;
coinex

مدیران عامل متا، ایکس، تیک تاک، اسنپ و دیسکورد در مورد امنیت آنلاین کودکان در مقابل مجلس سنا شهادت خواهند داد

در تاریخ 31 ژانویه 2024 (11 بهمن)، برخی از بزرگترین شخصیت‌های صنعت فناوری در جهان به سنای ایالات متحده آمریکا دعوت شده‌اند تا درباره‌ی موضوع امنیت آنلاین کودکان شهادت دهند.

کمیته قضایی سنا اعلام کرد که مایکل زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا، لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس، شو زی چو، مدیرعامل تیک تاک، ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، و جیسون سیترون، مدیرعامل دیسکورد، دعوت شده‌اند تا در مورد این موضوع در جلسه‌ی رسمی سنا شهادت بدهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


امنیت آنلاین کودکان چگونه تامین خواهد شد؟

بر اساس گزارش‌های ورج، دیک دوربین و لیندسی گراهام، دو سناتور آمریکایی، احضاریه‌ها را اوایل این ماه به یاکارینو، اشپیگل و سیترون ارسال کردند. همچنین، مارک زاکربرگ و مدیرعامل تیک تاک به طور داوطلبانه در این جلسه شهادت خواهند داد. سناتورها توضیح دادند که مدیرعامل‌های شرکت‌های فناوری فرصتی خواهند داشت تا در مورد شکست خود در حفاظت آنلاین از کودکان شهادت دهند.

در حال حاضر، شکایت‌های فراوانی از ده‌ها ایالت به متا (که شامل فیسبوک و اینستاگرام می‌شود) ارائه شده است. علاوه بر این، چندین ایالت در سراسر آمریکا نیز علیه شرکت‌های فناوری  از جمله متا، بایت‌دنس، آلفابت و اسنپ، شکایت کرده و آن‌ها را به استفاده از روش‌های اعتیادآور برای کودکان متهم کرده‌اند.

امنیت آنلاین کودکان
امنیت آنلاین کودکان

سناتورها به این منظور طی بیانیه‌ای مشترک اظهار داشتند: «از ابتدا می‌دانستیم که تلاش‌های ما برای محافظت از کودکان در فضای مجازی با تردید از سوی غول‌های فناوری مواجه می‌شود. در نهایت آن‌ها مجبور می‌شوند شکست خود در زمینه محافظت از کودکان را بپذیرند. اکنون که هر پنج شرکت در حال همکاری هستند، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات مدیرعامل‌های آن‌ها هستیم. والدین و فرزندان آن‌ها خواستار اقداماتی هستند.»

در سال گذشته، تعداد زیادی لایحه امنیتی آنلاین به منظور حفاظت از کودکان به تصویب رسید. با این حال، منتقدان این لایحه‌ها را مورد انتقاد قرار داده و اعتقاد دارند که این لایحه‌ها بیش از حد گسترده هستند و به جای اینکه مفید واقع شوند ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، در ماه مارس، یک لایحه در ایالت یوتا تصویب شد که بر اساس آن، کودکان برای ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی نیاز به رضایت والدین خود دارند. به همین ترتیب، در لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی نیز برای دسترسی به محتوای مضر برای کودکان، نیاز به تأیید سنی وجود دارد.

تازه‌های دیگر، مانند قانون ایمنی آنلاین کودکان و نسخه 2.0 COPPA، به تازگی توسط کمیته بازرگانی سناتورها به تصویب رسیده است، با این وجود، طرفداران حفظ حریم خصوصی مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی امنیت آنلاین کودکان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر