coinex
راهنمای خرید تکراتو

پشت پرده اخراج سم آلتمن چه بود؟ هیئت مدیره‌ای که او را حقه‌باز می‌دانست

هیئت مدیره OpenAI زمانی که تصمیم گرفت تا سم آلتمن را از سمت مدیرعاملی این شرکت برکنار کند، گفته بود، که دیگر به توانایی او برای رهبری این شرکت اعتماد ندارند. هرچند که اخراج آلتمن خیلی طول نکشید و دوباره با حمایت کارکنانش به جایگاه خود برگشت، اما حواشی این مسئله همچنان ادامه دارد.

هیئت مدیره OpenAI درباره ی این تصمیم مهم گفته بود آلتمن در ارتباطاتش با این هیئت همیشه صادق نبوده و این مسئله انجام مسئولیت‌هایش را تحت شعاع قرار خواهد داد. نشریه نیویورکر با انتشار جزئیات بیشتری از این ماجرا، به موشکافی بیشتر این مسئله پرداخته و گفته برخی از اعضای هیئت مدیریه OpenAI، سم آلتمن را یک حقه باز و فریبکار می‌دانند و مخالف برکناری یکی از اعضای هیئت مدیره به نام هلن تونر بوده‌اند که آلتمن برای برکناری او تلاش می‌کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هیئت مدیره OpenAI سم آلتمن را حقه باز خواند

چالز دوهیگ نویسنده این گزارش در آن ادعا می‌کند، در طول شش ماهی که مشغول تحقیق درباره‌ی توسعه هوش مصنوعی OpenAI و مایکروسافت بوده، در اوایل پاییز سال جاری متوجه درگیری بین سم آلتمن و هلن تونر، یکی از اعضای هیئت مدیره که اتفاقا مدیریت مرکز امنیت و فناوری نوظهور دانشگاه جورج تاون را بر عهده دارد، شده است.

به نظر می‌رسد اختلاف این دو با انتشار مقاله‌ای آغاز می‌شود که تونر در نوشتن آن دست داشته و در آن برای «برافروختن شعله‌های هیجان هوش مصنوعی» به OpenAI می‌تازد.

هیئت مدیره OpenAI
هیئت مدیره OpenAI

هرچند تونر ابتدا تلاش کرد تا از خود دفاع کند در نهایت تصمیم گرفت تا از هیئت مدیره OpenAI عذرخواهی کند. اما در مقابل آلتمن تلاش داشت تا از طریق سایر اعضای هیئت مدیره جایگزینی برای او پیدا کند. همچنین ظاهرا آلتمن در گفتگو با دیگر اعضای هیئت مدیره، نظر آن‌ها درباره اخراج تونر را «تحریف کرده» است و همین مسائل باعث شده تا هیئت مدیره OpenAI آلتمن را فردی «حیله‌گر و فریبکار» بخواند. طبق این گزارش، یکی از افرادی که با بحث‌های هیئت مدیره آشنا بوده، درباره آلتمن می‌گوید:

پس از این ماجرا، تونر سعی می‌کند از خود دفاع کند که در نهایت تصمیم  می‌گیرد از هیئت مدیره عذرخواهی کند. ولی به نظر این عمل تونر بخشودنی نبوده و تلاش می‌کرد با کمک برخی از اعضا جایگزینی برای او پیدا کند. اعضای هیئت مدیره هم ادعا می‌کنند که آلتمن نظر آنها را برای اخراج تونر تحریف کرده و همین مسئله باعث شده تا اعضای هیئت مدیره او را حیله‌گر و فریبکار بدانند.

بر همین اساس فردی که در جریان این مسائل بوده درباره‌ی آلتمن می‌گوید: «او با دروغ‌گفتن درباره چیزی که دیگران فکر می‌کنند، آن‌ها را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.»

با توجه به گفته‌های اخیر به نظر می‌رسد تکه‌های پازل در حال تکمیل شدن است و تا حدودی می‌توان نتیجه گرفت که حرف‌های قبلی هیئت مدیره مبنی بر اینکه سم آلتمن با آنها صادق نبوده درست باشد؛ اما  نمی‌توان صحت این مطلب را به طور دقیق تائید کرد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تصمیم هیئت مدیره OpenAI چیست؟  لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر