;
coinex

تولید مودم 5G بسیار دشوار است؛ حتی برای اپل

تولید مودم 5G حتی برای شرکتی مانند اپل نیز به چالش بزرگی تبدیل شده است. این شرکت با وجود سال‌ها تلاش هنوز موفق نشده محصولی در حد مودم‌های کوالکام تولید کند.

مدت‌هاست که اپل در تلاش است به جای مودم‌های کوالکام از مودم‌های فایوجی داخلی خود در آیفون‌ها استفاده کند. با این حال تلاش‌های اپل چندان جواب‌گو نبوده و گفته می‌شود که توسعه چنین مودمی تا اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 طول خواهد کشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشکلات اپل برای تولید مودم 5G

همه ما شرکت کوالکام را با تراشه‌های اسنپدراگون که معمولا در پرچمداران اندرویدی یافت می‌شوند، می‌شناسیم. با این حال کوالکام علاوه بر پردازنده‌های قدرتمند، قطعات بسیاری را برای استفاده در گوشی‌ها و سایر محصولات هوشمند تولید می‌کند.

یکی از این قطعات مودم‌های فایوجی است که حتی اپل هم از آن برای تولید آیفون‌ها بهره می‌برد. با این حال این شرکت کوپرتینویی از مدت‌ها پیش تصمیم گرفت که به مودم‌های داخلی خود روی بیاورد. اما گزارش‌های جدید حاکی از آن است که فرآیند تولید مودم‌های اپل با موانع و پیچیدگی‌های فنی زیادی روبه‌رو شده و به احتمال زیاد انتشار آن تا سال 2026 به تاخیر بیفتد.

تولید مودم 5G
تولید مودم 5G

بر اساس گزارش بلومبرگ، تلاش‌های چند میلیارد دلاری اپل برای توسعه یک مودم فایوجی طبق برنامه پیش نمی‌رود. با اینکه این شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که تا سال 2025 مودم‌های 5G کوالکام را به مودم‌های 5G اپل تغییر خواهد داد، اکنون به نظر می‌رسد که حداقل تا پایان سال 2025 یا اوایل سال 2026 شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

طبق این گزارش، از سال 2018 هزاران کارمند با بودجه ۳ تریلیون دلاری روی پروژه مودم اپل به کار گرفته شده‌اند؛ اما با گذشت چندین سال، هنوز این شرکت تا موفقیت و رسیدن به فناوری کوالکام فاصله دارد. حتی گفته می‌شود که اپل فناوری ساخت مودم اینتل را به قیمت 1 میلیارد دلار خریده و تعداد زیادی از کارشناسان کوالکام و مدیاتک را استخدام کرده است، اما این‌طور که پیداست تمام این اقدامات نتیجه‌ای نداشته‌اند.

این گزارش می‌گوید که با وجود متخصصان حرفه‌ای که روی این پروژه کار می‌کنند، نسخه اولیه مودم اپل در حد رقبا نخواهد بود و حتی از mmWave (امواج میلی‌متری) نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

از دیگر مشکلاتی که اپل در روند توسعه و تولید با آن مواجه شده، بازنویسی برخی از کدهای اینتل و اجتناب از نقض پتنت‌های کوالکام است. اپل در حال حاضر برای هر آیفون ۹ دلار به کوالکام می‌پردازد و نمی‌تواند در مودم خود حق ثبت اختراعات کوالکام را زیر پا بگذارد.

تولید مودم 5G

همچنین گفته می‌شود که اپل در حال کار بر روی طراحی نیمه‌هادی بی‌سیم و بلوتوث برای جایگزینی اجزای Broadcom در داخل آیفون‌ها است. اما متاسفانه این پروژه هم با مشکلات خاص خود مواجه شده است. تمام این اتفاقات نشان می‌دهند که چگونه فناوری‌های پیچیده بسیاری در کنار یکدیگر قرار گرفته تا در قالب یک گوشی هوشمند در دستان شما قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره مشکلات اپل در تولید مودم 5G چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر