coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مخالفت وزیر ارتباطات با افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت ؛ خارج از چارچوب قانون عمل نخواهیم کرد!

با وجود درخواست رسمی اپراتورهای ایران، وزیر ارتباطات با افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت مخالفت کرد. وی معتقداست که چنین درخواست‌های در چارچوب قانون نیست.

زارع‌پور وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت صراحتاً مخالفت خود با افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت را اعلام کرد. 3 روز پیش اپراتورهای همراه و ثابت ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار افزایش تعرفه های اینترنت تا 2 برابر (100 درصد) شدند.

تنها یک روز پس از درخواست اپراتورها امیر لاجوردی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرایط افزایش تعرفه اپراتورها را اعلام کرد. با این خبر نخست چنین برداشت شد که عملاً افزایش تعرفه اینترنت استارت خورده است. اما امروز وزیر ارتباطات این درخواست را در چارچوب قوانین ندانست و علناً مخالفت خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل همراه اول: با تعرفه‌ های فعلی امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات وجود ندارد!

افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت منتفی است؟

صبح امروز چهارشنبه، 6 دی 1402 عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به عدم استقبال از سوداندوزی اپراتورها گفت: «به دنبال افزایش کیفیت هستیم.»

وی بیان کرد:

اگرچه از سال ۹۶ تعرفه‌ها دست نخورده اما سازمان تنظیم مقررات شروطی را برای افزایش قیمت مشخص کرده است.

افزایش 100 درصدی تعرفه اینترنت منتفی است؟

زارع‌پور افزود: «فعلاً تصمیمی گرفته نشده، اما افزایش 100 درصدی تعرفه را نمی‌پذیریم.»

وزیر ارتباطات گفت:

در بازنگری اپراتورها را مکلف به فراهم کردن بسته‌های متنوع‌تر خواهیم کرد.

او همچنین وعده داد: «اگر تعرفه اینترنت افزایش پیدا کند، احتمالاً بسته‌هایی را در قالب هدیه از اپراتورها برای مردم خواهد گرفت تا بتوانند تا پایان سال نیاز معقول خود را برطرف کنند.»

وی افزود:

براساس مصوبه مشخص شده در سال 1396، کف و سقف تعرفه اپراتورهای تعیین شده، پس افزایش تعرفه خارج از قانون انجام نخواهیم داد. ناگفته نماند که براساس قانون، قیمت هر سقف گیگابایت اینترنت موبایل از نوع آزاد برای سیم‌کارت‌های دائمی می‌تواند تا ۴۱ هزار و برای سیم‌کارت اعتباری تا ۶۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شود.

وی درخصوص وضعیت اینترنت ثابت تهران نیز گفت: «وجود مشکل در مرکز اینترنت مخابرات منجربه به اختلال در اینترنت ثابت تهران شده بود. این مشکل حالا برطرف شده و مخابرات نیز عذرخواهی کرد.»

وزیر ارتباطات درخصوص کاهش شبانه سرعت اینترنت بیان کرد:

کاهش سرعت شبانه اینترنت فقط به علت ظرفیت پایین شبکه است و طبق آنچه اپراتورها گفته‌اند، به دلیل کاهش درآمد امکان ارتفاء و افزایش شبکه نیست. در تلاش هستیم از اپراتورها برای افزایش ظرفیت، در صورت افزایش قیمت، تعهداتی را اخذ کنیم.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما اپراتورها موفق به دست‌یابی به هدف خود خواهند شد آن هم در شرایطی که وزیر ارتباطات مخالف افزایش تعرفه است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر