;
coinex

گسترش همکاری اپل با هند ؛ تاتا الکترونیکس نسل جدید آیفون‌ها را تولید می‌کند

گسترش همکاری اپل با هند برای تولید سری جدید آیفون، نشان دهنده جدیت روزافزون هندی‌ها برای رقابت با چین در زمینه تولید محصولات الکترونیکی است.

بیش از نیم دهه است که گوشی‌های آیفون شرکت اپل در هندوستان اسمبل می‌شوند و اولین آیفون “ساخت هند”، آیفون Se بود که در سال 2017 در شرکت فاکس‌کان تولید شد. البته، شرکت اپل با شرکت‌های هندی دیگری هم همکاری دارد – از جمله ویسترون و پگاترون. اما با توجه به اینکه ویسترون تصمیم به کنار گذاشتن تولید آیفون در هند گرفته، کل سهام این شرکت توسط تاتا الکترونیکس خریداری شده و حالا این شرکت تبدیل به اولین کمپانی هندی می‌شود که آیفون تولید می‌کند.

تاتا الکترونیکس که زیرمجموعه تاتا گروپ است، محصولات بسیار متنوعی را به فروش می‌رساند؛ از نمک گرفته تا نرم‌افزار و ماشین. ظاهراً این شرکت، طی تراکنشی به ارزش 125 میلیون دلار، کل سهام شرکت ویسترون را خریده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گسترش همکاری اپل با هند

رجیو چندراسکر وزیر مشاور توسعهٔ مهارت و کارآفرینی هند در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، اعلام کرده که قرار است تاتا الکترونیکس نسل جدید آیفون‌ها را برای فروش در بازار هند و بازارهای جهانی تولید کند.

گسترش همکاری اپل با هند

ظاهراً قرار است این شرکت چند ملیتی خوشه‌ای بزرگ که سال 1868 تأسیس شد، گوشی‌های آیفون را در واحد مونتاژ شرکت ویسترون در نزدیکی شهر بنگلور هند تولید کند.

تولید نسل جدید آیفون توسط تاتا الکترونیکس ، گامی دیگر در راستای تحقق طرح «ساخت هند» ارائه شده از سوی نارندرا مودی نخست وزیر هند است. همچنین، این حرکت می‌تواند سایر برندهای تولیدکننده لوازم الکترونیک را هم تشویق به جایگزین کردن هند با چین کند تا پایگاه‌های تولید محصولاتشان را متنوع‌تر کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گسترش همکاری اپل با هند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع:  gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر