;
coinex

نشر اطلاعات نادرست دامن تیک تاک را گرفت؛ بهانه‌ای جدید در دست مقامات اتحادیه اروپا

نشر اطلاعات نادرست دامن تیک تاک را گرفته و حالا مدیرعامل این شبکه اجتماعی قصد دارد در این هفته به بروکسل سفر کرده و با مقامات اروپایی دیدار کند.

حدود دوماه پیش بود که تیک تاک به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اروپا 367 میلیون دلار جریمه شد. اخیرا نیز نشر اطلاعات نادرست خار چشم تیک تاک شده است.

طبق آخرین اخبار، مدیرعامل شرکت تیک‌تاک، شو زی چو، در این هفته به بروکسل سفر خواهد کرد تا دوشنبه و سه‌شنبه این هفته با مسئولان اتحادیه اروپا درباره مسائلی از جمله حفاظت از اطلاعات کاربران و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست گفت‌و‌گو کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نشر اطلاعات نادرست دامن تیک تاک را گرفت

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی تیک‌تاک تأیید کرده است که شو زی چو در دو روز مذکور با مسئولان کمیسیون اروپا از جمله «ورا یورووا»، معاون رئیس، «دیدیه ریندرز»، کمیسر دادگستری و «تیری برتون»، کمیسیون بازار داخلی اتحادیه اروپا ملاقات خواهد داشت. ظاهرا یورووا قرار است با مدیر جهانی هماهنگی با دولت‌ها از توییتر نیز جلسه داشته باشد.

این برای اولین بار است که مقامات اتحادیه اروپا پس از ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک توسط مسئولان دولتی با مدیر این شرکت دیدار خواهند داشت. در این جلسه، انتظار می‌رود مسئله پروژه Clover نیز مورد بحث قرار گیرد؛ به‌گونه‌ای که داده‌های شخصی کاربران تیک‌تاک در اتحادیه اروپا تحت نظر یک مرجع شخص ثالث قرار بگیرند.

نشر اطلاعات نادرست دامن تیک تاک را گرفت

برخی منابع آگاه ادعا می‌کنند این مهم با توجه به انتخابات پارلمان اروپا که برای سال 2024 در پیش بوده، از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین، در این دیدار، قوانین رقابت جدید اتحادیه اروپا نیز به احتمال زیاد مورد بحث قرار خواهند گرفت، زیرا شرکت بایت‌دنس به عنوان دروازه‌دار (Gatekeeper) شناخته شده است و باید تغییراتی در سازوکارهای خود اعمال کند.

تیک‌تاک در یک سال اخیر با چالش‌های زیادی در کشورهای مختلف مواجه شده است و به تازگی اعلام کرده که سه مرکز داده در ایرلند و دانمارک احداث خواهد کرد تا داده‌های کاربران اروپایی در این مناطق ذخیره شوند.

با توجه به این تحولات، دیدار مدیرعامل تیک‌تاک با مسئولان اتحادیه اروپا اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نشر اطلاعات نادرست توسط تیک تاک چیست؟ به نظر شما این جلسه مدیرعامل تیک‌تاک با مسئولان اتحادیه اروپا به چه نتایجی منتهی می‌شود؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر