;
coinex

با ویژگی Notification Cooldown در اندروید 15 آشنا شوید

گوگل در جدیدترین نسخه اندروید خود قرار است به جنگ اعلان‌های مزاحم برود و این مهم با افزودن ویژگی جدید به نام Notification Cooldown در اندروید 15 میسر خواهد شد.

در حالی که اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15 کمتر بر روی اصلاحات بصری تمرکز داشت، یک ویژگی عملی به نام «Notification Cooldown» را معرفی می‌کند. این ویژگی قرار است تا با اعلان‌های پشت سر هم مقابله کند و آنها را کاهش دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت Notification Cooldown اندروید 15

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که اتصال اینترنت گوشی خود را فعال کنید و با انبوهی از اعلان‌های مختلف از برنامه‌های محتلف نظیر تلگرام، اینستاگرام، جیمیل و… رو به رو شده باشید. اعلان‌هایی که به صورت پشت سر هم ظاهر شده و آزاردهنده هستند. حال گوگل قرار است در نسخه جدید سیستم‌عامل خود یعنی اندروید 15 این مشکل را برظرف کند.

این مفهوم ساده است؛ اگر تلفن شما چندین اعلان از یک برنامه در یک بازه زمانی کوتاه دریافت کند، Notification Cooldown به تدریج صدا و شدت لرزش این اعلان‌های بعدی را کاهش می‌دهد.

اگر برنامه‌هایی دارید که هر اعلان در آن‌ها بسیار مهم است، Google به این گزینه اجازه می‌دهد تا Notification Cooldown را منحصراً برای مکالمات اعمال کند.

همچنین لازم به ذکر است، این “سرد شدن” دائمی نیست. پس از یک مکث کوتاه در مکالمه، اعلان‌ها به حجم کامل باز می‌گردند. اگر به همه هشدارها با حداکثر صدا (برای موقعیت‌های کاری یا حین تماس) نیاز دارید، این ویژگی را می‌توان به راحتی غیرفعال کرد.

همانطور که اندروید 15 پیشرفت می‌کند، گوگل می‌تواند ثابلیت Notification Cooldown را بیشتر بهبود بخشد. یک افزودنی ایده‌آل، سفارشی‌سازی بر اساس هر برنامه است، که به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌هایی را که از این ویژگی استفاده می‌کنند، دقیق تنظیم کنند.

حتی در شکل اولیه‌اش، «Notification Cooldown» این پتانسیل را دارد که نحوه مدیریت اعلان‌ها را در دستگاه‌هایمان ساده‌سازی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی Notification Cooldown در اندروید 15 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر