coinex
راهنمای خرید تکراتو

مصرف گوشت زیاد احتمال به آلزایمر را افزایش می دهد

به تازگی آزمایشی در استرالیا بر روی بیش از 400 نفر انجام شده که نشان می‌دهد مصرف گوشت زیاد احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.

آلزایمر یک بیماری زوال عصبی است که موجب اختلال در حافظه کوتاه مدت و به یاد آوردن اتفاقات اخیر می‌شود. اکنون محققین استرالیایی آزمایشی انجام داده که ثابت می‌کند مصرف گوشت احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ساز زدن باعث تقویت حافظه می‌شود

در این آزمایش بیش از 400 نفر داوطلب حضور داشته اند. محققین دانشگاه باند در استرالیا با بررسی افراد متوجه شده اند که استفاده از گوشت و محصولات فناوری شده در برنامه غذایی روزانه با اختلالات تخریبی مغز در اسنان‌ها ارتباط مستقیمی دارد.

در این آزمایش  180 فرد مبتلا به آلزایمر در یک گروه و ۳۳۰ نفر بعدی در گروه شاهد قرار داشتند. محققین اعلام کردند:«  داوطلبانی که بیماری‌های عصب‌شناسی در آنها تشخیص داده شده به طور روزانه از غذاهایی از جمله پیراشکی گوشت، سوسیس، ژامبون، پیتزا و همبرگر استفاده می‌کرده‌اند.»

همچنین دانشمندان متوجه شدند که افراد مبتلا به آلزایمر خیلی از میوه و سبزیجات در برنامه غذایی خود استفاده نکرده اند.

محققان استرالیایی اعلام کردند:« این تحقیق تلاشی در راستای آگاهی بخشی به نسل جوان‌تر برای روی آوردن به عادات غذایی سالم‌تر به منظور محافظت از مغز است.»

محققین دانشگاه باند استرالیا می‌گویند:« مصرف سبزیجات با برگ سبز، غذاهایی با منشا طبیعی و غذاهای خانگی ضروری است و باید با کاهش مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده سلامت خود را تضمین کنیم.»

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر