coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

همه چیز درباره وام ودیعه مسکن 1402 ؛ مبلغ وام، زمان دریافت و لیست بانک‌های عرضه‌کننده

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 چقدر است؟ شرایط جدید دریافت وام ودیعه مسکن ویژه مستاجران چگونه بوده، نحوه ثبت نام این وام چگونه است و همچنین زمان دریافت این وام چه موقع است؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه با تکراتو همراه باشید.

وام ودیعه مسکن که هرساله به مستاجران پرداخت می‌شود، از جمله تسهیلات دولتی است که برای کمک به مستاجران در شرایط عجیب بازار مسکن کشور در نظرگرفته شده و مبلغ آن بسته به موقعیت جغرافیایی متقاضی از نظر کلان‌شهر، شهر یا شهرستان متفاوت است.

چندی پیش روح‌الله اکبری، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به پرداخت وام کمک ‌ودیعه مسکن به مستأجران درباره مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 توضیحاتی را ارائه کرد.

اکبری در واکنش به این پرسش که آیا پرداخت وام کمک ‌ودیعه مسکن به ابلاغیه جدیدی از سوی بانک مرکزی نیازمند بوده، بیان داشت:

خیر، نیازی به ابلاغیه جدید نیست و از سال قبل این وام به اجاره‌نشین‌ها پرداخت شده است.

بنابراین، وام کمک هزینه اجاره مسکن در سال 1402 نیز به قوت خود باقی بوده و مستاجران نیز می‌توانند برای دریافت این وام، در سامانه ودیعه مسکن به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir ثبت نام نمایند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مبلغ وام ودیعه مسکن 1402

در اواخر فروردین ماه سال جاری نیز «علی فرنام»، پژوهشگر مسکن و شهرسازی ضمن اشاره به بازار اجاره مسکن به عنوان یکی از بخش‌های بسیار مهم ولی رها شده کشور عنوان کرد: «کمترین حمایت‌ها از مستأجران صورت گرفته است.»

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402
مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 چقدر است؟

فرنام ضمن تاکید بر لزوم «تمدید پرداخت وام ودیعه مسکن در سال 1402 و بیان این‌که عدد وام یعنی 100 میلیون تومان (برای تهران) با شرایط امسال همخوانی چندانی ندارد»، افزود:

این اقدام آبی روی آتش است و تورم یک سال اخیر در بخش مسکن را برای اجاره‌نشین‌ها پوشش خواهد داد. طی سال‌های اخیر بین 200 تا 300 هزار مستأجر از این وام استفاده کرده و حداقل دیگر جابه‌جا نشده‌اند.

وی در پایان با اشاره به برنامه پرداخت وام 70 و 40 میلیون تومانی در کلان‌شهرها و سایر شهرها به عنوان مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 خاطرنشان کرد: «مستأجری که قراردادش تمام شده است، می‌تواند با استفاده از وام ودیعه یک سال دیگر در واحد مسکونی اجاره‌ای سکونت داشته باشد.»

بنابراین مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 به طور خلاصه بدین شرح است:

  • تهران: 100 میلیون تومان
  • کلان‌شهرها: 70 میلیون تومان
  • سایر شهرها: 40 میلیون تومان

آپدیت 3 آبان: به گزارش تکراتو و به نقل از شرق، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود نوشت:

امروز چهارشنبه سوم آبان 1402 در دولت افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: زمان دقیق واریز سود سهام عدالت ؛ مبلغ سود سهام عدالت 1402 چقدر است؟

افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن 1402 در هاله‌ای از ابهام

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ماده 11 طرح دو فوریتی ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، با افزایش وام ودیعه مسکن در سال اول اجرای این قانون در تهران به 200 میلیون تومان موافقت کردند.

مدارک و نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن 1402

با توجه به در نظر گرفتن رقم مذکور برای پایتخت، وام 150 میلیون تومانی برای کلان‌شهرها و 100 میلیون تومان برای سایر شهرستان‌ها، به نظر می‌رسد متقاضیان همچنان همان ارقام قبلی را دریافت کرده و هنوز خبری از وام 200 میلیون تومانی نیست!

وام ودیعه مسکن تا پایان سال پرداخت می‌شود

طبق اعلام بانک مرکزی، پیرو نامه شماره 1687‏‏/02 مورخ 07‏‏/01‏‏/1402 درخصوص اعطای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از محل منابع موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن و حسب تصمیمات متخذه در پانزدهمین جلسه کمیسیون عملیات پولی و اعتباری مورخ 22‏/06‏/1402 مقرر شد:

به‌منظور حمایت از مستأجرین و در راستای اجرای مصوبه مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 شورای پول و اعتبار، اعطای تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از محل منابع بانکی موضوع ماده(4) قانون جهش تولید مسکن در قالب سقف کلی مصوب شورای پول و اعتبار مورخ 3‏‏‏/3‏‏‏/1401 (400 هزار میلیارد ریال) و سهمیه‌های ابلاغی به بانک‌های عامل تا پایان سال 1402 تداوم یابد.

مبلغ وام ودیعه مسکن 1402

به گزارش تسنیم، سقف تسهیلات اعطایی ودیعه مسکن، حسب درخواست متقاضی و ضوابط اعطای تسهیلات بانکی در مناطق شهری کشور در تهران، کلان‌شهرها و سایر شهرها به‌ترتیب 100 میلیون تومان، ‌70 میلیون و 40 میلیون تومان است. طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی بانک مرکزی، تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر 5 سال قابل پرداخت است.

کدام بانک ها وام ودیعه مسکن می‌دهند

19 بانک مسکن، ملی، سپه، پست‌بانک، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، کارآفرین، سامان، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، سینا، آینده، شهر، گردشگری، ایران‌زمین، خاورمیانه و مؤسسه اعتباری ملل باید تسهیلات ودیعه مسکن را به اجاره‌نشین‌های واجد شرایط پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: وام 500 میلیون تومانی زوج‌های روستایی دهه شصتی

شرایط جدید وام ودیعه مسکن مستاجران در سال 1402

از جمله شرایط جدید و اصلی وام ودیعه مسکن مستاجران 1402 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی وام باید از سال 1384 تاکنون سابقه دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی نداشته باشد.
  • متقاضی وام ودیعه مسکن بایستی حتما 5 سال در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشد.
  • متقاضی وام مسکن باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.
  • متقاضی وام ودیعه مسکن و افرادی که تحت سرپرستی دارد نباید صاحب زمین یا واحد مسکونی باشند.
  • متقاضیان زن متاهل برای بهره‌مندی از مزایای این وام، می‌بایست برای دریافت وام مسکن، تعهدنامه محضری از طرف همسر خود مبنی بر واگذاری امتیاز وام مسکن را دارا باشند.
  • زنان خودسرپرست برای مشمول شدن وام ودیعه مسکن باید حداقل 35 سال سن داشته باشند.
  • نخبگان علمی و معلولین جسمی، حرکتی با حداقل 20 سال سن و با ارائه مدارک و اسناد مربوطه مشمول وام ودیعه مسکن هستند.

مدارک وام ودیعه مسکن 1402

اصلی‌ترین مدارک لازم برای دریافت وام ودیعه مسکن 1402 به جز شناسنامه و کارت ملی، اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات است که بایستی در سامانه بارگذاری شده باشد. بعد از این، یکی از شعبه‌های بانک برای متقاضی مشخص می‌شود و از زمان دریافت پیامک تایید، متقاضی 14 روز فرصت دارد تا مدارک خود را به بانک ارائه داده و ضمن معرفی ضامن‌ها، وام را دریافت کند. در صورت پایان این مهلت، درخواست متقاضی رد می‌شود.

هنگام مراجعه حضوری و تکمیل فرایند دریافت وام، به‌همراه داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، اجاره‌نامه رسمی دارای کد رهگیری، گواهی کسر از حقوق یا مستمری به‌همراه شماره حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، الزامی است؛ درغیر‌این‌صورت، متقاضی باید سفته ارائه دهد.

همچنین، ضامن باید گواهی کسر از حقوق و گواهی حقوق مستمری از نهادهای دولتی یا به‌جای آن‌ها چک و سفته ارائه دهد. بازپرداخت وام ودیعه مسکن پنج‌ساله و سود آن 23 درصد است و مستأجرها تا زمان پایان اقساط وام نمی‌توانند دوباره از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط، مبلغ و قسط وام ودیعه مسکن 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (348 نظر)

    خدا براتون نسازه ایشالا…پدر مردمو در آوردید..میاید اینجا حرفای قشنگ قشنگ میزنید..ولی در عمل مردم رو به مسخره گرفتید..وام کجا بود بابا..هر بانکی که بگی رفتم..میگه وام مسکن کجا بود هر چی دولت میگه چرتو پرته… ما بوجه نداریم

    پاسخ

    خودشون کلی توی بوق و کرنا کردن که تصویب کردیم ابلاااااااغشو زدیم برای بانک‌ها که امسال مبلغ وام زیاد شده حتی بارها زیر نویس تلویزیون زدن که برای تهرانی ها 200 تا 250 میلیون و برای کلانشهرهای دیگه 150 میلیون وام پرداخت میکنیم.اینو دیگه ما توی مجلس تصویب نکردیم که زیرنویس تلویزیونم که ما نمینویسم.رفتم بانک میگه 70 تومن بیشتر نمیدیم.آخه بنده خدا 70 تومن که
    مبلغ پرداختی وام انتهای سال 1401 بووود.خیلی راحتم هیچکس برا خودش نمیذاره.بعد اونی که سطح مرفه جامعه هست میره یه قرارداد سوری میبره همون 150 رو بهش میدن میگن بفرمایید نوش جونتون

    پاسخ

    بعد از یک سال تازه ضامن جور کردم رفتم بانک، گفتن بخش نامه اومده جلوی وام‌ها و بستن شما همون یه بارو بدین دومی پیشکش

    پاسخ

    سلام من معلول شدید ومددجوی بهزیستی هستم درضمن دخترم نیز معلول ذهنی است اقایان مسعول مستاجرم وصاحبخانه ۱۰ روز مهلت داده که تخلیه کنم به بهزیستی مراجعه کردیم که چکار کنیم گفتند باید ازتهراندستوربیاید هیچکدامازبانکها برای ۵۰ میلیون وام چنان شرایتی گذاشتند که باید صاحب خنه باشی تابتوانی ۵۰م وام بگیری

    پاسخ

    لعنت خدا ب این دولتی ک تو این مملکت داریم ، اگه این دولت دلش بحال مستاجرها و قشر مستضعف جامعه می‌سوخت هیچ وقت برای گرفتن وام این همه سختگیری نمی‌کرد ، از پارسال ک وام ودیعه مسکن 100 میلیون بود تا امسال ک 200 م شده دنبال دونفر ضامن رسمی هستم هیچ شیر پاک خورده ای ضامن ام نشد حتی گفتم هر کسی ضامن ام بس 10 میلیون بهش میدم ،اخه سگ تو روح همچین دولتی بشه مگه سرمایه ایران کم هستش ،اگه واقعاً دلسوزه مستأجرا یا قشر مستضعف جامعه هستش خود حرومزاده ب همه مستأجرا ب نوبت این وام و بلاعوض بده ، چی میشه میترسن حرومزاده هاشون اون طرف آب کمتر ب تفریح و عشق و حالشون برسن یا میترسن تخم سگهاشون از لحاظ هزینه کم بیارن ، آخه این حرومزاده های بی پدرومادر مملکتی برای مردم ساده و بدبخت ایران درست نکردن ک مردم بتونن از لحاظ اقتصادی و کرایه خونه ی نفس راحت بکشن ، خدا لعنتشون کنه ، خدا ب زمین گرم بزنتشون ک این ملت و بخاک سیاه نشوندن ، الهی ک آه و ناله های هر چی مظلوم و بیچاره هست تو این مملکت از جون‌شون از زندگیشون از بچه هاشون دربیاد ، لعنت خدا ب این جمهوری اسلامی ، لعنت خدا ب هرچی ظالم و مفت خور هستش ، لعنت خدا ب هرچی اخوندو طوله سگ هاشون ، لعنت خدا ب هر کسی ک این لقمه رو تو سفره های مردم بدبخت و ساده ایرانیان گذاشت ، تف ب ذات همه دست اندرکاران این مملکت ب اصطلاح اسلامی ، هر چند راست گفتن هرچی ک ظالم سالمه ،

    پاسخ

    با سلام بنده بانک سامان را انتخاب کردم و رفتم سراغ بانک سامان بعد از چند دفعه مراجعه تا بعد گفتند بروید اول درخواست اعتبار سنجی بدهید بعد که بنده اعتبارسنجی انجام دادم رفت بانک گفتند پیامی برای ما نیامده است خیلی جالب تا رفتم داخل کاربرین دیدم زده به دلیل عدم مراجعه باطل گردید این است پرداخت وام و سر کار گذاشتن مردم که به راحتی بانک سامان شعبه خانه اصفهان به شعور مردم اهانت می کند

    پاسخ

    فقط تبلیغ می‌کنید همش دروغه میریم بانک میگه نداریم هنچین وامی

    پاسخ

    سلام به مستاجران جزیره قشم هم کمک کنید نه ماشین نه خونه دارن اکثرآ و کارگر چرا فقط شهرستانها

    پاسخ

    من نمیدونم اندیشه مگه جز شهرستان حساب میشه که ثبت نام کردم سیستم میزنه چهل تومن تعلق میگیره واقعا رو چه مبنایی محاسبه میکنید اصلا فکر مستاجر ها نیستید یه وامی هم که میخوایید بدید ۳۰ درصد هم سود اضافه کنید بهش باز بازی در میارید حالا اگه کارمند بانک باشهطرف وام چند صد میلیونی میگیره با سود ۴ درصد عدالت علی یعنی این

    پاسخ

    با سلام، تو را به خدا اینقدر با اعصاب مردم بازی نکنید، بخدا به هر بانکی که معرفی میشم و در سیستم اعتبار پرداخت داره مراجعه میکنم، میگه نداریم، چون پول زیاد در حساب نداری ،یعنی اعتبار نداری،اگه پول زیاد داشتم اولا مستاجر نبودم یا حداقل پول رهن داشتم

    پاسخ

    سلام دوستان کسی میتونه ضامن بشه مبلغ وامم 40 ملیون هست اگه کسی میتونه خواهشا بهم زنگ بزنه کرج هستم مبلغ توافقی راضیش میکنم واقعا به این پول احتیاج دارم ممنون 09115696079

    پاسخ

    سلام
    آقا رضا نه با خط شما کار دارم نه با چیز دیگه اگه از کارت مطمئن هستی برو سراغ کسی بهت پول بهره ای بده من خودم گیر میکنم این کارو میکنم هم یک روزه میگیرم هم میگم خدا پدرشو بیامرزه ای این حرومه ای این فلانه اینا رو ول کن
    اینا همش چرته من هیچی نداشتم
    ولی با این کارم که قسط دادم من همه چیزمو اوکی کردم حالا برو بانک
    بانک میگه برو ضامن بیار دو نفر یکیش مکس بال نزده ماده یکی از ضامنها کروکدیل ندو چون اگه بدوباشه نمیشه گرفتتش

    پاسخ

    دو تا ضامن دولتی و یکی از ضامن ها دارای دست چک که ی برگم‌چک بده این همه دنگو فنگ فقط بخاطر صد تومنی بعدش تو سایت شرایط ضمانت چیز دیگه ای هستش بانک‌میری ی چیز دیگه بهت میگه کلا تو بازیم

    پاسخ

    وامهای ودیعه مسکن سه ماه است ثبت نام کردم ولی اعتبارندارند بانکها و پرداختی ندارندطبق گفته خودشعبه های بانک اهوازکه گفتندپول نیست ودستورازبانک مرکزی است

    پاسخ

    چرا تو ایران همش باید با وام زندگی کنیم اینها همش برنامه است برای سر کیسه کردن مردم

    پاسخ

    سلام دروغ محضه من بخدا 10بانک رفتم 10تا بانک از طریق سایت ثبت نام کردم همشون میگفتن نداریم یا مسئولمون نیست

    پاسخ

    به ولله قسم همش دروغ است فقط سرکاریه

    پاسخ

    ۴۰ وچند ساله بریدید و دوختید
    ما اعتقاد داریم که تمام ملک زمین مال خداست
    او در نهایت تصمیم می‌گیرد
    با آمدن موج الکترونیک خیلی از مسئله ها به دست کسی دیگر درست خواهد شد
    هرچه شما انجام ندادید افرادی خواهند آمد که بهتر از افراد بی کفایت کار خواهد کرد

    پاسخ

    یعنی کلان شهر ها همان قیمت پارسال هست
    اگر بگویم در شهرهای بزرگ هم دست کمی از تهران ندارد، باور کنید
    ۴۰ وچند ساله بریدید و دوختید
    ما اعتقاد داریم که تمام ملک زمین مال خداست
    او در نهایت تصمیم می‌گیرد
    با آمدن موج الکترونیک خیلی از مسئله ها به دست کسی دیگر درست خواهد شد
    هرچه شما انجام ندادید افرادی خواهند آمد که بهتر از افراد بی کفایت کار خواهد کرد

    پاسخ

    خجالت بکشید این دولت فقط کارش سر کار گذاشتن مردمه من الان سه ماهه به بانک ملی معرفی شدم ولی هیچ بانکی جوابگو نیست میگن بودجه نداریم به شعور مردم توهین نکنید لعنت به همه بزرگان دولتی کشور

    پاسخ

    جناب رییس جمهور و نمایندگان و بانک هایی ک با ملت عین داعشی ها رفتار میکنید سال ۱۴۰۲داره تموم میشه شما هنوز دارین تصمیم میگیرن وام ودیعه فلان بیصاره پدرمون دراومده خانواده ها از هم پاشیده شده همه درگیر طلاق هستن.تا کی می‌خواین با حرفاتون مردم سرگرم کنید. ای داد بیداد خدایا به دادمون برس

    پاسخ

    سیر از گرسنه خبر نداره یعنی از سیری مست شده ولایعقل
    سواره از پیاده خبر نداره
    مسئولی که به روز قیامت وپرسش شب اول قبر اعتقادی نداره
    وچند تا خونه داره کاری به مستاجر بیچاره نداره
    آه از آه مظلوم که غیر از خدا وامام زمان پناهی نداره

    پاسخ

    سیر از گرسنه خبر نداره یعنی از سیری مست شده ولایعقل
    سواره از پیاده خبر نداره
    مسئولی که به روز قیامت وپرسش شب اول قبر اعتقادی نداره
    وچند تا خونه داره کاری به مستاجر بیچاره نداره
    آه از آه مظلوم که غیر از خدا وامام زمان پناهی نداره

    پاسخ

    وقتی نظری میدی ک خوشایندشون نیست میگن تکراریه نمیشه ارسال کرد…لعنت به این مملکتی ک هنه چیش دروغ وکلکه

    پاسخ

    فقط حرفه مفته مفت مفت…لعنت به همشون

    پاسخ

    هوار برسید به داد مستأجر ها .یه خورده از این اختلاس را بگیرید بدید به این مردم فقیر .مگر ما گناه کردیم که تو ایران متولد شدیم .خدا از مسئولین نگذره که ما را به خاک سیاه نشوندن .

    پاسخ

    اصلا چرا وام!
    علی برکت الله زمین متروکه خونه مازاد تو تهران کم نداریم ،بعد یه امامزاده ایی تز داده تو جزیره ابوموسی زمین مجانی میدیم با وام ساخت بشرطی که بری اونجا زندگی کنی ،زندگی نکنی زمین و وام کنسله باید ضررو زیان دولت را هم پرداخت کنی،زمین و وام و زندگی توی جزیره ابوموسی به درد توی بنجل میخوره که از زیر پهن و پشکل پاشدی اومدی طهرون راه رفتنتم معلومه انگار همش یه کیسه یونجه پشتت بوده ،اگه شرف و غیرت داری و تو راس کاری اول مشگل معیشت این مردم محترم و با غیرت و حل کن ،زمین و وام و بانک و تزای ۱۰شاهی تو با خودت ببر تو همون ابوموسی پیاده کن اینا پیشکشت

    پاسخ

    سلام همش خرفای تکراریوالکی کدوم بانک وام ودیعه میده همش دروغ همش دروغ تحویل مستاجرای بدبخت میدید

    پاسخ

    این چه کمکیه که ۲۳ درصد سود داره و هر بانک واسه خودش یه قانونی گذاشته وامی که ۵ ساله هست رو بعضی بانکا دارن ۳ ساله میدن و اگه شرایطشونو قبول نکنی رد درخواست میزنن و جالب تر از همه اینکه بانک پاسارگاد در جواب درخواست بنده که یه زن سرپرست خانوار هستم میگه یا برو جواز کسبت رو بیار یا لیست بیمه جایی که کار میکنی الان کدوم کارفرما بیمه رد میکنه ؟؟🤣اگه بخوایم بیمه رد کنن از حقوق کم میشه هیچ نظارتی صورت نمیگیره متاسفانه

    پاسخ

    سلام خداشاهده که واجدشرایط دریافت وام ودیعه مسکن هستم اماباشرایط سختی که رؤسای شعبات بانکهاوضع میکنندمواجه شده ام دوساله که اسیر گرفتن وام ودیعه مسکن هستم خودم بازنشسته وحقوق بگیرازدولت هستم بایکبرگ گواهی کسر از حقوق خودم مشکل بنده روحل کنن تا به این وام کوفتی برسم

    پاسخ