;
coinex

رشد تولید پنل نمایشگر آیفون 15 پرو و پرو مکس از محبوبیت بیشتر این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل خبر می‌دهد

طبق آماری که DSCC منتشر کرده، افزایش محبوبیت و فروش سری آیفون 15 منجر به رشد تولید پنل نمایشگر آیفون 15 پرو و پرو مکس نسبت به نسل قبل شده است.

شرکت مشاورین زنجیره تامین نمایش یا به اختصار، DSCC، در گزارش اخیر خود افزایش قابل توجهی در حمل و نقل پنل برای سری iPhone 15 را اعلام کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند که تحویل پنل‌ها در مقایسه با سری آیفون 14 در همان دوره تا اکتبر و نسبت به دوره مشابه برای آیفون 13 در سال 2021 به ترتیب 16% و 21% رشد داشته است.

همچنین، گزارش DSCC به روند رو به افزایش محبوبیت مدل‌های پرو آیفون 15، به خصوص در ماه اکتبر، اشاره می‌کند. نسخه‌های پرو سهم قابل توجهی از کل پنل‌های حمل و نقل را به خود اختصاص داده‌اند؛ به طوری که مدل های پرو سهم قابل توجه 71 درصدی از کل پنل های ارسال شده را به خود اختصاص دادند که نسبت به سهم 65 درصدی ثبت شده در سپتامبر افزایش قابل توجهی دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رشد تولید پنل نمایشگر آیفون 15 پرو و پرو مکس در پی فروش بیشتر این سری

لازم به ذکر است که قیمت پایه بالاتر iPhone 15 Pro Max، که با 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت 1,199 دلار عرضه می‌شود، نسبت به نسل قبلی خود، یعنی iPhone 14 Pro Max با 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و قیمت 1,099 دلار، تأثیر زیادی بر قیمت فروش متوسط (ASP) دارد.

قیمت فروش متوسط سری iPhone 15 نسبت به سری iPhone 14 پنج درصد رشد داشته است. این نشان می‌دهد که مشتریان تمایل دارند نسخه‌های با حافظه ذخیره‌سازی بالاتر را انتخاب کنند.

شرکت Samsung Display (SDC) که به عنوان یکی از عوامل کلیدی در زنجیره تامین اپل به حساب می‌آید، به طور قابل توجهی در تولید نمایشگر آیفون 15 پرو و پرو مکس نقش دارد و با آمار سهم تأمین 81 درصدی از پنل‌ها از ماه ژوئن تا اکتبر، سامسونگ دیسپلی به عنوان تأمین کننده قابل اعتماد و پایدار برای اپل باقی می‌ماند.

این روند با توجه به سال‌های 2023، 2022 و 2021 که شرکت سامسونگ دیسپلی نقش کلیدی در تأمین پنل برای هر چهار مدل iPhone داشت، منطقی به نظر می‌رسد.

نمایشگر آیفون 15 پرو

با این حال، اخیراً سایر تأمین کنندگان صفحه‌نمایش نیز وارد صحنه شده‌اند. LG Display (LGD) ارسال صفحه‌نمایش آیفون 15 پرو و پرو مکس را در ماه سپتامبر آغاز کرد و تا ماه اکتبر، 18 درصد سهم آن مدل‌ها را تضمین کرد. علاوه بر این، شرکت BOE که یکی دیگر از تولید‌کنندگان صفحه نمایش در بازار به شمار می‌رود، ماه گذشته وارد زنجیره تامین شد و با سهم یک درصدی برای سری آیفون 15 به یاری اپل شتافت.

مدل‌های پرو آیفون در بین مردم به طور گسترده‌ای محبوب شده‌اند. مدیر تحقیقات ارشد DSCC، دیوید نارانخو، نیز باور دارد که مدل‌های iPhone 15 Pro در طول دوره ژوئن تا اکتبر سهم بالاتری را نسبت به مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 13 Pro دارند.

به طور کلی، مدل‌های آیفون 15 پرو با سهم 64 درصدی، آمار سهم 54 درصدی ثبت شده برای سری iPhone 14 و iPhone 13 را در همان دوره کنار می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش تولید نمایشگر آیفون 15 پرو و پرو مکس در پی فروش بیشتر این سری نسبت به نسل قبل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر