;
coinex

آپدیت امنیتی مرورگر کروم ؛ کروم را به‌روزرسانی کنید تا از آسیب کدهای مخرب در امان بمانید

با آپدیت امنیتی مرورگر کروم از نفوذ و رسوخ مهاجمان و هکران به سیستم خود جلوگیری کنید. سریعا و قبل از آنکه دیر شود نسبت به دانلود این به‌روزرسانی اقدام کنید.

همان‌طور که می‌دانید یک کد مخرب فعال قادر است سیستم شما را در برابر سرقت اطلاعات و داده‌ها به شدت آسیب‌پذیر کند. به همین دلیل گوگل با به‌روزرسانی امنیتی جدید خود سعی در حل این مشکل دارد. این به‌روزرسانی امنیتی به تازگی برای برخی از کاربران در مک، لینوکس و ویندوز منتشر شده و آسیب‌پذیری و امکان حملات سایبری را به حداقل رسانده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آپدیت امنیتی مرورگر کروم

روز سه‌شنبه گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که به خوبی از وجود یک کد مخرب در شناسه CVE-2023-6345 آگاه است و در تلاش است تا این مشکل را حل کند. این آسیب‌پذیری برای اولین بار در تاریخ ۲۴ نوامبر توسط دو محقق امنیتی که در گروه تحلیل تهدیدات گوگل (TAG) کار می‌کنند، کشف شد.

آپدیت امنیتی مرورگر کروم

گوگل هنوز جزئیات زیادی درباره اکسپلویت CVE-2023-6345 منتشر نکرده و این مسئله قابل درک است؛ چرا که به گفته Android Central گوگل هم مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری، ترجیح می‌دهد اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌ و کدهای مخرب را تا زمان برطرف شدن آن‌ها، مخفی نگه دارد.

پخش و انتشار این اطلاعات می‌تواند زمینه سواستفاده از کاربران کروم را برای مهاجمان هموار‌تر کند. اگرچه مسلم است که تا پیش از کشف این نقص امنیتی، افراد زیادی از طریق این نقطه آسیب‌پذیر مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر تنها می‌دانیم که CVE-2023-6345 کتابخانه منبع باز موتور گرافیکی کروم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حداقل خطری که این اکسپلویت ایجاد می‌کند دادن دسترسی به یک مهاجم برای سرقت داده‌های خصوصی کاربران و آلوده کردن سیستم آسیب‌پذیر آن‌ها از طریق فایل‌ها و کدهای مخرب است.

اگر به‌روزرسانی خودکار مرورگر کروم را فعال کرده باشید این آپدیت خود به خود دانلود شده و نیازی به اقدام دستی نیست. اما محض اطمینان بهتر است ورژن کروم خود را در تنظیمات چک کنید تا سیستم شما از هر گونه خطری در امان باشد.

آخرین نسخه این مرورگر در مک و لینوکس 119.0.6045.199 و در ویندوز 119.0.6045.199/.200 است. گوگل گفته است که این آپدیت به تدریج در هفته‌های آینده برای عموم کاربران منتشر خواهد شد، بنابراین اگر آن را در تظیمات پیدا نکردید نگران نباشید و صبر کنید تا به‌روزرسانی در دسترس همگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره آپدیت امنیتی مرورگر کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: theverge

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر