;
coinex

شیائومی 15 اولترا و 15 پرو به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز خواهند شد

در حالی که هنوز سری شیائومی 14 تکمیل نشده، پخش اطلاعات درباره سری شیائومی 15 آغاز شده است. در یک افشای جدید گفته شده است که شیائومی 15 اولترا و 15 پرو به اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز خواهند شد.

شرکت شیائومی از گوشی‌های شیائومی 14 و 14 پرو در ماه نوامبر در کشور چین رونمایی کرد. انتظار می‌رود که این برند در اواخر این ماه از گوشی شیائومی 14 اولترا نیز در بازار چین رونمایی کند.

حال، با اینکه هنوز سری 14 شیائومی در بازار جهانی عرضه نشده، شایعاتی درباره سری شیائومی 15 منتشر شده است. در میان این شایعات از جزئیات حسگر اثر انگشت موجود در سری Xiaomi 15 نیز صحبت شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سیستم امنیتی شیائومی 15 اولترا و 15 پرو

بر اساس اطلاعاتی که توسط یک افشاگر چینی به نام Smart Pikachu فاش شده، دو گوشی حاضر در سری شیائومی 15 یعنی شیائومی 15 Pro و شیائومی 15 Ultra هر دو به یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه‌ای مجهز خواهند شد. درباره نسخه پایه این سری حرفی به میان نیامده، به همین دلیل حدس زده می‌شود که در این گوشی از حسگر اثر انگشت اپتیکال درون صفحه‌ای استفاده شود.

شیائومی 15 اولترا
استفاده از حسگر اولتراسونیک در سری شیائومی 15

حسگر اولتراسونیک از امواج صوتی برای ایجاد یک نقشه سه بعدی از اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند و در نتیجه در مقایسه با نمونه نوری (اپتیکال)، دقت و امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد. این فناوری در شرایط چالش برانگیز، مانند وقتی که انگشتان خیس یا کثیف هستند، برتری خود را نشان می‌دهد و به زیر موانع سطحی نفوذ می‌کند.

از سوی دیگر، سنسورهای نوری موجود در حسگر اپتیکال، با استفاده از نور، یک تصویر دو بعدی از اثر انگشت کاربر می‌گیرند و از این رو سریع‌تر هستند؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که بیشتر در معرض جعل قرار دارند.

با اینکه حسگرهای نوری در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند، اما هنوز هم سنسورهای اولتراسونیک، احراز هویت بیومتریک قوی‌تر و قابل‌ اعتمادتری را به خصوص در شرایط محیطی نامطلوب ارائه می‌دهند.

گوشی‌های پرچمداری مانند سری گلکسی S24، فایند X7 اولترا و آیکو 12 پرو از جمله محصولات جدیدی هستند که به حسگر اولتراسونیک مجهز شده‌اند. بنابراین اگر این خبر درست باشد و شیائومی واقعا قصد استفاده از این سنسور را در سری پرچمدار جدید خود داشته باشد، به معنای یک پیشرفت بزرگ نسبت به حسگر اپتیکال موجود در سری Xiaomi 14 است.

همچنین شایعه شده که در سری 15 شیائومی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام بهره گرفته خواهد شد. گفته می‌شود که شیائومی 15 دارای یک صفحه نمایش تخت 6.36 اینچی اولد با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود، در حالی که، شیائومی 15 پرو از یک صفحه نمایش خمیده بزرگ‌تر با وضوح 2K برخوردار خواهد بود. به احتمال زیاد، تولید انبوه سری شیائومی 15 در سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد و به همین دلیل حدس زده می‌شود که عرضه در ماه اکتبر اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره استفاده از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی های شیائومی 15 اولترا و 15 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر