;
coinex

متا اسم‌های احتمالی اپلیکیشن تردز را فاش کرد؛ اپیگرام و تکستگرام رقابت را به تردز باختند

آدام موسری، مدیر اینستاگرام به تازگی بیان کرده که برای اپلیکیشن متن محور تردز نام‌های دیگری مانند اپیگرام (Epigram) و تکستگرام (Textagram) را در نظر داشته‌اند. اما بنابر وایب مثبتی که نام تردز در کاربران ایجاد کرده بود، آن را برای اپلیکیشن تازه‌شان انتخاب کردند.

به گزارش Neowin، بیشتر کاربران تردز را نسبت به نام‌های دیگری که آدام موسری مطرح کرده، ترجیح می‌دهند. آن‌ها معتقدند که نام اپیگرام بیشتر مناسب یک مفهوم پزشکی است. تیم اینستاگرام تردز را ایجاد کرده و کاربران می‌توانند از حساب اینستاگرام خود برای ساخت پروفایل تردز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی تردز احتمالا 23 آذر در اروپا عرضه می‌شود

بین گزینه‌های مختلف برای نام شبکه اجتماعی اینده، برخی کاربران تردز را بیشتر از سایرین ترجیح می‌دهند. آن‌ها معتقدند که اگر این شبکه به نام «گرام» معروف می‌شد، هویت ویژه‌ای پیدا نمی‌کرد. یک کاربر بیان می‌کند که اگرچه متا تردز به عنوان یک ویژگی از اینستاگرام معرفی شده، اما نام آن باعث می‌شود که زیر تأثیر اینستاگرام قرار نگیرد و یک اپلیکیشن مجزا به نظر برسد

تردز متا که در واقع یک اسپین‌آف برای اینستاگرام محسوب می شود، به عنوان جایگزینی برای شبکه اجتماعی ایکس (که توییتر اصلی بود) ساخته شده است. این پلتفرم متن محور از انواع مختلف محتوا مانند عکس، فیلم و ضبط صدا پشتیبانی می کند.

اپلیکیشن تردز
اپلیکیشن تردز

اگرچه این دو پلتفرم ویژگی‌هایی مشترک دارند، اما متا (Meta) سعی دارد تا تفاوت‌هایی بین آن‌ها ایجاد کند. به عنوان مثال، سیستم هشتگ در توییتر متفاوت از اینستاگرام است و شما تنها می‌توانید در هر پست یک برچسب اضافه کنید؛ با این حال، این برچسب می‌تواند شامل چند کلمه باشد. همچنین، در توییتر که به عنوان رقیب اینستاگرام محسوب می‌شود، شما امکان ارسال پیام شخصی به کاربران را ندارید و تا کنون متا هم برنامه‌ای برای اضافه‌کردن این ویژگی اعلام نکرده است.

در کل، نام‌گذاری یک محصول اینچنینی می‌تواند برای طراحان آن چالش‌برانگیز باشد. توسعه‌دهندگان بیشتر اوقات مجبورند با انتخاب نام محتاطانه‌ای کار کنند و گاهاً باید چندین نام را مورد بررسی قرار دهند. به عنوان مثال، بنیان‌گذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین، ابتدا نام Backrub را برای موتور جستجوی خود انتخاب کرده بودند که در نهایت تصمیم بر این شد که با نام گوگل ادامه مسیر دهند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی نام انتخابی برای اپلیکیشن تردز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر