;
coinex

خداحافظی با وردپد ویندوز در آخرین نسخه خروجی از مایکروسافت

به گزارش گیزموچاینا، در آخرین به‌روزرسانی نسخه Windows 11 Insider ۲۶۰۲،  دیگر اثری از وردپد ویندوز دیده نمی‌شود و شرکت توسعه‌دهنده این ابزار، مایکروسافت، تصمیم دارد در بروزرسانی‌های بعدی این ابزار را کاملا از سیستم عامل خود حذف کند.

به این ترتیب و بر اساس اعلامیه‌ای که مایکروسافت منتشر کرده به نظر می‌رسد این تغییر دائمی باشد و کاربران پس از عرضه عمومی نسخه اصلی، قادر به نصب مجدد این برنامه از طریق کانال‌های رسمی نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: رونمایی از دکمه فیزیکی Copilot بر روی دستگاه های ویندوزی ؛ تغییر بزرگ پس از 30 سال! [+ویدئو]

حذف وردپد ویندوز

ویندوز اینسایدر طی یک اعلامیه که در وبلاگ خود منتشر کرده، به معرفی چند ویژگی نوآورانه دیگر در Windows 11 Insider (۲۶۰۲۰) پرداخته است. ابزارهای پیشرفته دسترسی صوتی و بهبود اصوات تبدیل متن به گفتار جزو این به‌روزرسانی هستند؛ با این حال، حذف این قابلیت، به دلیل اینکه نسبت به باقی ابزارهای‌ این سیستم در نزد کاربران شناخته شده‌تر است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.  در این اعلامیه آمده که در این ساختار جدید، اپلیکیشن‌های ورد پد و People پس از نصب کامل سیستم‌عامل دیگر قابل نصب نخواهند بود و همچنین ورد پد به عنوان یک ویژگی منسوخ ویندوز شناخته خواهد شد.

البته حذف ویژگی ورد پد امری قابل فهم است، زیرا این ابزار سال‌هاست که به‌روزرسانی نشده و نسبت به یک نت‌پد ساده و یک پردازشگر متن کامل ورد، قابلیت کمتری دارد. این ابزار اگرچه رایگان و بدون نیاز به اینترنت است، اما بسیاری از کاربران جایگزین‌های بهتری را ترجیح می‌دهند.

همچنین، اپ People همراه با حذف ورد پد از دسترس خارج خواهد شد و قابلیت Steps Recorder نیز در آینده به‌روزرسانی دیگری نخواهد داشت. مایکروسافت به کاربران توصیه کرده تا از اپ ClipChamp به عنوان یک جایگزین برای این ابزارها استفاده کنند. در این فرآیند، یک نوت‌پد به عنوان یک ابزار اصلاح متن قابل اطمینان همچنان در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی حذف وردپد ویندوز چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر