;
coinex

حذف 34 هزار شغل بدست هوش مصنوعی ؛ بازار کار در تسخیر AI

با ظهور هوش مصنوعی نگرانی های زیادی راجع تاثیر این تکنولوژی بر بازار کار بوجود آمد. به نظر می‌رسد این نگرانی ها واقعی شده، بر اساس آمار جدید 34 هزار شغل بدست هوش مصنوعی از بین رفته است.

با ظهور هوش مصنوعی نگرانی های زیادی پیرامون تاثیر این تکنولوژی بر بازار کار بوجود آمد؛ اکنون آمار جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد AI بازار کار کار را به تسخیر خود درآورده و 34 هزار شغل را از میان برداشته است.

بیشتر بخوانید: آیا فناوری هوش مصنوعی می‌تواند مثل دانشمندان بزرگی چون انیشتین فکر کند؟

بر اساس اطلاعات جدید شرکت های بزرگ تکنولوژی دست به تعدیل نیرو زده اند تا در حوزه های جدیدی مانند هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند بر این اساس 34 هزار نفر تاکنون شغل خود را از دست داده اند.

گرچه آمار تعدیل نیرو نسبت به ابتدای سال گذشته کمتر است اما با این وجود اخبار گزارش شده کمی نگران کننده به نظر می‌رسد.

تحلیلگران عقیده دارند تغییرات جدید گویای آن است که شرکت‌­ها درحال سازماندهی مجدد منابع خود با هدف سرمایه گذاری در حوزه‌های جدید چون هوش مصنوعی هستند.

به هرحال باید پذیرفت که وجود این تکنولوزی زمینه های متعددی را دستخوش تغییر خواهد کرد اما باید دید چگونه دنیا با این پدیده جدید به توافق می‌رسد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی تاثیر هوش مصنوعی بر بازار کار چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر