;
coinex

نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

نورالینک استارتاپ ایلان ماسک که در سال 2016 کار خود را در زمینه فناوری نورون‌ها آغاز کرده بود توانسته با جذب 43 میلیون دلار سرمایه جدید، ارزش خود را افزایش دهد.

نورالینک در سال 2017 به عموم معرفی شد و تا سال 2018 این شرکت در مورد کار خود پنهان کاری می‌کرد. استارتاپ ایلان ماسک پیش‌تر در سال 2019 توانسته بود 158 میلیون دلار سرمایه جذب کند. اکنون بر اساس اسناد سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مشخص شد که نورالینک توانسته 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد

استارتاپ ایلان ماسک که در زمینه توسعه ایمپلنت مغزی با قابلیت خواندن امواج مغز کار می‌کند توانسته با جذب سرمایه جدید، سرمایه خود را  از 280 میلیون دلار به 323 میلیون دلار در اوایل آگوست برساند.

این استارتاپ با ساخت یک ایمپلنت مغزی کوچک که از چندین الکترود تشکیل شده است، می‌تواند اطلاعات نورون‌ها را جمع‌آوری کند. با وجود تلاش‌های فراوان ایلان ماسک، درخواست‌های او برای دریافت تاییدیه از سمت FDA رد می شد. اما سرانجام در ماه مه، نورالینک موفق به کسب تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA برای انجام آزمایش‌های بالینی شد.

نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک 43 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرد
استارتاپ ایلان ماسک

باوجود جذب سرمایه و دریافت تاییدیه سازمان غذا و دارو، انتقاد‌ها نسبت به ایلان ماسک تمامی نداشت. یکی از انتقاد‌های وارده مربوط به محیط سمی این استارتاپ است. گفته می‌شود که نورالینک برای آزمایش ایمپلنت خود، به میمون‌های زیادی آسیب وارد کرده است.

بررسی‌های سازمان‌های دولتی هم نتیجه‌ای نداشت و مدرکی مبنی بر آسیب به حیوانات در آزمایشات نورالینک یافت نشد. اما قانون‌گذاران در ماه جاری میلادی از سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا خواستند تا درباره تعداد زیاد حیواناتی که در هنگام آزمایش‌ها جان خود را از دست داده‌اند، تحقیق کند.

با وجود تمامی این انتقاد‌ها ایلان ماسک توانسته 43 میلیون دلار سرمایه جدید برای استارتاپ خود جذب کند. نورالینک اخیراً اطلاعاتی درباره ارزش بازار خود منتشر نکرده است، اما با جذب سرمایه جدید، باید از ارزش بازار 5 میلیارد دلاری خود بالاتر رفته باشد. در سرمایه‌گذاری جدید نورالینک 32 سرمایه‌گذار مشارکت داشته‌اند. بیشترین سرمایه‌گذاری به شرکت Founders Fund، شرکت سرمایه‌گذاری «پیتر تیل» مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد با جذب سرمایه جدید دوباره توجه‌های زیادی معطوف کارهای استارتاپ ایلان ماسک شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نورالینک، استارتاپ ایلان ماسک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر