;
coinex

ویژگی های آپدیت جدید تلگرام ؛ انبوهی از قابلیت‌های جدید برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس منتشر شد

ویژگی های آپدیت جدید تلگرام اعلام شد. شاید بتوان تلگرام را موفق‌ترین اپلیکیشن پیامرسان در زمینه ارائه قابلیت‌های منحصر به فرد برای کاربران دانست.

تلگرام با هر به‌روزرسانی جدید، هدفش این است که حداقل دو قدم جلوتر از رقبا باشد. در به‌روزرسانی اخیر، تلگرام روش پاسخ به یک پیام خاص را تغییر می‌دهد. به‌ویژه با تغییری که تلگرام آن را “انقلاب پاسخ” می‌نامد، کاربران اکنون می‌توانند به یک بخش خاص از پیام پاسخ دهند. علاوه بر این، این به‌روزرسانی قالب نقل قول برای متن، پیش‌نمایش قابل سفارشی‌سازی لینک، رنگ‌های حساب کاربری، قابلیت جلو رفتن یا عقب رفتن در استوری‌ها و موارد دیگری را نیز به همراه دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام به شما امکان می‌دهد که کانال‌های مشابه با کانال‌هایی که دنبال می‌کنید را پیدا کنید، استوری‌ها را از دوستان و کانال‌ها به اشتراک بگذارید و پیام‌های ویدیویی را به استوری‌ها اضافه کنید. همچنین، رنگ‌های پروفایل، تصاویر پس‌زمینه برای هر دو طرف، آمار استوری‌ها و واکنش‌های سفارشی برای کانال‌ها، تبدیل صدا به متن برای همه و بسیاری از ویژگی‌های دیگر به تلگرام اضافه شده‌اند.

کانال‌های مشابه

میلیون‌ها نفر کانال‌های تلگرام را دنبال می‌کنند تا با آخرین اخبار، محتوای سرگرمی و موضوعات دیگر مشغول باشند. یکی از ویژگی های آپدیت جدید تلگرام این است که برای راحت‌تر کردن کشف کانال‌ها، وقتی به یک کانال ملحق می‌شوید، حالا لیستی از کانال‌های عمومی مشابه را مشاهده خواهید کرد.

نکته اینجاست که فقط کانال‌های عمومی در لیست ظاهر می‌شوند و براساس شباهت‌ها در پایه‌های مشترک آن‌ها به طور خودکار انتخاب می‌شوند. همچنین می‌توانید به کانال‌های مشابه از پروفایل کانال دسترسی پیدا کنید.

بازنشر استوری‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید تلگرام این است که هم‌اکنون شما می‌توانید استوری‌های دوستان و کانال‌های موردعلاقه خود را در صفحه خود به اشتراک بگذارید و بازدید آنها را بیشتر کنید.

بازنشر استوری به شما امکان می‌دهد محتوای اضافی مانند متن، صدا یا حتی کپشن ویدیویی را به همراه تنظیمات جداگانه قابلیت دید برای بازنشر خود اضافه کنید.

برای بازنشر یک استوری، روی آیکون اشتراک‌گذاری کلیک کنید و گزینه “بازنشر استوری” را انتخاب کنید – برای حفظ حریم خصوصی، فقط داستان‌هایی که برای “همه” قابل مشاهده هستند، قابل بازنشر هستند.

پیام‌های ویدیویی در استوری‌ها

زمانی که یک استوری را ارسال می‌کنید، می‌توانید یک پیام ویدیویی اضافه کنید تا توضیحاتی را تأمین کنید یا فقط یک چهره بسازید. پیام‌های ویدیویی قابل تغییر اندازه و جابجایی در صفحه هستند، همچنین می‌توانند در طول زمان شروع یا پایان در هر فریم قرار گیرند. امکانات خلاقانه در آپدیت جدید تلگرام بی‌پایان هستند؛ از دادن پس‌زمینه به یک عکس تا ایجاد یک گفتگوی ویدیویی با خودتان به عنوان شخصیت‌های مختلف.

آپدیت جدید تلگرام
ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

استوری‌هایی که بازنشر می‌کنید همچنین از پیام‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید نظرات خود را در مورد یک موضوع متداول به اشتراک بگذارید یا در یک رشته از افرادی که همدیگر را بازنشر می‌کنند، مشارکت کنید.

برای ضبط یک پیام ویدیویی، بر روی آیکون دوربین در ویرایشگر استوری نگه دارید. بر روی مسیر ویدیو در پایین صفحه کلیک کرده و نگه دارید تا میزان صدا را کنترل کنید.

ویژگی‌های پریمیوم: رنگ‌های پروفایل

در نسخه‌های قبلی به‌روزرسانی تلگرام ، این برنامه به کاربران پریمیوم اجازه می‌داد تا برای نام خود، لینک‌هایی که ارسال می‌کنند و پاسخ‌هایشان یک رنگ انتخاب کنند.

از امروز، تلگرام پریمیوم همچنین به شما اجازه می‌دهد تا یک ترکیب رنگ منحصر به فرد با لوگوها برای پروفایل خود تنظیم کنید تا صفحه برجسته شود.

برای سفارشی کردن پیام‌ها یا پروفایل خود، به تنظیمات > تنظیمات گفتگو > تغییر رنگ خود روی Android بروید. در iOS، در تنظیمات > ظاهر > رنگ شما قرار دارد.

ویژگی‌های پریمیوم: تصاویر پس‌زمینه برای هر دو طرف

از دیگر ویژگی های آپدیت جدید تلگرام این است که هر کسی می‌تواند تصاویر پس‌زمینه سفارشی را برای چت‌های فردی تنظیم کند که هر گفتگو را با تم‌ها و عکس‌های مورد علاقه‌تان قابل تشخیص می‌کند. اکنون کاربران پریمیوم می‌توانند برای هر دو طرف، تصویر زمینه را تنظیم کنند و همان ظاهر را برای خود و طرف مقابل خود اعمال کنند.

برای تنظیم تصویر زمینه سفارشی در هر گفتگوی شخصی، روی ⋮ (در iOS، پروفایل کاربر را باز کرده و سپس ⋯ را انتخاب کنید) > تغییر تصویر زمینه کلیک کنید.

تبدیل گفتار به متن برای همه کاربران

از سال 2022 به بعد، کاربران پریمیوم قادر به تبدیل گفتار و پیام‌های ویدیویی به متن بوده‌اند؛ که به آن‌ها کمک می‌کند به سرعت ببینند چه گفته شده است یا حتی صدا را به زبان‌های مختلف ترجمه کنند. با این آپدیت جدید تلگرام ، تمام کاربران می‌توانند حداکثر 2 پیام در هفته را به متن تبدیل کنند. برای این کار فقط کافیست روی آیکن →A کلیک کنید تا آن را امتحان کنید.

توجه: این قابلیت به تدریج عرضه می‌شود و ممکن است در همه‌جا به‌طور فوری در دسترس نباشد و تلگرام پریمیوم همچنان اجازه تبدیل صدا به متن نامحدود را می‌دهد.

آمار استوری برای کانال‌ها

کانال‌های قادر به ارسال استوری می‌توانند اکنون آمار بازدیدها، اشتراک‌ها و واکنش‌ها همراه با نمودارهای دقیق برای پیگیری  عملکرد خود را ببینند.

آپدیت جدید تلگرام
ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

آمار استوری را با کلیک بر روی ⋮/⋯ هنگام مشاهده داستان خود یا در اطلاعات کانال > ⋮/⋯ > آمار مشاهده کنید.

آمار کانال، Boosts و Giveaway را می‌توان با استفاده از اطلاعات کانال > ویرایش > آمار و Boost به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد.

واکنش‌های سفارشی برای کانال‌ها

مدیران کانال‌ها دارای یک رابط کاربری جدید برای مدیریت واکنش‌ها هستند؛ جایی که می‌توانند ایموجی‌های خاص را اضافه یا حذف کنند. علاوه بر واکنش‌های استاندارد، کانال‌ها همچنین می‌توانند ایموجی‌های سفارشی را اضافه کنند.

آپدیت جدید تلگرام
ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

برجسته‌سازی کدهای برنامه نویسی در پیام‌ها

به لطف یک مسابقه برنامه‌نویسی اخیر، تمام برنامه‌های تلگرام اکنون قادر به تشخیص زبان برنامه‌نویسی و برجسته‌سازی Syntax ها در پیام‌های ارسالی با قالب‌بندی کد هستند؛ بنابراین می‌توانید به طور مثال تفاوت بین کد جاوا و سی شارپ در علائم نگارشی و سینتکسی آن‌ها را ببینید. ویژگی های آپدیت جدید تلگرام تمامی نیازها را در تمامی زمینه‌ها برآورده می‌کند.

آپدیت جدید تلگرام
ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

بهبودها قسمت Topics

در گروه‌هایی که بخش Topics آن‌ها فعال هستند، وقتی که گروه را دوباره باز می‌کنید، برنامه شما ترجیح نمایش خود را به عنوان پیام‌ها یا موضوعات ذخیره می‌کند.

آپدیت جدید تلگرام
ویژگی های آپدیت جدید تلگرام

حالت Thanos Snap در iOS

پیام‌های پاک‌شونده خودکار در iOS زمانی که باید پاک شوند، انیمیشن فوق‌العاده‌ای دارند؛ به این صورت که قبل از ناپدید شدن برای همیشه، به میلیون‌ها پیکسل تجزیه شده و بخار می‌شوند.

می‌توانید تایمر حذف خودکار پیام‌ها را در چت‌های فردی یا در کل حساب خود فعال کنید. سریعترین راه برای دیدن انیمیشن جدید در عمل، تنظیم یک تایمر کوتاه خود تخریب در یک گفتگوی مخفی است.

این به‌روزرسانی در حال حاضر برای همه کاربران iOS و برای همه کسانی که تلگرام را برای اندروید مستقیماً از telegram.org/android دانلود کرده‌اند در دسترس است. نسخه Google Play توسط گوگل در حال بررسی است و بعداً در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی‌ها و آپدیت جدید تلگرام چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Telegram

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر