coinex
راهنمای خرید تکراتو

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام [+ آموزش تصویری]

متا مدتی است که قابلیتی برای فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام در نظر گرفته است. اما روش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content چگونه است؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا است. این پلتفرم در سالیان اخیر از یک ابزار سرگرمی به یک ابزار کسب درآمد بدل شده و اینفلوئنسرها و افراد عادی در آن به سادگی به یک پایگاه کاربری متنوع و گسترده دسترسی دارند.

گرچه این مورد برای برخی مزیت است، اما می‌تواند برای برخی افراد خطرناک باشد یا آن‌ها را در معرض محتوای حساس قرار دهد. حال اگر افرادی بخواهند نسبت به فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام اقدام کنند، این پلتفرم قابلیتی برای این منظور در نظر گرفته است. در این مطلب ضمن بررسی چیستی این قابلیت، به پاسخ این سوال می‌پردازیم که فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام چگونه است؟


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

شاید اخیرا متوجه نوعی محدودیت نمایش محتوا در صفحه اصلی اینستاگرام خود شده باشید. این مسئله می‌تواند ناشی از فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام باشد.

در اینستاگرام طیف وسیعی از تولیدکنندگان محتوا مشغول کار هستند، اما بیشتر محتوای تولیدشده مختص گروه‌های خاص است و احتمالا همه افراد به آن نیاز ندارند.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام
فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

با همین رویکرد، اینستاگرام در یک بروزرسانی جدید، نظارت بر محتوای صفحه اصلی را به خود کاربران ارائه داد و حال شما می‌‌توانید تنظیم کنید که در صفحه اصلی خود چه چیزهایی ببینید و چه چیزهایی نه. اینستاگرام اعلام کرده که به طور پیشفرض برای عموم کاربران خود محتوای حساس را محدود می‌کند. با این توضیح، در ادامه به آموزش غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام و آموزش فعال کردن Sensitive content در اینستاگرام می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دلیل طراحی فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام چیست؟

بخش عمده کاربران فعلی اینستاگرام افراد بزرگسال هستند. این یعنی این پلتفرم و محتوای موجود در آن برای بزرگسالان استاندارد و ایده‌آل است. اما بنابر آمار رسمی و موجود، 1.7 درصد از کاربران اینستاگرام در بازه سنی 13 تا 17 سال قرار دارند. با این اوصاف جای تعجب نیست که این پلتفرم می‌کوشد اپلیکیشن خود را برای کاربران جوان جذاب‌تر و دلخواه‌تر کند.

متا به خوبی می‌داند که با بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر دنیا، غیرممکن است که با یک تنظیم خاص بتوان همه را راضی نگه‌داشت. از طرفی سود اصلی اینستاگرام و تجارت متا به توجه و وقت کاربر مربوط است. هرچه کاربران بیشتری وقت بیشتری در اینستاگرام صرف کنند، متا راضی‌تر است. پس برای اینکه این اتفاق بیفتد، متا تصمیم‌گرفته که تصمیم‌گیری برای میزان محتوای حساس و نحوه نمایش آن را به کاربر بسپارد.

اینستاگرام با اعطای قدرت بیشتر به کاربران برای تنظیم صفحه و فید اصلی اپلیکیشن مطابق سلیقه‌شان، به افراد کمک می‌کند تا همواره از تجربه‌ای منحصربه‌فرد و شخصی‌شده در اینستاگرام برخوردار شوند. اما اینستاگرام دقیقا چه محتوایی را حساس تشخیص داده و فیلتر می‌کند؟ در ادامه آموزش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام با ما باشید.

محتوای حساس در اینستاگرام به چه چیزی اطلاق می‌شود؟

پیش از پرداختن به فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام اجازه دهید مشخص کنیم اینستاگرام چه محتوایی را حساس می‌داند و اصلا آیا این سیستم عملکرد مناسبی دارد؟

واقعیت این است که اینستاگرام از مدتها پیش مقابله با محتوای حساس را آغاز کرده است. این پلتفرم مدت‌هاست به الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌هایی مجهز شده که سخنان نفرت‌آمیز یا زورگویی و پست‌هایی که حاوی تهدید مستقیم برای کاربران دیگر است را ممنوع می‌کند.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

اینکه این مسئله چقدر خوب اجرایی شده جای بحث زیادی دارد اما تردیدی نیست که اینستاگرام برای بدل شدن به یک شبکه اجتماعی امن از نظر روانی برای کاربران، نیاز به کار زیادی دارد.

فیلتر محتوای حساس به کاربران این امکان را می‌دهد که ترجیحات خود را انتخاب کنند و در عین حال برای آن دسته از محتوایی که برای کودکان یا گروه‌های حساس مناسب نیست ولی وجودشان هم در پلتفرم ممنوع نشده، فضایی باز شود. اما در ادامه آموزش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content اینستاگرام به این موضوع می‌پردازیم که آیا اساسا محدودکردن محتوای حساس در اینستاگرام می‌تواند مضر هم باشد؟

بیشتر بخوانید:

آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

رفع مشکل کپی رایت موسیقی در اینستاگرام

دلیل بد بودن محدودسازی محتوای حساس در اینستاگرام چیست؟

در این بخش از آموزش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام به این سوال پاسخ می‌دهیم که نقایص سیستم فیلترینگ محتوای حساس اینستاگرام چیست؟

بنابر آنچه تا اینجا گفتیم، باید گفت که گرچه فلسفه فیلترینگ محتوای حساس برای افراد و کاربران خاص مانند کودکان در اینستاگرام مفید است، اما هنوز این قابلیت چندان کامل نیست و مانند بسیاری دیگر از قابلیت‌های این پلتفرم، ضامن هیچ الگوریتم کاملی نیست که بتوان با آن از محدودسازی دقیق محتوای حساس اطمینان داشت.

امرار معاش بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها به دیده شدن محتوایشان در اینستاگرام بستگی دارد. از طرفی بسیاری از هنرمندان آثاری می‌سازند که با موضوعات حساس در اینستاگرام هم‌مرز است.

آموزش فعال کردن Sensitive content در اینستاگرام می‌تواند سبب شود که به طور پیشفرض، محتوای تولیدشده توسط هنرمندانی که محتوای حسی ایجاد می‌کنند، کمتر دیده شود. از سوی دیگر، تصاویر خشونت‌آمیز به‌کاررفته در اکانت‌های خبری نیز ممکن است سانسور یا حذف شوند. با این اتفاق ممکن است کاربران برخی محتوای خبری مهم را از دست بدهند.

با درنظرگرفتن تمام این موارد، در ادامه قصد داریم به آموزش فعال کردن Sensitive content در اینستاگرام بپردازیم.

چگونه Sensitive content را در اینستاگرام فعال کنیم ؟

در این بخش به روش‌های فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام می‌پردازیم و کار خود را با نحوه فعال کردن آن آغاز می‌کنیم.

گرچه از محدودیت‌های قابلیت محتوای حساس اینستاگرام گفتیم، اما همچنان این ابزاری کارآمد برای شما است خصوصا اگر گوشی‌تان در دسترس کودکان قرار می‌گیرد یا حتی می‌خواهید برای محتوای در دسترس در گوشی فرزند خود محدودیت‌هایی درنظر بگیرید. برای فعال کردن Sensitive content در اینستاگرام کافی است وارد اینستاگرام شده به تب پروفایل خود بروید. حالا در اینجا گزینه تنظیمات با علامت چرخ‌دنده را از گوشه بالا سمت راست انتخاب و مراحل زیر را طی کنید:

وارد Settings شوید.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام
آموزش غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

سپس، روی گزینه Account ضربه بزنید.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

در اینجا به Sensitive content control بروید.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام
چگونه Sensitive content را در اینستاگرام فعال کنیم

این بخش به‌طور پیشفرض روی Limit (Default) تنظیم می‌شود اما برای محدودکردن هرچه بیشتر، روی «Limit Even More» ضربه بزنید. توضیحی درباره هریک از این موارد بی‌فایده نخواهد بود:

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

گزینه نخست با عنوان Allow: با انتخاب این گزینه، تنظیمات محدودسازی محتوای حساس اعمال نمی‌شود و همچنان همه انواع محتوا در اینستاگرام در دسترس شما خواهد بود.

گزینه دوم با عنوان Limit (default): این گزینه پیش از آپدیت‌های جدید اعمال می‌شود. با فعال شدن این گزینه، محتوایی که از نظر قوانین اینستاگرام خشونت‌آمیز باشند از نظر مخفی شده و در اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند.

گزینه سوم با عنوان Limit even more: با فعال‌سازی این گزینه قاعدتا نباید هیچ‌نوع محتوای خشونت‌آمیز و مضری در فید اصلی ظاهر شود.

در ادامه و با انتخاب میزان لازم برای محدودسازی محتوا، یک کادر تایید نهایی ظاهر می‌شود که در آنجا باید گزینه Ok را انتخاب کنید تا فیلترینگ محتوا آغاز شود.

بعد از اتمام این مراحل برنامه را یکبار بسته و دوباره باز کنید. فید اکسپلور شما حالا باید از همیشه تمیزتر و مطابق انتظارتان باشد. اما اگر به هر دلیلی قصد داشتید وضعیت را به روال سابق برگردانید، چگونه Sensitive content را در اینستاگرام غیر فعال کنیم‌ ؟ در ادامه این مطلب به آموزش غیر فعال کردن فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

آموزش غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

در این بخش از آموزش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام به روش غیرفعال کردن این قابلیت می‌پردازیم.

به همان میزانی که برخی کاربران از اینستاگرام برای اقداماتش در خصوص محدودسازی محتوا حمایت می‌کنند، برخی دیگر نگران این محدودسازی‌ها هستند و از خود می‌پرسند چگونه Sensitive content را در اینستاگرام غیر فعال کنیم ؟ نگران نباشید، اگر به دنبال غیرفعالسازی این ویژگی باشید به سادگی می‌توانید همه‌چیز را به روال عادی بازگردانده و به همه انواع محتوا در اینستاگرام دسترسی داشته باشید.

برای اینکار در اینستاگرام ابتدا به بخش پروفایل رفته و از همان مسیر، تنظیمات را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه Account را انتخاب کنید. سپس با یافتن گزینه Sensitive Content Control روی آن تپ کنید.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

در اینجا از بین سه گزینه‌ای که در بخش قبلی توضیحات آن‌ها را ارائه کردیم، گزینه Allow را انتخاب کنید.

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام
آموزش غیر فعال کردن فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام

در واقع فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام از همین بخش انجام می‌شود. پس هرگاه نظرتان عوض شد، با بازگشتن به همین بخش و انتخاب یکی از گزینه‌های Limit (Default) یا Limit Even More به تناسب شرایط و نیاز می‌توانید محتوای نمایش داده شده در صفحه اصلی را محدود کنید.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ

دلیل در دسترس نبودن قابلیت فیلتر محتوای حساس چیست؟

این قابلیت نسبتا جدید و در حال توسعه است. پس ممکن است هنوز برای تمام بازارها در دسترس نباشد. در صورتی که این بخش را در تنظیمات اینستاگرام خود پیدا نمی‌کنید، به احتمال زیاد این قابلیت تا زمانی که با یک آپدیت برای‌تان عرضه نشود در دسترس‌تان نخواهد بود.

از طرف دیگر برخی محدودیت‌های سنی وجود دارد. در واقع کاربران زیر 18 سال اینستاگرام این امکان را نخواهند داشت که برای تنظیم محتوا اقدام کنند یا همه چیز را برای نمایش در فید اصلی مجاز کنند.

سوالات متداول

دلیل اضافه شدن قابلیت فیلتر Sensitive Content در اینستاگرام چیست؟

پیش از این هر کاربری می‌توانست هر نوع محتوایی را در اینستاگرام بارگذاری کند، ولی مدیران این پلتفرم با تغییری در سیاست قبلی تصمیم گرفتند نحوه نمایش محتوای نامناسب برای کاربران را مدیریت کنند و به همین دلیل قابلیت Sensitive Content در اینستاگرام فعال شده است.

چگونه Sensitive content را در اینستاگرام غیر فعال کنیم ؟

برای اینکار در اینستاگرام ابتدا به بخش پروفایل رفته و وارد تنظیمات شوید. در مرحله بعد گزینه Account را انتخاب کنید. سپس با یافتن گزینه Sensitive Content Control روی آن تپ کنید. در اینجا از بین سه گزینه موجود، گزینه Allow را انتخاب کنید.

چگونه Sensitive content را در اینستاگرام فعال کنیم ؟

برای فعالسازی این قابلیت در اینستاگرام خود از بخش پروفایل وارد Settings شوید. سپس، روی گزینه Account ضربه بزنید. در اینجا به Sensitive content control بروید. این بخش به‌طور پیشفرض روی Limit (Default) تنظیم می‌شود اما برای محدودکردن هرچه بیشتر، روی «Limit Even More» ضربه بزنید. در ادامه، یک کادر تایید نهایی ظاهر می‌شود که در آنجا باید گزینه Ok را انتخاب کنید تا فیلترینگ محتوا آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر