;
coinex

اینستاگرام به بستری برای آزار جنسی کودکان تبدیل شده است

به دستور دادستان کل نیومکزیکو، پای متا به پرونده آزار جنسی کودکان باز شده است و فیسبوک و اینستاگرام بستری برای پرورش مجرمان جنسی قلمداد می‌شوند.

به گزارش وال استریت ژورنال، شکایت جدیدی از سوی دادستان کل نیومکزیکو علیه متا ثبت شده است. در این دادخواست ادعا شده است که متا و مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ، به فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه داده‌اند تا به «سکوهایی برای آزار جنسی کودکان» تبدیل شوند. بر اساس این شکایت که روز سه شنبه در دادگاه ایالتی ثبت شد، متاالگوریتم ها محتوای جنسی را به کودکان توصیه می کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


متا به بستری برای آزار جنسی کودکان متهم شده است

دفتر دادستان کل نیومکزیکو تحقیقاتی را انجام داد که شامل ایجاد تعدادی پروفایل جعلی و آزمایشی در فیس بوک و اینستاگرام بود. حساب هایی که ادعا می کردند کودک یا نوجوان هستند. در نتیجه این تحقیق، آنها نه تنها توصیه‌های نامناسبی برای هر یک از حساب‌های طعمه (از جمله حساب‌هایی که به صورت عمومی محتواهای بزرگسالان منتشر می‌کردند) پیدا کردند، بلکه تأیید شد که آنها آزاردهنده‌ها و شکارچیان جنسی را نیز جذب کردند.

دوشنبه گذشته در دادگاه ایالت نیومکزیکو، دادستان کل رائول تورس ادعا کرد که شرکت مادر متا پلتفرم و مارک زاکربرگ، مدیرعامل آن، کودکان را به سمت محتوای نامربوط هدایت می‌کنند، حتی زمانی که هیچ علاقه‌ای به آن نشان نداده‌اند و فرصت‌هایی را برای شکارچیان با هدف آزار جنسی کودکان فراهم می‌کنند.

شکایت مدنی که در دادگاه ایالت نیومکزیکو ثبت شد، ادعا می‌کند که شکارچیان کودکان را با تصاویری از خود تهدید کرده یا در فیلم‌های فحشا شرکت کرده‌اند. تورس ادعا می کند که به جای فراهم کردن “فضاهای امن برای کودکان”، این پلتفرم ها به شکارچیان اجازه می دهند تا کودکان را به انجام رابطه جنسی با کودکان ترغیب کنند.

آزار جنسی کودکان

طبق ادعای تورس، متا به دلیل تأثیر منفی بر درآمد تبلیغاتی خود، اقدامات حفاظتی را اجرا نکرده است. دفتر دادستان کل این شکایت را پس از بررسی مخفیانه نشان داد که حساب‌های جعلی ایجاد شده برای نوجوانان و کودکان و با استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. الگوریتم‌های متا محتوای جنسی را به این حساب‌ها پیشنهاد می‌کنند و این حساب‌ها همچنین در معرض پیام‌ها و پیشنهادات صریح از سوی بزرگسالان در این پلتفرم‌ها قرار دارند.

یک اکانت آزمایشی که ادعا می‌کرد یک دختر 13 ساله است، بیش از 6700 فالوور به دست آورد که بیشتر آن‌ها بزرگسالان مرد بودند. برخی از حساب‌ها از کاربر می‌خواستند که به صورت خصوصی با آنها تماس بگیرد یا به صورت آفلاین با آنها ملاقات کند.

با توجه به شکایت ثبت شده، اکانت جعلی دختر 13 ساله “پیام هایی پر از تصاویر و فیلم های جنسی” دریافت کرده است. این حساب تعداد زیادی پست و حساب را گزارش کرد. اما متا پاسخ داد که هیچ تخلفی از استانداردهای جامعه نیافت.

در این شکایت آمده است:

“پلتفرم‌های متا، فیس‌بوک و اینستاگرام بستر مناسبی برای مجرمانی است که کودکان را برای قاچاق انسان، توزیع تصاویر جنسی و فحشا شکار می‌کنند. همچنین متا محتوای نامناسبی را برای آنها ارسال می کند.”

وال استریت ژورنال اخیرا یافته هایی را در مورد چگونگی فعال‌سازی و ترویج گروه‌هایی که محتوای سوء استفاده جنسی از کودکان را به اشتراک می‌گذارند، توسط فیسبوک منتشر کرده است. بر این اساس متا اصطلاحات، عبارات و ایموجی های مربوط به ایمنی کودکان را توسعه داد و از آنها برای شناسایی شبکه‌های نامربوط استفاده کرد. همچنین توصیه به گروه‌هایی که اعضای آن «به شیوه‌ای مشکوک رفتار می‌کنند» را متوقف کرد.

یکی از سخنگویان متا ادعا کرد:

“ما از فناوری پیشرفته برای ریشه‌کن کردن سوء استفاده‌کنندگان، استخدام کارشناسان ایمنی کودکان، گزارش محتوا به مرکز ملی کودکان ناپدید شده و استثمار شده و به اشتراک‌گذاری اطلاعات با سایر شرکت‌ها و سازمان‌های مجری قانون استفاده می‌کنیم.”

رائول تورس، دادستان کل نیومکزیکو، مدعی شد که متا خطراتی را که کودکان در این پلتفرم با آن روبرو می شوند کم اهمیت جلوه داده و به اولویت دادن به درآمدهای تبلیغاتی نسبت به امنیت آسیب‌پذیرترین اعضای جامعه ادامه می‌دهد.

متا در حال حاضر با ده ها پرونده قضایی مبنی بر اینکه پلتفرم آن به سلامت روان کودکان آسیب می‌رساند، مواجه است. زاکربرگ و مدیران‌عامل دیگر پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ نیز قرار است در ماه ژانویه در سنای ایالات متحده در مورد شکست خود در محافظت از کودکان شهادت دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد متهم شدن متا به بستری برای آزارجنسی کودکان چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: wsj

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر