;
coinex

تمرین بوکس با ربات ؛ چالشی نوین برای تقویت بدن

محققان موفق به ساخت رباتی شدند که می‌تواند با انسان‌ها بوکس تمرین کند. به نظر می‌رسد تمرین بوکس با ربات جدیدترین چالش مبارزان این رشته باشد؛ چراکه این ربات قادر است با قابلیت‌هایی که دارد در مسابقات بوکس شرکت کند. 

مؤسسه تحقیقاتی IHMC Robotics که مقر آن در فلوریدا قرار دارد، به همراه Boardwalk Robotics، یک ربات انسان‌نمایی به نام نادیا (Nadia) توسعه داده است. این ربات با قابلیت‌های منحصر به فرد خود می‌تواند در مسابقات بوکس شرکت کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تمرین بوکس با ربات

اخیراً، یک ویدیو از این مؤسسه منتشر شده است که در آن می‌توانیم شاهد مبارزه‌ی یک اپراتور انسانی با یک ربات انسان‌نما در پدهای تمرینی باشیم. در طول این ویدیو، یکی از آهنگ‌های معروف مورتال کمبت به نام Nadia همراه با این مبارزه بوکس در حال پخش است. در این ویدیو، نادیا به راحتی از روی موانع ساخته‌شده از آجرهای بتنی عبور می‌کند بدون اینکه به زحمت بکشد.

به گفته وب‌سایت شرکت سازنده، این ربات در زمینه‌های آتش‌نشانی و واکنش به بلایا و سناریوهای خطرناک برای انسان، کارا واقعا مفید خواهد بود.

این روبات توسط یک مهندس دیگر کنترل می‌شود که یک عینک واقعیت مجازی دارد. او با استفاده از یک کابل ارتباطی، فرمان‌های ربات را از طریق کنترلر به‌طور مستقیم به دست‌ها و پاهای روبات ارسال می‌کند.
Boardwalk Robotics در وب‌سایت خود ادعا می‌کند که ربات نادیا دارای بالاترین دامنه حرکتی در 29 مفصل خود است، که این امر نشان دهنده قابلیت مشت‌زدن و انعطاف‌پذیری بالایی اوست. علاوه بر این، این ربات قادر است به‌وسیله عملیات از راه دور واقعیت مجازی با تأخیر کم، توسط اپراتور انسانی کنترل شود، که این امکان را برای انجام کارهای مختلف فراهم می‌کند.

در طی چند سال اخیر، صنعت ربات‌های انسان‌نما توسعه یافته و فعالیت‌های فراوانی در این زمینه صورت گرفته است. یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای که وارد این عرصه شده و توجه زیادی را به خود جلب کرده، ایلان ماسک بوده است. او همراه با شرکت تسلا، به جمعیت بزرگی از توسعه دهندگان و تحقیق‌گران متخصص در این حوزه پیوسته و پیشرفت‌های چشمگیری را نیز در این زمینه به ثمر رسانده است.
ایلان ماسک اخیرا به گفته‌هایی پرداخته که ربات انسان‌نمای تسلا ممکن است تا سال 2024 برای استفاده عمومی به بازار عرضه شود. او اشاره کرده است که این ربات احتمالا به قدرتی مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز خواهد بود و از امکاناتی مانند گرفتن اسلحه نیز برخوردار خواهد بود.

همچنین، تازه‌ترین ویدیوها نیز نشان داده‌اند که ربات‌های انسان‌نما قادرند به انجام وظایف مختلفی از جمله رقصیدن بپردازند. این نشان می‌دهد که توانایی‌های این ربات‌ها در حال بهبود است و آینده این صنعت نیز پر از امکانات و ابزارهای جدید و نوآورانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تمرین بوکس با ربات چیست؟ به نظر شما این ربات می‌تواند حریف قدرتمندی برای ورزشکاران این رشته باشد؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر