coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرکت BOE در زمینه فروش نمایشگرهای تاشو از سامسونگ پیشی گرفت

با استقبال بیشتر مردم از گوشی‌ها تاشو، نیاز به نمایشگرهای تاشو افزایش یافته و رقابت نیز در این زمینه بیشتر شده است. حال طبق جدیدترین اخبار، در سه ماهه چهارم سال گذشته شرکت چینی BOE توانست در زمینه فروش صفحه نمایش‌های تاشو از شرکت Samsung Display پیشی بگیرد.

براساس گزارشی که از شرکت مشاوره زنجیره تأمین صفحه‌نمایش (DSCC) منتشر شده، کمپانی BOE در ربع چهارم سال 2023 با در دست داشتن 42 درصد از سهم بازار مقام اول فروش نمایشگرهای تاشو را داشته و شرکت Samsung Display با در دست داشتن 36 درصد از سهم بازار، در جایگاه بعدی قرار گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شرکت BOE در زمینه فروش نمایشگرهای تاشو از سامسونگ پیشی گرفت

تحقیق و توسعه روزافزون در زمینه صفحه‌ نمایش‌ های تاشو بالاخره منجر به نتیجه مطلوبی برای BOE چین شد. در واقع شرکت BOE این پیشرفت را مدیون شرکت هواوی بوده که در حال حاضر توانسته به یکی از اصلی‌ترین بازیگران در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. افزایش چشمگیر 122 درصدی هواوی در تهیه صفحه‌ نمایش‌ های تاشو در بازه زمانی نام‌برده، موجب فروش بیشتر BOE شد.

از طرف دیگر، این افزایش فروش برای BOE، به معنای کاهش قابل توجه فروش سامسونگ در سه ماه آخر سال گذشته است. در حقیقت، فروش این کمپانی از 76 درصد به 36 درصد کاهش یافته است. این مهم، نشان‌دهنده پایان حکومت پنج ساله سامسونگ در بازار جهانی نمایشگر OLED تاشو است.

شرکت BOE در زمینه فروش نمایشگرهای تاشو از سامسونگ پیشی گرفت

همکاری BOE چین با هواوی و تقاضای شدید برای گوشی‌های تاشو، باعث شده تا آن‌ها در سه‌ماهه چهارم سال 2023 در جایگاه نخست قرار بگیرند. به بیانی دیگر، هواوی به عنوان بزرگترین خریدار پنل‌های نمایش تاشو، با افزایش بیش از 122 درصد نسبت به فصل گذشته، سامسونگ را پشت سر گذاشت. علاوه بر این، عرضه گوشی‌های تاشو توسط چندین تولیدکننده چینی دیگر در سال گذشته نیز منجر به افزایش فروش BOE شد.

البته به نظر می‌رسد وضعیت برای مدت زیادی اینطور باقی نماند چرا که سامسونگ الکترونیکس در تلاش است برای فصل دوم 2024 فروش پنل‌های تاشوی خود را افزایش دهد.

به علاوه، سامسونگ قصد دارد تا پایان امسال گوشی‌های تاشوی جدید خود یعنی گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 را هم عرضه کند و همینطور شایعاتی در خصوص وجود یک گوشی تاشوی اقتصادی سامسونگ شنیده می‌شود. اپل نیز قصد دارد یک گوشی تاشو  وارد بازار کند که احتمالا در سال 2026 عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره رقابت تنگاتنگ کره‌ای‌ها با چینی‌ها در زمینه فروش نمایشگر تاشو چیست؟ به نظر شما در فصل‌های بعدی کدام شرکت می‌تواند سهم بیشتر بازار را به‌دست بیاورد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر