد کمتراز صاحبخونه ها سود میگیره!!تورو خدا یه کم بزرگ شیم و بینا….دقت داشته باشیم چه جوری دارن به شعوره ملت توهین میکنن!!!

    پاسخ

    ماده ۲۷ هر ۳ماه برای معلولان شدید و خیلی شدید  اندک پولی واریز میشد؟آیا واقعا این روزای سخت معلولان را میبینند؟؟ معلوم است نه اوتم خبری نیست ۳ماه گذشته
    ماولتفاوت بهزیستی چرا واریز نمیکنید؟ مسعولان صدا میاد؟
    #مسعولان_محترم #وعده= #عمل سپاس
    معلولان را دریابید شاید فردایی نیاشد مسعولان واقعا خیلی زجر میکشیم ما مستاجرا
    عید قربان تمام شد ما معلولان شرمنده خانواده شدیم بخاطر یک گیلو گوشت
    جون مادرت اشتراگ بزار پست های من را همش واقعیت است توهین نیست که ممنون شاید مسعولان دلشون بسوزه برای ما معلولان مستاجر با اندک ماهانه
    #معلولان_یک_نفر_یا_۶_نفر_یه_ماهانه_تعین_کنید_تماک_چرا_اگثرا_معلولان_شدید_خیلی_شدید_حق_پرستاری_ندیدن_تا_حالا_کاری_کنید_همه_یکسان_باشند_والله
    #یارانه_معلولان
    #سهام_عدالت_معلولان
    #معلولان_مستاجر
    با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
    پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه …و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا #یارانه_معلولان
    #سهام_عدالت_معلولان
    #معلولان_مستاجر
    با سلام بی نهایت ممنون میشیم اشتراگ بزارید پست ما رو تشکر
    پول افزایش یارانه مددجویان که ۸۰ هزار افزایش یافته لطفا لطفا لطفا نقدی واریز کنید چون اگثرا خونه نداریم حداقل کمک گرایه خونه بشه …و سهام عدالت والله تو این گرانی هر چه زودتر واریز کنید بازم دیره و سهام عدالت جاماندگان بچه های معلولان لطفا به حساب سرپرستشان واریز کنید دیگه دردسر نیفتیم نه شماره تلفن بنامشانه نه شماره حساب دارند و نه شماره شبا خواهشمندیم به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم…و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان به حساب سرپرستشان واریز کنید سودشان را ممنون میشیم…و سهام عدالت سال ۹۹ فروختیم ۶۰درصدش اگه امکانش هست پول فروشمان واریز کنید بیشتر از این زجر نگشیم ما خانواده های معلولان 3معلولیت شدید هستم سرپرست خانواده و مستاجر حق پرستاری ندیدم تا الان ..معشیت مردم خراب است مسعولان صدا میاد💔

    پاسخ

    با سلام و احترام .
    از مسئولینی که واقعا دلسوز مردم هستند یا کسانی که به نحوی میتونن کاری کنند خواهش میکنم با بازرسی و پیگیری در خصوص رفتار کارمندان و مسولین بانکها که برای پرداخت هر وامی با مردم همکاری کنند نه اینکه بتونن وام رو بدن و بگن بودجه نیست که شاید بودجه‌ رو بزارن برای فامیل های خودشون .ان شاءالله بازرسی ها در بانک ها پیگیری کنند به صورت نا محسوس و گمنامی . به امید پیشرفت کشورم ایران در تمامی عرصه ها

    پاسخ

    الهی خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو… هر بانکی میری میگه امثال هنوز به ما ابلاغیه ندادن که وام بدیم… خب بی شرفا براچی خون مردم رو توشیشه میکنین… یه تومن قرض کردم تا تشکیل پرونده دادم، همونم از جیبم رفت…

    پاسخ

    سلام …
    سال ۹۸ وام مستاجری گرفتم ۱۵ میلیون….
    الان دیگه ثبت نام انجام نمیشه داد میگن چون سال ۹۸ …
    ۱۵ میلیون دریافت کردید دیگه به شما وام تعلق نمیگیره…
    نمیدونم فکر میکنن با این ۱۵ میلیون دیگه دغدغه ی اجاره نشینی نداریم …
    نمیدونم میگن شاید با ۱۵ میلیون سال ۹۸ دیگه تا سه سال یا شاید هم چهار سال دیگه نیازی به پول رهن یا اجاره نداریم…
    حالا یه چیزی بگم به همه دوستان…شما جواب منو بدید…
    نمیدونم ما این دعا رو عوضی خوندیم…
    یا این دعا عوضی بوده ما خوندیم….
    یا اصلا دعا رو عوضی یادمون دادن …
    خلاصه یکی پیدا بشه به دولت ما حالی کنه ماست سال ۹۸ که ۸ هزارتومان بود الان شده ۴۸ هزار تومان…

    پاسخ

    با سلام ، دروغه اصلا وام نمیدهند

    پاسخ

    تبلیغ زیاداست ولی حقیقت چیز دگریما مستجرا جز ایرانی نیستیم مستعجر یعنی بیگانه بماها وام نمیدن همچنین درشهرقادراباد فارس بکسانی وام میدن که حداقل دستشون به دهنشون برسه نه ما بدبخت وبیچارها

    پاسخ

    سلام قابل توجه دولت محترم
    وام ودیعه مسکن 1402
    نمیتونم ثبت نام کنم بانکی برای ثبت در کار نیست
    یا میدید یا از خرخرتون خارج میکنم این چه وضعیه یه دونه وام 40تومنیه دیگه وام های کلان جلو چشمم گرفتن 800000000تومان عرض یک هفته

    وای به حالتون

    پاسخ

    دوست عزیز طرف خطش رو بفروشم نابود میشه چون کارش با این خط مگه نفهمیدی میگه من طراح هستم . چقدر دیدگاهمون نصبت به بعضی مشاغل واین گ اگر نمیتونی کاری بکنی حداقعال چرا نگو

    پاسخ

    آقای وزیر ازکجا برجی ۱۰تومن قسط پرداخت کنم منی که حقوقم ۸ت هست .یه صحبتی با صولت بکن.

    پاسخ

    باسلام دوستان منم اردیبهشت ۴۰۲رفتم پیشخوان و همه مراحل انجام شد بانک ملت و انتخاب کردم حالا ب امید این ک ضامنی بیاد نیاد ولی بانک گفتن جلوی وام ودیعه بسته هستش در واقع بودجه نیست مردمو مسخره کردم ب خدا

    پاسخ

    سلام بنده هم از پارسال برای وام ودیعه اقدام کردم دوتا از دوستانم وام رو تقریبا راحت دریافت کردن ولی من به سه تا بانک مراجعه کردم و گفتن دستورالعمل نیومده و از این حرفا. الان بفد از تماس با بانک مرکزی و سرپرستی یکی از اون سه بانک موفق شدم تشکیل پرونده بدهم. حالا درگیر جمع اوری مدارک ضامن هام هستم برای ۷۰ تومن دوتا ضامن میخواد

    پاسخ

    الکی! بنگاهی های متقلب صاحب خونه ها رو از مالیات می‌ترسونن و قولنامه هولوگرام نمیدن. و این وام ودیعه نیازمند کد هولوگرام است.

    پاسخ

    همش دروغ و تبلیغه وقتی میری بانک صدتا بهونه میارن

    پاسخ

    این هم یک دروغ دیگر کدام وام فقط هزینه و اتلاف وقت مستاجر و آخر هم یک جواب سربالا.

    پاسخ

    کدوم بانک هستش که وام بده

    پاسخ

    مالکیت خانه و زمین مسکونی را که هیچ هزینه ای برای مالک نداشته محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد ان به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد مشکل مسکن حل خواهد شد و دلالان و سرمایه داران بعضا نفوذی برای انقراض نسل ایران دیگر نمیتوانند انرا گروگان بگیرند

    پاسخ

    آخه این مجلس چه مجلسی‌ها که همشون میرن اونجا چرت میزنن وبرای شاسی بلند لایهه میدن کدام مجلس که تا کنون مردم وکشورشووووووون دارای نفت وگاز معادن طلا مس سرب ووووو در اصل روی گنج نشسته اند اما در آتش گرفتار کدوم مجلس عامو ایران شده ویران آخه دویست میلیون آقا دومتر آپارتمان هم نمیدن آنوقت بدن برای اجاره کردن خانه ولی درست مردم نفهمیدن باید هوشیار بود آقا سیصد میلیون وام قراره قراره ها بدن که معلوم نیست گیر کی بیاد باحتمال زیاد مافیا بهتر بتونه این وام رو بگیره اونم نه برای اجاره خونه برای چادر مسافرتی هستش بدون آشپزخانه وسرویس بهداشتی اجاره نشینا بشتابید پول چندکیلو برنج وگوشت و مرغه اونم اگه کم بخوری برای دوماهه مجلس بهارستان بهشته موعوده والا نمیبینی چقدر دستو پا میزنن ازحالا برای رای ….ههههه

    پاسخ

    رفتم بانک با احترام تحویلم گرفتن، چایی آوردن واسم، زیر کولر مدارکم رو تحویل و فرم ها رو پر کردم 2 ساعته هم اس ام اسش اومد واریز شد بعد از بانک زنگ زدن گفتن ما 1 ساعته وام رو میدیم با عرض معذرت 1 ساعت دیر کرد داشت به خاطر مشکل سیستم بانک خلاصه از خواب بیدار شدم دیدم هنوز من 2 ساله دنباله این وامم.

    پاسخ

    سلام والا من به همه شعب بانک صادرات رفتم گفتم از اول برج ۱ انتخاب کردم خبری نیست گفتن همچین وامی ابلاغ نشده یعنی ول معطلی

    پاسخ

    لفا همکاری کنید اینهارزق ما هاست

    پاسخ

    باسلام
    من رفتم بانک گیر دادن باید کسر از حقوق بیارم باید کارمند رسمی باش یا وام ودیعه نمیدیم
    من از کجا بیارم .یعنی برایه وام ۴۰م باید این جوری پدر مردم در بیارن

    پاسخ

    سلام این وامها برای دوستان و آشنایان هست زور نزنید وسلام

    پاسخ

    برای وام ببانگها که مراجعه میکنیم میگن بود جه نیست ویکی از بانگها رییسش گفت بمحض اعلام همه کار مندان بانگ رفتن از فامیلان واقوامشان قولنامه درست کردن وکل بودجه ودیعه مسکن را گرفتن ودیگه بودجه ندا ریم

    پاسخ

    باسلام.خدا هیچ بنده ای رو اول جلوی زن و بچه اش بعد جلوی تنها دارایی زندگیش که مادرشه مثل من شرمنده نکنه.ما رباط کریم میشینیم صاحبخانه داره بیرونمون میکنه خداروشکر وام ودیعه مسکن هم که دروغ بزرگیه و برای سرگرم کردنمونه.فقط خدا کمکمون کنه

    پاسخ

    اون احمقی که شرایط دریافت این وام رو گذاشته نفهمیده که اجاره نامه کدرهگیری معتبر رو بعد از پرداخت مبلغ پیش پرداخت میدن ، اگر طرف قولنامه بنویسه یعنی پول رو داده و این وام هملا به کسایی پرداخت میشه که اجاره نامه سوری درست میکنن یا با صاحبخونه فامیلن چون طرف تا پول ودیعه رو نده باهاش نمیبندن

    پاسخ

    سلام گلم تبلیغات نیست ما گرفتیم ففط بعضی از بانک ها رئسای بی سواد و بدون اینکه پیگیر ابلاغ هایی که براشون میرسه حرف الکی میزنن لطفا برای ثبت و پیگیری و شکایت وام ودیعه مسکن از بانک ها با شماره 0212706 تماس بگیر ببین چه طور وام بدن، وام ودیعه بدون حساب داشتن در آن بانک هست چه برسه به حساب جاری و پس انداز،

    پاسخ

    سلام و درود، وام ودیعه مسکن هنوز افزایش پیدا نکرده تهران 100میلیون ،کلان شهرها 70میلیون ،و سایر شهرستانها 40میلیون ابتدا باید پیش ثبت نام انجام بشه اگه حائز شرایط بودین بعد کد رهگیری هولوگرام دار دریافت کنین و انتخاب بانک انجام بدین که تمام این مراحل باید از طریق کافی نت و دفاتر املاک که شرایط کد رهگیری را دارن انجام بشه بعد اینکه انتخاب بانک انجام دادین دیگه بانک ملزم به پرداخت میشه فقط ممکنه تو زمانش یکم دیر یا زود بشه ، اگه کسی خواست صفر تا صد این مراحل واسش انجام بشه با این شماره تماس بگیرین یا از طریق ،روبیکا ،ایتا،سروش و… پیام بدین من در خدمتم و کامل راهنمایی خواهم کرد و تمام این مراحل را انجام میدم 09155863821

    پاسخ

    سلام خدمت شما عزیزان والا من ۷۰ تومن وام گرفتم با سود ۲۳ درصد ماهی ۲ میلیون قسطشه ۵ ساله یعنی ۵۰ میلیون تومن سودشه کجای دنیا اینقدر بهره از مستاجر میگیرن خداازشون نگذره

    پاسخ

    وقتی که وامی در کار نیست چرا مردم را سروکار میزارید

    پاسخ